شوهرم متادون میخوره | از کجا بفهمم شوهرم متادون مصرف می کنه؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوهرم متادون میخوره ! شاید شما هم به‌تازگی با این مشکل روبه‌رو شده باشید. یا شاید به دنبال نشانه‌های بیشتری می‌گردید که کمکتان کنند بفهمید واقعاً همسرتان متادون مصرف می‌کند یا خیر؛ استفاده از متادون دو معنای متفاوت دارد. در حالت اول همسر شما در حال ترک‌کردن اعتیاد به یک مخدر دیگر مثل تریاک است؛ و در حالت دوم ممکن است او به خود متادون اعتیاد پیدا کرده باشد. در هر دو حالت شما می‌بایست در جریان شرایط قرار بگیرید تا بتوانید تصمیم درستی گرفته و اوضاع را مدیریت کنید.ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا کمی بیشتر راجع به نشانه‌های مصرف متادون و همین‌طور روش‌های صحیح برخورد با مصرف‌کنندگان آن صحبت کنیم. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بهترین کار در این شرایط کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده واعتیاد است.

منبع: شوهرم متادون میخوره | از کجا بفهمم شوهرم متادون مصرف می کنه؟

شوهرم متادون میخوره

مدتی است متوجه داروهای گرد سفیدی در لباس های همسرتان شده اید؟ گاه رفتارش خوب و گاه زود از کوره در می‌رود؟ کیفیت رابطه جنسی تان تغییری داشته؟ مشکلات گوارشی پیدا کرده؟ احساس می‌کنید چیزی را مخفی می کند؟ اگر به تازگی متوجه این رفتارها شده اید و یا مطمئنید که همسرتان متادون می خورد آن وقت است که قبل از هر نوع بازخوردی شما باید در این باره اطلاعات کافی کسب کنید. شما به عنوان همسر تاثیر زیادی در روند بهبودی شوهرتان خواهید داشت. پس در این باره مطالعه کرده ویا برای دریافت مشاوره با شماره های درج شده تماس بگیرید.

متادون چیست؟

قبل از هر چیز باید کمی بیشتر راجع به خود متادون صحبت کنیم. شاید دیدن این داروها در وسایل همسرتان شما را مضطرب کرده است؛ و نمی‌دانید با چه چیزی مواجه شده‌اید. در این شرایط اولین قدم این است که اطلاعات خودتان را راجع به این دارو بالا ببرید.

متادون از نظر ترکیب شیمیایی درست شبیه به تریاک، هروئین و سایر داروهایی است که در این دسته قرار می‌گیرند. به همین خاطر می‌توانیم بگوییم که در اصل این دارو به‌عنوان یک مسکن قوی عمل می‌کند. اما دلیل استفاده از آن چیست؟ واقعیت این است که وقتی فرد در حال ترک اعتیاد به تریاک یا سایر مخدرهاست درد جسمی و شرایط روحی بسیار بدی را تجربه می‌کند. متادون به دلیل ترکیبات شیمیایی مشابهی که با این داروها دارد می‌تواند تا حد زیادی علائم منفی را کاهش دهد. به همین خاطر بسیاری از مواقع برای ترک داروهای افیونی یا مخدرها از متادون استفاده می‌شود. در یک بیان خیلی ساده می‌توانیم بگوییم که متادون علائم منفی ترک را کاهش می‌دهد.

استفاده از متادون یک پیامد منفی بسیار شایع نیز دارد. این پیامد منفی این است که احتمال وابسته شدن فرد به خود متادون وجود دارد. یعنی شما با مصرف متادون از اعتیاد پاک نمی‌شوید؛ بلکه تنها نوع مخدری که از آن استفاده می‌کنید متفاوت خواهد شد. البته باید این را هم بگوییم که استفاده از متادون همیشه هم این شرایط را به دنبال نخواهد داشت. اگر شما متادون را زیر نظر متخصص استفاده کنید با احتمال قوی از آن نتیجه مثبتی می‌گیرید. اما به‌هرحال باید یادمان باشد که استفاده از متادون برای ترک اعتیاد، روش تقریباً خطرناکی است.

از کجا بفهمم شوهرم متادون میخوره

خیلی از خانم ها با ترس و نگرانی به متخصص خانواده و یا طلاق با این عنوان که ” شوهرم متادون میخوره ” مراجعه می‌کنند. پیش از هر چیز باید بگوییم که جمله شوهرم متادون میخوره آن قدرها هم مساله ترسناک و غیرقابل حلی نیست. شما با آگاهی از راهکارها و ماهیت مساله به راحتی می‌توانید موضوع را ختم به خیر کنید. اما پیش از هر چیز باید از وجود مساله اطمینان حاصل کرد. در ادامه روش هایی دقیق تر به شما می دهیم تا صحت شوهرم متادون میخوره را بررسی نمایید.

✅ از تست‌های تشخیصی استفاده کنید

قطعی‌ترین و بهترین راه برای اینکه بفهمید آیا واقعاً همسر شما از متادون استفاده می‌کند یا خیر؟ این است که این مسئله را آزمایش کنید. امروزه تست‌های بسیاری برای بررسی استفاده از متادون وجود دارد. شما باتوجه‌به شرایط خودتان می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کرده و مصرف متادون توسط همسرتان را بررسی کنید.

✅ به نشانه‌ها دقت داشته باشید

استفاده از متادون نیز درست مانند هر داروی مخدر دیگری نشانه‌هایی در وضعیت جسمی و روانی فرد باقی خواهد گذاشت. شما با دقت به این نشانه‌ها می‌توانید تا حد زیادی از وضعیت سلامت شوهرتان اطلاع پیدا کنید. اما قبل از بررسی این نشانه‌ها به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است علائم به هر دلیل دیگری ایجاد شده باشند. وجود این نشانه‌ها در همسر شما اگرچه یک زنگ خطر جدی است که باید به آن توجه داشته باشید اما یادتان باشد تشخیص قطعی اعتیاد صرفاً برعهده متخصص است. مهم‌ترین نشانه‌های برای تشخیص واقعی شوهرم متادون میخوره به شرح زیر است.

  • احساس خواب‌آلودگی و کسالت
  • خارش بدن
  • تکلم آهسته
  • ضعیف‌شدن حافظه و تمرکز
  • نامنظم شدن تنفس
  • ورم کردن صورت

با شوهرم که متادون میخوره چطور برخورد کنم؟

وقتی برایمان محرز شد و با خود اطمینان یافتیم که ” شوهرم متادون میخوره ” با موجی از احساسات منفی روبه‌رو خواهیم شد. احتمالاً شما به این فکر می‌کنید که بعدازاین چه بر سر زندگی مشترک و خانواده‌تان خواهد آمد. یا نمی‌دانید که تصمیم درست چیست؟ همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم مصرف متادون می‌تواند دو دلیل داشته باشد. یا همسر شما در حال ترک‌کردن نوع دیگری از مخدر است؛ و یا به استفاده از متادون اعتیاد پیدا کرده است. در هر دو حالت نوع واکنش و برخورد شما تأثیر بسیاری در نتیجه شرایط خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است که قبل از هر تصمیمی به چند نکته توجه داشته باشید.

???? شوهرم متادون میخوره | زود تصمیم نگیرید

پیش‌نیاز تصمیم‌گرفتن این است که شما اطلاعاتتان را از شرایط و آنچه پیش آمده کامل کنید؛ صحبت‌های همسرتان را بشنوید و سپس راجع به شرایط تصمیم بگیرید. پس اولین نکته این است که از هر گونه تصمیم‌گیری شتاب‌زده خودداری کنید. این شکل از تصمیم‌ها صرفاً باعث خراب‌تر شدن اوضاع می‌شوند.

???? شوهرم متادون میخوره | با همسرتان صحبت کنید

در یک فضای آرام با همسرتان راجع به این موضوع صحبت کنید. یادتان باشد اگر صحبت‌کردن شما به شکلی باشد که او احساس کند می‌خواهید متهمش کنید از این گفتگو نتیجه‌ای نخواهید گرفت. پس با صبر و آرامش چیزی که فهمیده‌اید یا هر آنچه را به آن شک دارید با همسرتان در میان بگذارید و به او اجازه بدهید از خودش دفاع کند.

???? شوهر متادون میخوره | نقش حمایتگر داشته باشید

خانواده و محیط اجتماعی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به یک معتاد کمک کند ترک موفقی داشته باشد و یا دوباره به سمت اعتیاد خود بازگردد. پس اگر به همسر و زندگی‌تان علاقه دارید بهتر است نقش یک حامی را برای او بازی کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر کدام از ما ممکن است در زندگی اشتباه کنیم و درگیر مشکلات بزرگی شویم. همان‌طور که انتظار داریم دیگران در این شرایط از ما حمایت کنند باید خودمان نیز با این موضوع همین‌طور برخورد کنیم.

???? شوهرم متادون میخوره | تصمیم قاطعانه بگیرید

همان‌طور که گفتیم بهترین کار این است که به همسرتان کمک کنید از شرایطی که درگیر آن شده خارج شود. اما گاهی اوقات اوضاع به همین خوبی پیش نمی‌رود. برای مثال ممکن است همسرتان تصمیمی برای ترک اعتیاد نداشته باشد. یا شاید این اولین باری نباشد که به او فرصت می‌دهید و نتیجه دلخواهتان را نمی‌گیرید. در این شرایط وقت آن رسیده که کمی جدی‌تر به زندگی‌تان توجه کنید و راجع به آن تصمیم بگیرید. شاید بهترین کار این باشد که وضعیت خودتان را برای یک مشاور متخصص توضیح بدهید و از او بخواهید که در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

شوهرم متادون میخوره | اهمیت خدمات روان‌شناس

استفاده از مخدرها همیشه علاوه بر خود فرد خانواده او را نیز درگیر می‌کند. شما می‌بایست در درجه اول راجع به ادامه رابطه خود تصمیم بگیرید. و بعد از آن تصمیمتان هرچه که باشد باید با پیامدها و عواقب آن روبه‌رو شوید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر تصمیم‌گیری با یک مشاور راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی به شما کمک می‌کنند که وضعیت را بررسی کرده و بهترین تصمیم را در مقابل شرایط پیش‌آمده بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهرم متادون میخوره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

از کجا بفهمم شوهرم از متادون استفاده می کنه؟

اصلی‌ترین راه فهمیدن این موضوع کمک‌گرفتن از تست‌های اعتیاد است. اما اگر نمی‌توانید از این تست‌ها استفاده کنید وجود نشانه‌هایی مثل ورم کردن بدن، احساس خواب‌آلودگی، کندشدن تکلم و همین‌طور ضعیف‌شدن مهارت‌های ذهنی مثل حافظه از جمله نشانه‌های این مسئله هستند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شوهرم متادون میخوره | از کجا بفهمم شوهرم متادون مصرف می کنه؟





:: برچسب‌ها: شوهرم متادون میخوره | از کجا بفهمم شوهرم متادون مصرف می کنه؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: