نوشته شده توسط : ذهن نو

روانشناسی زنان حوزه ای از روانشناسی است. که به درک و شناخت خانم ها پرداخته. این نوع روانشناسی رفتار خانم ها را در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بررسی می‌کند. با روانشناسی زنان به اطلاعات گسترده تری از ویژگی، شخصیت و چالش های خانم ها آشنا خواهید شد.

در این مقاله در رابطه با شخصیت زنان که به دو دسته آلفا و بتا تقسیم می‌شود آشنا خواهید شد. زنان آلفا ویژگی های قدرتمند، سخت کوش، کاری و غالب هستند. اما زنان بتا بسیار آرام، پرورش دهنده، ملایم، منفعل و شنونده هستند. اما خانم هایی نیز وجود دارند که صرفا آلفا یا بتا نیستند. و از ترکیب این دو شخصیت بوجود آمده اند. روانشناسی‌زنان به موضوعاتی پرداخته است که در ادامه در رابطه با آن توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زن بودن کلیک کنید.

منبع: روانشناسی زنان | 4 چیز که باید درباره زنان بدانید

روانشناسی زنان

روانشناسی زنان افراد را به درک درستی از خانم ها می‌رساند. روانشناسان معتقد هستند که آگاهی از روانشناسی زرد همچنین به آقایان برای شناخت خانم ها کمک می‌کند. شناخت از روحیات زن و مرد به افراد برای تعامل بهتر و مناسب تر کمک خواهد کرد. با بررسی شخصیت خانم ها نحوه درست رفتار، برقراری ارتباط و … را بهتر آموزش خواهید دید. روانشناسی زنان برای آقایانی که قصد ارتباط با خانم ها را دارند بسیار کمک کننده است.

شخصیت زنان

شخصیت زنان و مردان از جزئیات مشترکی تشکیل شده. و هر دو تحت تاثیر تربیت والدین خود بزرگ می‌شوند. اما روانشناسی زنان به بررسی جزئی شخصیت خانم ها و ویژگی های آنها پرداخته است. که در ادامه در رابطه با شخصیت خانم ها توضیح داده ایم.

1.خصوصیات زنان آلفا

زنان آلفا اولین دسته از شخصیت خانم ها در روانشناسی زنان هستند. ویژگی این خانم ها عبارت است از.

  • عاشق شغل
  • جنسی
  • مطمئن
  • مسلط
  • دانا
  • غالب
  • اظهار کننده
  • احساس وجود بالا
  • جنگنده
  • سخت کوش
  • قوی
  • شوخ طبع
  • رقابتی
  • با اعتماد به نفس

2. خصوصیات زنان بتا

در روانشناسی زنان، خانم های بتا به عنوان خواهران آلفا شناخته شده اند. این خانم ها دارای ویژگی های زیر هستند.

  • باب میل فرهنگ
  • انتظارات کلیشه ای
  • آسان گیر
  • منفعل
  • شنونده
  • پرورش دهنده
  • ملایم

3. طیف زنان آلفا و بتا

شاید به این فکر کنید که در روانشناسی زنان به طور کل فقط یا زنان آلفا وجود دارند و یا زنان بتا. اما اینگونه نیست و زنان صرفا یک ویژگی را ندارند. گاهی از ترکیب زنان آلفا و زنان بتا یک خانم قدرتمند و آسان گیر بوجود می‌آید. به دنبال وجود فقط یک ویژگی نباشید!

4. زنان آلفا و زنان بتا

زنان آلفا امروزه در حوزه روانشناسی زنان مورد توجه بسیاری افراد قرار گرفته است. زنان‌نیز مانند مردان از یک ویزگی های خدا دادی برخوردارند و تفاوت آنچنانی با مردان ندارند. خانم ها مانند آقایان از یک مدل مغز استفاده می‌کنند و مانند آقایان توانایی استقلال مالی و جانی را دارند. امروزه زنان آلفا و زنان بتا از قدرت زیادی برخوردارند.

تفاوت های جنسیتی در روانشناسی زنان

در گذشته در رابطه با این موضوع که مغز خانم ها 5 اینچ از مغز آقایان کوچک تر است. بحث های زیادی شده‌است. که به دلیل این موضوع خانم ها از توانایی و عملکرد کمتری برخوردارند. به مرور زمان با تحقیقات ثابت شد که اندازه مغز ربطی به هوش و عملکر افراد ندارد.

اما تفاوت های عجیب و متفاوتی بین مغز مرد و زن وجود ندارد. خانم ها و آقایان از بدو تولد تا پایان عمر از یک مغز و اعضای بدن یکسانی تشکیل شده‌اند.

تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد ویژگی های رفتاری و شخصیتی است که همه افراد از آن برخوردارند و با تقویت آن ها تغییراتی در مغز پدیدار می‎شود. مثلا اگر خانمی پر تلاش و سلطه جو باشد، به مرور سبب تغییرات مغزی در فرد خواهد شد. روانشناسی زنان صرفا به دنبال اطلاعات به افراد در رابطه با ویزگی های خانم ها و نحوه چگونگی رفتار با آنها است.

برای درک بهتر حتما شناخت زنان را هم بخوانید.

مسائل بررسی شده در روانشناسی زنان

خانم ها تا به امروز با چالش هایی برخورد داشته اند که زندگی را باب میل آنها نکرده است. روانشناسی زنان این چالش ها را بررسی کرده است. که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

1. کلیشه های قدیمی

زمان های قدیم یا حتی امروزه برخی از خانواده ها و جوامع، خانم ها را افرادی ضعیف، تزئینی و صرفا خانگی تلقی می‌کنند. مقابله با این حرف های زوری که جلوی پیشرفت خانم ها را می‌گیرد سخت و دشوار بود و به روان خانم ها آسیب های زیادی وارد می‌کند.

امروزه با وجود روانشناسی زنان، عموم مردم از ویژگی ها و قدرت خانم ها آگاه شده‌اند. زنان نیاز به موقعیت ها و فرصت هایی دارند تا توانایی ها، ویژگی ها، ایده و انگیزه های خود را نشان دهند.

2. چالش بین زن و مرد

روانشناسی زنان به این موضوع پرداخته است که خانم ها و آقایان از ویژگی های یکسانی برخوردارند. اما نحوه برخورد و انتظارات جامعه بین این دو جنسیت تفاوت هایی را برقرار کرده است. هم چنین مشکلات این دو جنسیت به صورت یکسان است و هر دو اکثر مواقع به دنبال حل مسائل مشترکی مانند: ابراز احساسات، عشق، رابطه جنسی، ارتباطات و انتظارات هستند.

3. خشونت های خانگی و روابط

خانم ها نسبت به آقایان از خشونت های بیشتری برخوردارند. همسر آزاری، تنبیه بدنی توسط همسر، زورگویی از طف جامعه، آزار جنسی، سوء استفاده جنسی و زورگویی های مردان بر خانم ها از انواع خشونت بر علیه خانم ها هستند. روانشناسی زنان این خشونت ها را بررسی کرده است. و راهکارهایی را از این بابت ارائه داده است. یکی از مهمترین راهکارها کمک از روانشناسان و مشاوران است. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

سلامت روان در روانشناسی زنان

طبق بررسی های انجام شده در روانشناسی زنان، بروز افسردگی در خانم ها بیشتر از آقایان است. اما بر اساس بررسی ها نشانه های افسردگی در خانم ها به صورت درونی و نشانه های افسردگی در آقایان به صورت بیرونی بروز پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات، افسردگی در خانم ها به دلایل متفاوتی مانند افسردگی قبل از قاعدگی، تحقیرهای جامعه، تنبیه از سوی همسر، دلایل هورمونی و اقلیت های فرهنگی و قومی بروز پیدا می‌کند.

زنان بیشتر از آقایان مستعد اضطراب هستند. و یکی از دلایل این اتفاق مانند افسردگی، اضطراب است. درمان های دارویی، روان درمانی و داروهای ضد اضطراب به درمان این اختلال کمک می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، خانم ها و آقایان از ویژگی های یکسانی برخورداند. اما روانشناسی زنان، شخصیت و ویژگی های آنها را به دو دسته تقسیم کرده است. زنان آلفا و زنان بتا تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای اطلاع بیشتر با روانشناسان ارتباط برقرار کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی زنان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: روانشناسی زنان | 4 چیز که باید درباره زنان بدانید



:: برچسب‌ها: روانشناسی زنان | 4 چیز که باید درباره زنان بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بوی بد دهان همسر یکی از معضلات زوج‌هاست. بسیاری از مشکلات زناشویی و خانوادگی به بوی بد دهان همسر ارتباط پیدا می‌کند. احتمالا با بوی بد دهان همسرتان احساس ناراحتی و خجالت دارید. برای مثال زمانی که در یک جمع همسرتان صحبت می‌کند کسی کنار او نشیند و از او فاصله بگیرد.

علاوه بر اینکه اطرافیان از این مسئله رنج می‌برند، خود شما نیز با این مشکل به سختی دست و پنجه نرم می‌کنید. اختلال در روابط جنسی به دلیل بوی بد دهان، فاصله گیری از همسر، صحبت‌نکردن با همسر و … از پیامدهای بوی بد دهان همسر است. در ادامه راهکارهایی برای رفع این مساله بدون ناراحتی ذکر شده است. اگر همسرتان توجهی نکرد، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

منبع: بوی بد دهان همسر | رفع و علت بوی بد دهان همسر

بوی بد دهان همسر

بوی‌بد دهان بستگی به علت آن دارد. در بسیاری از افراد یک اتفاق غیرقابل تحمل است که سبب کاهش اعتماد به نفس و آزردگی اطرافیان می‌شود. بوی بد دهان، بوی نامطبوعی است که در دنیا با آمارهای متفاوتی نشان داده شده است.

تقریبا نیمی از افراد جامعه درگیر بوی بد دهان هستند. اما موضوع اصلی ما بوی‌بد دهان همسر است. بوی‌بد دهان همسر به طور طبیعی پیامدهایی را با خود به همراه دارد، که موجب دوری از همسر و فاصله بین زوجین می‌شود. بوی‌بد دهان همسر در زندگی مشترک، روابط جنسی و مکالمات زوجین اختلال ایجاد می‌کنند.

علل بوی بد دهان همسر

بوی‌بد دهان همسر علل زیادی از لحاظ پزشکی دارد. شاید این بوی بد شما را خجالت زده کند. و احتمالا به دلیل بوی‌بد دهان همسر نمی‌توانید به او نزدیک شوید. و همین دوری سبب آزار و اذیت شما و همسرتان خواهد شد. اما دلایلی برای بوی‌بد دهان همسر وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

1. بهداشت ضعیف دهان و دندان

شایع‌ترین علت بوی‌بد دهان همسر، بهداشت ضعیف دهان و دندان اوست. یکی از دلایل نفس بد بو یا بوی‌بد دهان همسر هنگام مکالمه، ذرات باقی مانده غذا در دهان است. باکتری ها باعث تولید ترکیبات بدبوی گوگرد می‌شوند.

2. پوسیدگی دندان و بیماری لثه

دومین علل شایع بوی‌بد دهان همسر، پوسیدگی دندان و بیماری لثه است. پوسیدگی دندان ها، مواد غذایی و ذرات را به خود جذب می‌کند. و بیماری لثه ها موجب عفونت و بو دادن دهان می‌شود.

3. دخانیات

محصولات دخانیات، توتون و تنباکو باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شوند. نیکوتین موجود در سیگار باعث شل شدن دریچه بین مری و معده و در نتیجه رفلاکس اسید معده می‌شود. دخانیات نیز احتمال بیماری لثه ای را افزایش می‌دهد. هر دو عارضه ذکرشده از عوامل بد بویی دهان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

4. بوی بد دهان همسر ناشی از مصرف برخی غذاها

برخی از غذاها مانند پیاز، سیر و غذاهایی که بو دار هستند سبب ایجاد بوی بد دهان می‌شود. علاوه بر بوی دهان، مواد غذایی وارد معده و روده می‌شود. و هضم آن ها از طریق خون به ریه ها منتقل می‌شود. قهوه و الکل به طور موقت سبب بوی بد دهان می‌شود. این غذاها زمانی که وارد دهان می‌شود، ممکن است که ذرات کوچک آنها داخل دهان و دندان باقی بماند.

5. خشکی دهان

بزاق باعث پاک شدن دهان می‌شود. پس اگر بزاق دهان به طور طبیعی تولید نشود، دهان خشک می‌شود. و خشکی دهان دلیلی بر بوی‌بد دهان همسر تان است. البته که مصرف برخی داروها، اضطراب و کم آبی سبب خشکی دهان می‌شود. آپنه و خشکی دهان نیز یکی دیگر از عوامل بوی‌بد دهان همسر است.

6. بوی بد دهان همسر و رژیم غذایی خاص

برخی رژیم های خاص و روزه داری هم موجب بوی بد دهان می شوند. برای مثال با مصرف غذاهای کم کربوهیدرات، بدن شما چربی بیشتری می سوزاند و موادی به نام کتون تولید می کند. کتون بوی تندی دارد که آزاردهنده می باشد.

7. داروها

برخی از داروها بزاق دهان را کاهش می‌دهد، و موجب خشکی دهان می‌شود. داروهایی مانند: شیمی درمانی، بیماری های قلبی، آرام بخش‌ها و دوزهای بالای مکمل ویتامینی عامل بوی‌بد دهان همسر می‌شود.

8. مشکلات دهان، بینی و گلو

گاهی سنگ های کوچک پوشیده از باکتری که در لوزه های پشت گلو ایجاد می‌شود، سبب عفونت و التهاب در بینی، گلو و یا سینوس ها می‌شود. سنگ های کوچک پوشیده از باکتری گاهی منبع بوی‌بد دهان همسر می‌شود. برخی مشکلاتی که باعث بوی‌بد دهان همسر می‌شود به شرح هستند.

  • عفونت دهان
  • زخم های جراحی
  • عمل های جراحی بدن
  • کشیدن دندان
  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • زخم های دهان

9. بوی بد دهان همسر و بیماری ها

در مواردی بوی‌بددهان ناخواسته و در اثر بیماری هایی که در ادامه نام برده‌ایم ایجاد می شود. شما با درک وضعیت همسرتان باید به او برای کنارآمدن با این شرایط کمک کنید. مطمئنا او نیز از این شرایط شرمنده است.

  • دیابت
  • عفونت گلو
  • سینوزیت
  • سرطان ها
  • اختلالات گوارشی
  • رفلاکس معده
  • استفراغ
  • زخم معده
  • انسداد روده
  • عدم تحمل لاکتوز
  • نارسایی کبد
  • نارسایی کلیه
  • عفونت دستگاه تنفسی

10. بارداری

بارداری به طور طبیعی باعث بوی‌بد دهان همسر نمی‌شود. اما زمانی که حالت تهوع و بیماری های صبحگاهی در زمان بارداری رخ دهد سبب این اتفاق خواهد شد. در زمان بارداری یک سری عوامل بوی بد دهان را تشدید می کنند. برخی از آن ها را در ادامه آورده ایم.

  • تغییرات هورمونی
  • کمبود آب بدن
  • خوردن غذاهای مختلف(برای ویار دوران بارداری)

11. گشاد شدگی مسیرهای هوایی

یکی از مشکلات مزمن بوی‌بد دهان همسر، گشاد شدن راه های هوایی (ابتلا به بیماری برونشکتازی) است. برونشکتازی در اثر عفونت به وجود می‌آید. گشادی مسیرهای هوایی ریه و نای، سرفه، خلط سینه، تنگی نفس از علائم این بیماری است.

12. آلرژی

یکی دیگر از عوامل بوبی بد دهان همسر، آلرژی است. به خصوص اگر منجر به عفونت سینوس ها شود. در عفونت سینوس ها مخاط هایی در پشت حلق تجمع می کنند. این تجمع منبع خوبی برای تغذیه باکتری هاست.

13. مشکلات معده

گاهی عواملی که سبب بوی‌بد دهان همسر است، به دندان ها و غذا ربط ندارد. معده نیز یکی از عامل های مهم این اتفاق است. مشکلات معده مانند: سردی معده، میکروب معده، حساسیت به برخی غذاها، رفلاکس اسید معده و زخم معده موجب بوی‌بد دهان همسر می‌شود.

مشکلات بوی بدن دهان همسر

بوی بد دهان همسر هر دو نفر را آزرده خاطر می کند. با توجه به علل ذکرشده، ابتدا مساله سلامت جسمانی و سپس مساله حضور در اجتماع و روابط بین فردی مطرح می شود. بنابراین با توجه به مشکلاتی که در ادامه نام برده‌ایم، شما باید به دنبال راهی برای رفع این عارضه باشید.

  • ایجاد فاصله بین زوجین
  • مشورت نکردن با همسر
  • مشکلات خانوادگی
  • هم صحبت نبودن با همسر
  • اختلال در روابط جنسی
  • تاثیر در روابط خانوادگی
  • کاهش اعتماد به نفس در کنار همسر
  • نارضایتی در زندگی زناشویی

چگونه به همسرمان بگوییم دهانش بوی بد می‌دهد؟

احتمالا برای آن که به همسرتان بگویید دهانش بوی بد می دهد، به دنبال راهی مسالمت آمیز و دوستانه هستید. به دلیل نوع رابطه و علاقه‌ای که بین شما وجود دارد، بهتراست برای گفتن این مساله محتاطانه عمل کنید. اما نگران نباشید ما راهکارهایی مناسب را در ادامه برای شما ارائه داده ایم.

برای آشنایی بیشتر برای بهترین راه های ایراد گرفتن از همسر کلیک کنید.

1. آدامس تعارف کنید

برای از بین بردن بوی بد‌دهان همسر اولین راهکار تعارف آدامس است. یک آدامس برای خود بردارید و یکی دیگر به همسرتان تعارف کنید. طوری که فکر کند بر اساس احترام به او آدامس را تعارف می‌کنید نه بوی بد دهان.

2. با آدامس و بوسیدن همسر او را شرطی کنید

دومین راهکار از بین بردن بوی بد‌دهان همسر شرطی کردن است. زمانی که به همسر خود آدامس تعارف کردید او را ببوسید. به او بگویید با این بوی نعنایی و خنک خیلی برای شما دلنشین است. یا زمانی که هر بار مسواک می‌زند یا آب نبات می‌مکد او را ببوسید. همسر شما یاد می‌گیرد که با چنین رفتارهایی بوسه در انتظارش است.

3. آب تعارف کنید

گاهی خشکی دهان سبب بوی بد‌دهان همسر می‌شود. هر نوشیدنی یا خوراکی که سبب از بین رفتن خشکی دهان می‌شود به همسرتان تعارف کنید. آب یا آب میوه را تعارف کنید، انسان ذاتا با مشاهده آب تشنه می‌شود و آب را پس نمی‌زند.

4. در رابطه با سلامت دهان و دندان صحبت کنید

در رابطه با سلامت دهان و دندان با همسر خود صحبت کنید. به او از فواید مسواک، نخ دندان و زبان شویه بگویید. فیلم یا برنامه ای را به او نشان دهید که در رابطه با سلامت دهان و دندان و بوی بد دهان صحبت کرده باشد.

5. وانمود کنید دهان تان بو می‌دهد

یکی از راهکارها برای بوی بد دهان همسر، وانمود کردن است. به او بگویید که دهانتان بو می‌دهد. یا بگویید چند ساعته که چیزی نخوردم، آدامس داری؟ با این روش او نیز به بوی دهان خود پی می‌برد.

6. با مثال عملی شیوه درست سلامت دهان را نشان دهید

در حضور همسرتان راه های درست مراقبت از دهان و دندان را انجام دهید. و به گونه ای انجام دهید که انگار دوست دارید او نیز انجام دهد. دوستانه رفتار کنید. اجبار باعث دوری شما از هم خواهد شد.

7. رک باشید

بعد از تمام مراحل بالا با همسر خود رک باشید و به او بگویید که بوی بد دهانش شما را اذیت می‌کند. دوستی، صداقت و صمیمیت با همسر بهترین راهکار است. از او بخواهید که برای رفع بوی بد دهان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کند. و به پزشک برای سلامت جسمانی خود مراجعه نماید.

کلام آخر

زندگی زناشویی سرشار از چالش و خوشی است. مشکلات بزرگ تری از بوی بد دهان همسر در زندگی ها خلل ایجاد می‌کند. اما یکی از مشکلاتی که افراد با آن درگیر هستند، بوی بد دهان همسر است. راهکارهایی که در مقاله توضیح داده ایم کاربردی هستند.

اما اگر همسر شما با این راهکارها متوجه بوی بد دهانش نشد، از روانشناس برای کمک مشورت بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‎‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج و همسرداری با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی بد دهان همسر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بوی بد دهان همسر | رفع و علت بوی بد دهان همسر



:: برچسب‌ها: بوی بد دهان همسر | رفع و علت بوی بد دهان همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج چرا غلط است؟ آیا این ارتباط باعث خرابی زندگی زوجین می‌شود؟ زمانی که مدیریت درست و دوستان مناسبی را برای زندگی خودتان برنامه ریزی کرده باشید، با مشکلات جدی روبرو نخواهید شد. ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اگر با مدیریت باشد، سبب شادی و نشاط زندگی خواهد شد. اما اگر این ارتباط بیش از حد معمول باشد به تدریج منتظر آسیب های آن به زندگی مشترک تان باشید. برای رهایی از مشکلات زندگی ناشی از ارتباط با دوستان بهتراست با روانشناس و مشاوران در ارتباط باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

منبع: ارتباط با دوستان بعد از ازدواج | ارتباط خانوادگی با دوستان

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

بعد از ازدواج شما تنها با فرد مورد علاقه تان وارد رابطه نمی‌شوید. همسر شما دوستان صمیمی دارد که سال های زیادی با آن‌ها در ارتباط بوده است. و شما نباید با ازدواج او را در برقراری این ارتباط محدود کنید. پس از ازدواج شما وارد شبکه گسترده ای از ارتباطات می‌شوید و تنها همسرتان تعیین کننده موفقیت در زندگیان نخواهد بود. شما باید با خانواده، دوستان و شغل او نیز ارتباط برقرار کنید.

برای ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باید مدیریت زندگی و این ارتباط را در دست داشته باشید. گاهی به قدری این ارتباط زیاد خواهدشد که نیازهای یکدیگر را برطرف نخواهید کرد و گاهی به قدری این ارتباط کم رنگ می‌شود که نیاز دوستان را به شدت در زندگی احساس خواهید کرد. دوستان صمیمی به ندرت در زندگی هر فردی رخ خواهد داد. پس برای تعادل، رساندن و برقراری ارتباط مدیریت زندگی را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

فواید و معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

رابطه با دوستان مجرد نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دارد و قطع ارتباط با دوستان نیز به مرور باعث طرد زوجین از جامعه و افراد خواهد شد. ارتباط با دوستان بعد از ازدواج زمانی درست است که هر دو زوجین با دوستان متاهل خود ارتباط بگیرند و هر دو از تعامل با دوستان لذت ببرند. در ادامه به فواید و معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اشاره کرده ایم.

فواید ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

فواید ارتباط با دوستان بعد از ازدواج زمانی که به مقدار مناسب و مدیریت شده باشد. به شرح زیر است.

  • مسافرت های گروهی
  • دعوت به مهمانی ها
  • خوشگذرانی
  • برقراری ارتباط با اطرافیان
  • کمک به یکدیگر
  • یاری رساندن
  • بر طرف کردن نیازهای مالی، جانی و …

معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اگر به صورت دائمی و مدیریت نشده‌باشد به معایبی تبدیل می‌شود که عبارت است از.

  • بهم خوردن رابطه زوجین
  • دخالت دوستان در زندگی مشترک
  • درگیری با همسر
  • بروز اختلافات زناشویی
  • بیش از حد برقراری ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باعث کلافگی همسر می‌شود

مدیریت رابطه با دوستان بعد از ازدواج

برای حفظ رابطه با دوستان و آسیب نرساندن به زندگی زناشویی نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارید. برای مدیریت رابطه با دوستان بعد از ازدواج به نکات زیر دقت کنید.

1. قول و قرار با همسر

برای مدیریت ارتباط با دوستان بعد از ازدواج، زمانی که تصمیم به ازدواج دارید و دوستان صمیمی نیز در اطراف شما وجود دارد، بهتر است که از قبل با همسر خود قول و قرارهایی بگذارید و برنامه ریزی کنید. مثلا به همسر خود بگویید که علاقه به رفت و آمد با دوستان خود دارید. اگر دوستان شما متاهل بودند بهتر است که با یکدیگر ارتباط برقرار کنید اما اگر مجرد بودند لازم است که برنامه مشخصی داشته باشید تا در زندگی دچار مشکل نشوید. فراموش نکنید که همسر شما باید اولویت زندگیتان باشد!

2. سازگاری با شرایط

برای مدیریت رابطه با دوستان بعد از ازدواج نیاز به درک شرایط جدید دارید. باید خود را با شرایط پیش رو سازگار کنید و آگاه باشید که چه چیزهایی اولویت زندگیتان است. و بدانید که برای برقراری ارتباط با دوستان خود با چه محدودیت هایی مواجه هستید. تا زمانی که همسر خود را کامل نشناسید و از حساسیت های او بی خبر باشید، توان مدیریت زندگی را نخواهید داشت.

3. دایره ارتباط خود را مرتب کنید

یکی از راه های مدیریت ارتباط با دوستان بعد از ازدواج بازنگری دوستان است. احتمالا تمام دوستانی که با آنها در ارتباط بودید، دوستان صمیمی شما نیستند. و برای گذراندن وقت با آنها ارتباط برقرار می‌کردید. بعد از ازدواج لازم است تا دامنه ارتباط خود را محدود کنید.

دوستانی که واقعا مناسب هستند و به زندگیتان آسیب وارد نمی‌کنند را انتخاب کنید. افرادی که برای حفظ رابطه شما تلاش می‌کنند و به افزایش کیفیت زندگی شما کمک می‌کنند، دوستان خوبی هستند. داشتن روابط دوستانه کمتر اما با کیفیت بیشتر زندگی شما را کمتر با چالش روبرو خواهد کرد.

4. تعیین حد و مرز با دوستان

بسیار مهم است که برای ارتباط با دوستان بعد از ازدواج با آنها حد و مرزی را مشخص کنید. با دوستان خود صحبت کنید و بگویید که انتظار برقراری ارتباط مانند گذشته را نداشته باشند. یا برای هر برنامه و تفریحی شما را همیشه آماده نبینند. باید به گونه ای رفتار کنید که دوستانتان آگاه شوند؛ شما آن ها را جزئی از زندگی و دوستان خود می‌دانید و این رفتار نشان از بی ارزشی آنها نخواهد بود. نگران نباشید، اگر دوستان مناسبی داشته باشید این وضعیت را به خوبی درک خواهند کرد.

5. پیدا کردن دوستان مشترک

یکی از مهم‌ترین راه های مدیریت ارتباط با دوستان بعد از ازدواج یافتن دوستان مشترک است. این موقعیت باعث می‌شود همراه یکدیگر با دوستان خود در ارتباط باشید و برای گذراندن اوقات فراغت در کنار یکدیگر با دوستان تعامل برقرار کنید. با این شرایط می‌توانید هم همسرتان را راضی نگه دارید و هم به روابط دوستانه بپردازید.

کلام آخر

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج یکی از دغدغه های زوجین است. و درستی و غلط آن را نمی‌دانند. هر چیزی بیش از اندازه و خارج از مدیریت باشد، به زندگی آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در زندگی از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با دوستان بعد از ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ارتباط با دوستان بعد از ازدواج | ارتباط خانوادگی با دوستان



:: برچسب‌ها: ارتباط با دوستان بعد از ازدواج | ارتباط خانوادگی با دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نوجوان سرکش چه رفتاری دارد؟ نحوه برخورد با نوجوان سرکش به چه صورت است؟ اکثر والدین در دوره نوجوانی فرزندان خود به صورت خفیف یا شدید با سرکشی نوجوان روبرو خواهند شد. اما اینکه چگونه با سرکشی‌نوجوان باید برخورد کرد تا تشدید نشود بسیار مهم است. نوجوانان سرکش رفتار مشابهی دارند که در آن از کلمه “من” زیاد استفاده می‌کند. خود را عالم و آگاه می‌داند و با خانواده و اطرافیان اختلاف نظر دارد. تنها یاور و همراه خود را همسالان و دوستان خود می‌دانند، به این دلیل که نظر موافقی با آنها دارند. در ادامه نشانه ها و نحوه برخورد با نوجوان‌سرکش را توضیح داده ایم. برای دریافت خدمات مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: نوجوان سرکش | برخورد با فرزند خطاکار

نوجوان سرکش

نوجوانانی که سرکش هستند، ادعای استقلال و تفکرات عالی دارند. از نظر آنها همه چیز طبق نظر او درست است. با خانواده و والدین اختلاف نظر دارند و بیشتر به حرف همسالان و دوستان خود گوش می‌دهند. اگر نحوه برخورد با این نوجوانان به درستی انجام شود، در آینده شخصیت کاملی خواهند داشت. اما اگر نامناسب رفتار شود خطر سوء مصرف مواد و الکل در آنها افزایش می‌یابد.

برای رفتار درست والدین با مطالعه و آموزش های مناسب، و آگاهی از دوره نوجوانی، رفتار و افکار نوجوان خود را پیش بینی خواهید کرد. صحبت با والدینی که نوجوان دارند بسیار به آگاهی شما کمک خواهد کرد. دوره های رشد فرزند خود را با روانشناس و مشاوره در میان بگذارید تا تربیت درستی را در پیش بگیرید. برای دریافت اطلاعات در مورد رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

علائم نوجوان سرکش

نشانه ها و علائم نوجوان‌سرکش به شرح زیر است.

  • نوجوان سرکش همیشه پاسخ بی ادبانه و کوتاه می‌دهد.
  • تغییر نگرش و تعامل کمتر با اعضای خانواده
  • هیچ تردیدی برای انجام کارهای پر خطر ندارند
  • به والدین خود پرخاشگری می‌کنند
  • سوء مصرف الکل و مواد

علت رفتار نوجوان سرکش

دلایل متعددی در بروز سرکشی نوجوانان وجود دارد. در ادامه به برخی از این علل اشاره کرده ایم.

1. استقلال

نوجوانان بین دوره بزرگسالی و کودکی قرار دارند. نه سنی دارند که مسئولیت های سنگین توقع داشته باشیم و نه سنی دارند که انتظار رفتارهای کودکانه داشته باشیم. زمانی که نوجوانان در این مرحله قرار می‌گیرند، به انگیزه ای دست می‌یابند که منجر به افزایش مخالفت با والدین می‌شود. به مثالی دوست دارند که مستقل رفتار کنند.

2. اختلاف با والدین

نوجوانان در این دوره سنی با خانواده ها به شدت اختلاف نظر دارند. قوانینی که در دوره کودکی رعایت می‌کرد، اکنون برای او مسخره و کودکانه است. احساس می‌کنند که قوانین والدین آنها را محدود می‌کند. علاوه بر موضوع قوانین اختلاف در سبک زندگی و دوره های متفاوت زندگی سبب پرورش نوجوان سرکش خواهد شد.

3. انتخاب های تکانشی

طبق نظر محققان، نوجوانان به سمت انتخاب های تکانشی گرایش دارند. تجربه فعالیت های هیجانی جدید و شگفت انگیز نوجوان را به انتخاب های تکانشی سوق می‌دهد. البته والدین در این دوره سنی باید از نوجوانان خود مراقبت کنند تا تصمیمات تکانشی، آنها را با چالش های پر خطر مواجهه نکند.

4. فشار دوستان

طرز فکر و رفتار نوجوانان از سمت همسالان خود بیشتر مورد تائید است. گاهی نوجوانان برای اینکه وارد گروه خاصی شوند، رفتار، ظاهر و افکار خود را تغییر می‌دهند تا مورد قبول آن گروه قرار بگیرند. رفتار نوجوانان در این سن طبق نظر همسالان و دوستان خود انجام می‌شود.

5. تغییرات بلوغ

تغییرات هورمونی و بلوغ باعث ایجاد رفتارهای ناخوشایند می‌شود. زمانی که والدین در این دوره زمانی با نوجوان خود به درستی برخورد نکنند و او را سرکوب کنند، باعث رشد نوجوان سرکش خواهد شد.

تاثیرات مثبت نوجوان سرکش

بخش مهم رشد نوجوانان، سرکشی آنها است. به همین دلیل، سرکشی نوجوانان در روند رشد آنها بسیار تاثیر گذار است. تاثیرات مثبت نوجوان سرکش به شرح زیر است.

  • نوجوان سرکش می‌تواند نظر خود را به راحتی به والدین اعلام کند.
  • برخی از سرکشی ها که مربوط به استقلال فردی است برای نوجوان مفید است.
  • نوجوان سرکش با رفتار خود و صحبت والدین به اشتباه خود پی خواهد برد.
  • سرکشی به نوجوانان احساس بزرگ شدن می‌دهد.
  • اعتماد به نفس نوجوان را تقویت می‌کند.

نحوه برخورد با نوجوان سرکش

والدین برای نوع برخورد با نوجوان سرکش خود به دنبال راهکار هستند. در ادامه نحوه برخورد با نوجوان سرکش را ارائه داده ایم.

1. حفظ آرامش را تمرین کنید

آرام باشید و برای صحبت با نوجوان سرکش مودبانه و با آرامش شروع به صحبت کنید. آرامش خود را بیشتر از نگرانی به نوجوانتان نشان دهید. نوجوانان هنوز کودک هستند و اگر با دقت به صحبت های شما گوش ندادند عصبانی نشوید.

2. محدودیت ها را مناسب کنید

تنبیه و مجازات نوجوانان اگر مانند دوران کودکی باشد، جوابگو نخواهد بود. یک نوجوان باید اجازه عصبانیت و فریاد را داشته باشد. تنبیه های بدنی اصلا مورد مناسبی نخواهند بود. سیلی زدن، محرومیت از غذا و حبس کردن در اتاق را در تنبیهات خود به هیچ وجه استفاده نکنید.

3. با نوجوان خود دوست باشید

به عنوان یک دوست با نوجوان خود صحبت کنید. مطالعات در رابطه با افکار و رفتار نوجوان خود داشته باشید و خودتان را جای او بگذارید. با آگاهی راحت تر می‌توانید با نوجوان سرکش تعامل داشته باشید.

4. از روانشناس کمک بگیرید

والدین برای نحوه برخورد و رفتار با نوجوان باید به آگاهی برسند. تجزیه و تحلیل رفتار نوجوان و آگاهی از نوع رفتار و تفکر او بر عهده روانشناس است. روانشناسان بهترین راهنما برای تربیت و رشد نوجوانان هستند. برای دریافت اطلاعات در رابطه با روانشناس نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد علائم و نحوه برخورد با نوجوان سرکش به آگاهی رسیده اید. این را بدانید که فرزند شما به دنبال ناراحت کردنتان نیست و بیشتر دنبال ارائه نظراتش است. زمانی را برای علایق و گوش دادن فرزند خود در نظر بگیرید و به برخی از افکار و نظرات او عمل کنید. با آرامش به گونه ای برخورد کنید که شما را دوست خود بداند تا به راحتی با شما ارتباط بگیرد. برای آگاهی از نحوه برخورد و آموزش با روانشناس مشورت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان سرکش می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نوجوان سرکش | برخورد با فرزند خطاکار



:: برچسب‌ها: نوجوان سرکش | برخورد با فرزند خطاکار ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حمله پانیک یا وحشت زدگی معمولا به طور ناگهانی در پی احساس استرس شدید رخ می‌دهد. اما برخلاف تصور اکثر مردم حملات پانیک تنها در اختلال پانیک یا وحشت‌زدگی ایجاد نمی‌شوند. و بسیاری از بیماری‌های روحی یا جسمی می‌توانند باعث بروز این حملات شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت ریشه حملات پانیک را باید در اضطراب جستجو کرد و به همین خاطر برای درمان نیز باید درمان اضطراب را هدف قرار داد.

عدم‌درمان پانیک مشکلات زیادی برای‌تان ایجاد خواهد کرد و درصورتی که مرتباً تکرار شود احتمال اضافه شدن سایر فوبیاها مثل ترس از حضور در مکان‌های شلوغ به وجود خواهد آمد. پس در صورت بروز چنین مشکلی برای خود یا عزیزتان هر چه زودتر برای درمان اقدام کنید.

منبع: حمله پانیک یا وحشت زدگی | عوارض و علائم حملات پانیک

حمله پانیک چیست ؟

حمله پانیک یا وحشت زدگی بسیار ناگهانی رخ می دهد. اما این افکار و ترس فرد است که بیش از هر چیز باعث تشدید آن می شود. ترس از دست‌دادن عقل، ترس از ایست قلبی، ترس از مردن و افکار منفی مختلف به فرد غلبه می‌کند. در نتیجه فرد علائم حمله پانیک را نشان می‌دهد. با تمرینات مختلف می‌توان بر حمله های پانیک چیره شد. اما در بیشتر موارد فرد توجهی به نشانه ها نکرده و به مرور وضعیتش بدتر خواهد شد. در ادامه بیشتر با حملات پانیک آشنا خواهید شد.

علائم حمله پانیک

پانیک به‌طورکلی به معنای اضطراب و وحشت‌زدگی است. و حمله پانیک، اضطرابی است که به‌طور ناگهانی برای فرد ایجاد می‌شود. افرادی که دچار این حملات می‌شوند معمولاً باور نمی‌کنند که دلیل روانی برای بیماری آن‌ها وجود دارد. و بیش از هر چیز احساس می‌کنند دچار یک حمله قلبی شده‌اند.

این شرایط می‌تواند تا جایی پیش برود که فرد احساس کند هر لحظه احتمال مرگ یا حتی دیوانه شدن وی وجود دارد. نوجوانان و بزرگسالان جوانی که حملات پانیک دارند دارای مشکلات سلامت روان دیگری مانند: اختلال وسواس، اضطراب، اختلالات خلقی، اختلالات پرخوری و مصرف مواد نیز باشند.

ویژگی‌های آشکار در حمله پانیک

حمله پانیک دارای ویژگی‌های خاصی هستند که متخصص برای تشخیص این بیماری باید وجود آن‌ها را ارزیابی کند. به عبارتی می‌توان گفت هر حمله اضطرابی را نمی‌توان پانیک دانست. ویژگی‌های حمله‌پانیک عبارتند از:

  1. حمله پانیک به‌صورت ناگهانی شروع می‌شود و فرد نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه زمانی قرار است دچار حمله شود.
  2. شدت حملات معمولاً در طی ده دقیقه اول شدت گرفته و به اوج خود می‌رسد و معمولاً 20 تا 30 دقیقه بعد از شروع، پایان پیدا می‌کند.
  3. حمله پانیک نباید توسط بیماری‌های جسمانی و یا مصرف مواد مخدر ایجاد شده باشد. به همین خاطر پیش از تشخیص، باید از سلامت جسمی اطلاع پیدا کرد.
  4. هرچه تعداد بیشتری از نشانه‌های زیر در حملات عصبی شما وجود داشته باشد با احتمال بیشتری می‌توان تشخیص حمله پانیک را مطرح کرد؛
  • تنگی قفسه سینه
  • تپش قلب و افزایش فشارخون
  • احساس تنگی نفس و خفگی
  • سرگیجه
  • بالا رفتن فشارخون
  • لرزش
  • گرفتگی عضلات
  • تعریق
  • فرد احساس می‌کند چیزی مانند توپ داخل گلویش گیر کرده است
  • احساس ناراحتی در دستگاه گوارش
  • جدا شدن از محیط اطراف یا نگاه به پدیده‌ها به‌عنوان شخص سوم
  • ترس از مرگ
  • ترس از دست دادن کنترل و دیوانه شدن
  • درد قفسه سینه
  • مشکلات گوارشی
  • بی حسی

اختلال پانیک و تفاوت‌های آن با حمله پانیک

حمله پانیک در میان اختلالات روانی بیشترین رابطه را با اختلال پانیک دارند. پانیک نوعی بیماری اضطرابی است که دقیقاً به علت این حملات ایجاد می‌شود. در این بیماری فرد پس از درگیر شدن با حملات پانیک نمی‌تواند این خاطره را فراموش کند و به همین خاطر دائماً نگران بروز حمله بعدی یا پیامدهایی است که به دنبال این حمله برای وی ایجاد می‌شود.

برخی از بیماران پانیک نیز دچار ترس از مکان‌های شلوغ می‌شوند. این افراد در واقع از این واهمه دارند که در محیطی شلوغ مثل بازار دچار حملات پانیک شوند و امکان نجات‌شان وجود نداشته باشند یا همه متوجه مشکلی در آن‌ها شوند. به همین خاطر در مواردی که بیماری شدید است، معمولاً از محیط‌های امنی مثل خانه فاصله نمی‌گیرند. و درصورتی‌ که مجبور به این کار باشند حتماً باید یکی از اطرافیان آن‌ها را همراهی کند.

اما حمله پانیک صرفاً در این بیماران اتفاق نمی‌افتد. سایر اختلالات اضطرابی و به‌ویژه فوبی‌ها نیز می‌توانند باعث بروز حملات پانیک باشند. به عبارتی شاید بهتر باشد بگوییم هر موقعیت اضطرابی می‌تواند دلیلی برای ایجاد حملات پانیک باشد. برای آشنایی با سایر انواع اختلالات اضطرابی کلی کنید.

علت حمله های پانیک

همان‌طور که گفته شد اصلی‌ترین دلیل بروز حمله پانیک، اضطرابی است که فرد احساس می‌کند. این اضطراب ممکن است حتی ناهشیار باشد. اما برخی عوامل آمادگی برای تجربه حملات پانیک را افزایش می‌دهد.که عبارتند از.

  • اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب
  • استرس طولانی مدت
  • مشکل در سلامت جسمانی
  • بیماری قلبی
  • بیماری تنفسی
  • مشکلات تیروئید
  • استفاده بیش از حد از الکل
  • نیکوتین
  • کافئین
  • عوارض برخی از داروهای پزشکی
  • مصرف تفریحی برخی از مواد

در ادامه به 4 عامل اصلی علل حمله پانیک پرداخته‌ایم.

نقش ژنتیک در بروزحمله پانیک

طبق تحقیقات بسیاری از اختلالات اضطرابی از طریق ژن‌ها به ارث می‌رسند. به همین خاطر افرادی که در اقوام نزدیکشان سابقه درگیری با حمله پانیک دارند، به احتمال بیشتری درگیر این بیماری می‌شوند.

تحولات مهم زندگی

بعضی از رویدادهای مهم زندگی مانند پیدا کردن کار، طلاق، از دست دادن عزیزان یا مهاجرت صرف‌نظر از اینکه اتفاق مثبت یا منفی در زندگی فرد به شمار می‌روند، فشار روانی زیادی هم به همراه خواهند داشت. طبق مشاهدات تجربه این تحولات در افرادی که آمادگی لازم برای حمله پانیک را داشته باشند، باعث شروع این بیماری خواهد شد. به همین خاطر توصیه می‌شود هنگامی‌که با شرایط پرفشار در زندگی مواجه می‌شوید برای جلوگیری از پیامدهای منفی آن حتما با یک روانشناس متخصص دراین‌باره صحبت کنید.

تفسیر اشتباه علائم جسمانی

یکی از ویژگی‌های اکثر افرادی که حمله پانیک را تجربه می‌کنند این است که آن‌ها نشانه‌های بدنی خود را سوءتعبیر می‌کنند یا به عبارتی نسبت به آن‌ها بیش‌ازحد حساس هستند. این افراد هنگامی‌که با گرفتگی نفس و یا تپش قلب مواجه می‌شوند تصور می‌کنند که دچار سکته قلبی شده‌اند و تصور می‌کنند که هرلحظه امکان دارد بمیرند یا اتفاق ناگوار دیگری پیش بیاید. این اضطراب باعث می‌شود تا حمله عصبی شدت پیداکرده و تبدیل به یک حمله پانیک تمام‌عیار شود.

مشکلات فیزیولوژیک

برخی از بیماری‌های جسمانی مانند قند خون پایین یا اختلال در دریچه‌های قلبی نیز می‌تواند باعث بروز حمله پانیک باشد. استفاده از مخدرها یا قطع ناگهانی مصرف بعضی از داروها نیز می‌تواند چنین نشانه‌هایی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر پیش از بررسی‌های روان‌شناختی متخصص می‌بایست از سلامت جسمی بیمار اطمینان پیدا کند.

راه رهایی و غلبه بر حملات پانیک

حمله پانیک مشکلات بسیاری را در زندگی فرد به همراه خواهند داشت. علاوه بر فشار روانی و نگرانی‌هایی که این حملات برای فرد ایجاد می‌کند. این شرایط باعث می‌شود فرد توانایی خود را برای بسیاری از فعالیت‌های تحصیلی یا کاری از دست بدهد و یا همان‌طور که در اختلال پانیک مطرح شد بسیاری از بیماران از ترس اینکه مبادا در مکانی شلوغ دچار حمله شده و نتوانند خود را کنترل کنند ارتباطات خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. به همین خاطر اگر این نشانه‌ها در شما یا هریک از اطرافیانتان وجود دارد بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان آن از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید.

با توجه به شرایط فرد و شدت بیماری ممکن است از روش‌های مختلفی برای درمان حمله پانیک استفاده شود. اما به‌طورکلی درمان‌ها به دو دسته دارودرمانی و روان‌درمانی تقسیم می‌شوند. گاهی اوقات متخصصین معتقدند که استفاده هم‌زمان از این دو روش می‌تواند بیشترین تأثیر را در بهبود بیماری و جلوگیری از عود مجدد آن داشته باشد. برای آشنایی با سایر روش‌های درمان حملات پانیک کلیک کنید.

دارودرمانی

معمولاً برای درمان حمله پانیک از داروهای ضد اضطراب و به‌ویژه بنزودیازپین‌هایی نظیر کلونازپام یا آلپرازولام استفاده می‌شود. اما استفاده از این داروها به دلیل عوارض منفی ازجمله ایجاد وابستگی، برای طولانی‌مدت مناسب نیست و به همین خاطر شما می‌بایست در کنار درمان‌های دارویی جلسات روان‌درمانی را نیز جدی بگیرید. برای اشنایی با انواع داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

روان‌درمانی

با توجه به شرایط بیمار و شدت مشکل، روانشناس ممکن است از روش‌های مختلفی برای درمان استفاده کند. اما رایج‌ترین روش برای درمان حمله پانیک این است که به فرد آموزش می‌دهند. تا هنگام شروع نشانه‌ها آرامش خود را حفظ کرده و از سوءتعبیر نشانه‌ها خودداری کند. و علاوه بر این با استفاده از روش‌هایی مثل ریلکسیشن یا تنفس عمیق به وی کمک می‌شود تا شدت حملات اضطرابی را کاهش دهد.

تمرین تنفس

یکی از راه های درمان و کاهش حمله پانیک، تمرین تنفس است. تمرین تنفس های دیافراگمی و تنفس قفسه سینه به کاهش علائم حملات پانیک کمک می‌کند. در تمرین های دیافراگمی، تنفس های عمیق و یکنواخت به ریه ها اجازه منبسط شدن می‌دهد. و ریه ها را با هوا پر می‌کند. تنفس قفسه سینه به تنفس های کوتاه و سریع گفته می‌شود.

ریلکس کردن ماهیچه ها

با انجام ورزش هایی مانند ریلکسیشن و یوگا به شل‌کردن ماهیچه های خود کمک کنید. حمله پانیک باعث سفت شدن عضلات می‌شود و توانایی کنترل بدن را از دست فرد خارج می‌کند. با آموزش ریلکس‌کردن ماهیچه ها به سفت شدن عضلات خود غلبه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ریلکسیشن کلیک کنید.

کلام آخر

برای پیشگیری از حمله پانیک نیاز به آموزش برخی از مسائل و درمان است. تنفس عمیق، ریلکسیشن، دارو درمانی و روان درمانی انواع درمان های حمله پانیک است که توسط روانشناس و متخصص انجام می‌شود. هرگز خود درمانی نکنید و برای رهایی از این حملات به روانشناس مراجعه کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج‌شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمله پانیک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

نشانه‌های حمله پانیک چیست؟

پانیک حمله اضطرابی ناگهانی است که شایع‌ترین نشانه‌های آن عبارتند از درد و گرفتگی در قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و احساس خفگی، گرفتگی عضلات، تعریق و لرز؛ این نشانه‌ها ظرف ده دقیقه به حداکثر شدت خود می‌رسند و پس از 20 دقیقه تمام می‌شوند. در طی این مدت فرد احساس می‌کند در حال مرگ یا دیوانه شدن است.

حمله پانیک چه فرقی با اختلال پانیک دارد؟

پانیک حمله اضطرابی ناگهانی است که شایع‌ترین نشانه‌های آن عبارتند از درد و گرفتگی در قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و احساس خفگی، گرفتگی عضلات، تعریق و لرز؛ این نشانه‌ها ظرف ده دقیقه به حداکثر شدت خود می‌رسند و پس از 20 دقیقه تمام می‌شوند. در طی این مدت فرد احساس می‌کند در حال مرگ یا دیوانه شدن است.

آیا حملات پانیک قابل‌درمان هستند؟

بله؛ برای درمان این بیماری می‌بایست از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید. متخصصین با استفاده از روش‌های دارودرمانی یا روان‌درمانی به شما برای درمان این شرایط کمک می‌کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: حمله پانیک یا وحشت زدگی | عوارض و علائم حملات پانیک



:: برچسب‌ها: حمله پانیک یا وحشت زدگی | عوارض و علائم حملات پانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترک متادون یا ترک اعتیاد به متادون چرا باید توسط متخصص انجام شود؟ پیدا کردن راهی برای ترک متادون برای بسیاری از افراد امر پیچیده‌ای به نظر می‌رسد چرا که متادون خود دارویی است که در ترک اعتیاد به مواد مخدر و افیونی به کار می‌رود و به کاهش علائم ناخوشایند ترک کمک می‌کند. با این حال برخی افراد که اطلاع چندانی از این دارو ندارند متادون را کاملاً جایگزین مواد کرده و به این ترتیب شروع به سوءمصرف آن می‌کنند.

در این وضعیت اعتیاد جدیدی به مشکلات قبلی فرد اضافه می‌شود که وضعیت دشواری را پدید می‌آورد؛ اما بروز این رویداد به معنای پایان ماجرا نیست بلکه برای ترک اعتیاد به متادون نیز روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد که به کمک پزشکان و متخصصین حوزه سلامت روان از جمله روانشناسان می‌توانید از آن‌ها بهره مند شوید. برای آشنایی با بهترین روش‌های ترک اعتیاد به متادون تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت خدمات ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ترک متادون | بهترین روش ترک اعتیاد به متادون بدون درد

ترک متادون

ترک متادون در ابتدا به نظر آسان می‌آید. به همین دلیل خیلی از کسانی که دچار اعتیادبه متادون هستند خودشان بارها تلاش بر ترک کرده اند. تغییر دوز، قطع ناگهانی، جایگزین کردن داروهای دیگر از جمله اقدامات این عزیزان است. اما بعد از تمام این تلاش ها اغلب به این نتیجه می رسند که متادون دارویی به شدت اعتیادآور و حتی بدتر از موادمخدر است!!! حال آن که این دارو راهی برای درمان اعتیاد محسوب می شود. شما برای ترک متادون حتما باید به متخصص مراجعه نمایید. برای کنار گذاشتن آن نیاز به متخصص دارید. برای درک بهتر این مساله در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

متادون چیست؟ علائم اعتیاد به متادون کدامند ؟

 

متادون نوعی داروی اپیوئیدی است که اثرات ضد درد دارد و اغلب در درمان اعتیاد به مواد افیونی به خصوص هروئین به کار می‌رود. متادون اثراتی مشابه با مواد افیونی نظیر مورفین و تریاک دارد. تجویز آن به هنگام ترک به بیمار کمک می‌کند از نظر جسمانی در وضعیت باثبات تری قرار بگیرد و علائم ترک کمتری را تجربه نماید.

با این حال توجه داشته باشید که این دارو به دلیل داشتن مکانیسم اثر مشابه با مواد مخدر اگر به‌درستی و مطابق تجویز پزشک مصرف نشود خود می‌تواند منجر به شکل گیری اعتیاد جدیدی شده و بر مشکلات قبلی بیفزاید. مصرف زیاد متادون همانند سایر مواد مخدر منجر به کاهش هوشیاری، کما، اوردوز و … می شود؛ که در مقاله متادون چیست به صورت کامل عوارض، علائم و چگونگی عملکرد متادون توضیح داده ایم.

باور های غلط در مورد اعتیاد به متادون و ترک آن

متأسفانه بسیاری از افراد از اعتیادآور بودن متادون و نیاز به ترک متادون اطلاعی ندارند و هنگامی که در دوره سم زدایی پزشک این دارو را تجویز می‌کند آن‌ها بدون توجه به دوز مصرف و مدت زمان تعیین‌شده برای استفاده از این دارو، دست به سوءمصرف آن می‌زنند. همین امر باعث می‌شود که نه تنها اعتیاد قبلی فرد درمان نشود بلکه اعتیاد به متادون نیز به شرایط قبلی اضافه گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

هم چنین برخی افراد ترک اعتیاد به مواد مخدر به کمک متادون را به صورت سرخود آغاز می‌کنند که همین مسئله نیز در وابستگی ناخواسته به این دارو نقش بسزایی دارد. توجه داشته باشید که دوز مصرف متادون باید کاملاً تحت کنترل باشد و متناسب با نوع ماده‌ای که قصد ترک آن را دارید، میزان مصرف قبلی و بررسی شرایط جسمانی و روانی استفاده شود. بررسی این موارد تنها به عهده پزشک است و افراد غیرمتخصص نمی‌توانند برای شما متادون تجویز کنند یا به کمک آن شما را ترک دهند.

علائم ترک متادون

از آنجایی که داروی متادون خود در اصل برای ترک اعتیاد به هروئین و سایر مواد افیونی تولید می‌شود علائم ترک آن به شدت سایر مواد افیونی نیست و به همان سرعت نیز بروز پیدا نمی‌کند. یکی از علت‌های این موضوع طولانی بودن مکانیسم اثر متادون است که باعث می‌شود این دارو حدود 1 تا 3 روز در بدن باقی بماند. در نتیجه علائم ترک متادون مشابه با علائم ترک مواد افیونی است که با شدت کمتری اتفاق می‌افتند. از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. جهت آشنایی با سایر روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

– بروز علائم گوارشی نظیر دل پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ

– دچار شدن به دردهای عضلانی

– افزایش اشک چشم و آبریزش بینی

– احساس اضطراب و بی‌قراری

– دچار شدن به مشکلات خواب

– تب، لرز و تعریق

عوراض اعتیاد به متادون

عوارض اعتیاد و ترک اعتیاد به متادون را می توان به دو دسته عوارض جسمی و عوارض روحی و روانی تقسیم کرد. برخی از این عوارض کوتاه مدت هستند و طی 3 روز تا 2 هفته بعد از قطع مصرف از بین می روند و برخی دیگر از عوارض متادون نیز می توانند تا سال های همراه فرد بمانند. در ادامه به برخی از عوارض جسمی و روانی اشاره می کنیم :

عوراض جسمی ترک اعتیاد به متادون

توجه داشته باشید که عوارض جسمی در حالت ترک سریع شدت بیشتری در فرد دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • سردرد و سرگیجه
  • آبریزش چشم و بینی
  • تهوع و استفراغ
  • عرق زیاد و لرزش بدن
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • درد مفاصل و عضلات

عوارض روانی ترک متادون

از جمله عوارض روانی مصرف و ترک متادون به موارد زیرا می توان اشاره کرد :

  • اضطراب و افسردگی
  • حالات هیجانی
  • بیش فعالی
  • توهم‌های بینایی و شنوایی
  • افکار خودکشی
  • پرخاشگری
  • کاهش انگیزه
  • نداشتن ثبات شخصیت

ترک متادون با سم زدایی

سم زدایی برای ترک متادون یکی از روش های درمانی است که در مراکز درمانی و بیمارستان ها اهمیت و کارایی پیدا می کند. در ترک متادون با سم زدایی فرد همواره تحت نظر پزشک قرار دارد و تا حد زیادی علائم ترک در او کاهش پیدا می کند.

اما در ترک اعتیاد به متادون با روش کاهش تدریجی دارو و با کاهش دوز متادون که در چند هفته ارائه می شود. علائم ترک اعتیاد به متادون در فرد به شدت کاهش پیدا می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده روش های ترک تدریجی بهتر از روش های ترک یک باره و سریع می باشد. هرچند که روش های تدریجی طول درمانی بسیار بیشتری نسبت به روش های ترک سریع دارند. شما در هر جایی هستید می توانید از خدمات مشاوره ترک اعتیاد به متادون مرکز ذهن نو بهرمند شوید.

بهترین روش ترک متادون

اگر کسی به طور تفریحی به مصرف متادون روی بیاورد یا در روند ترک اعتیاد به مواد دیگر با استفاده‌های نابه جا از این دارو به آن وابستگی پیدا کند در قدم اول لازم است که برنامه‌های سم زدایی را اجرا کرده و سپس سایر درمان‌های روان شناختی و پزشکی برای پایداری در ترک را نیز پیگیری نماید. ما در ادامه به انواع روش‌های درمانی برای ترک متادون اشاره کرده‌ایم.

روش اول : درمان‌های دارویی ترک متادون

برای ترک اعتیاد به متادون به خصوص وقتی فرد این دارو را در دوزهای بالا مصرف می‌کرده ممکن است پزشک درمان دارویی را در دستور کار قرار دهد. ازجمله مهم‌ترین داروهایی که برای ترک متادون تجویز می‌شود باید به بوپرنورفین یا همان ب 2 اشاره کرد. این دارو نیز مکانیسم اثر تقریباً مشابهی با مواد افیونی دارد. در نتیجه نباید به‌طور خودسر مصرف شود. هم‌چنین روند مصرف و نوع قطع آن نیز به طور کامل باید زیر نظر پزشک باشد تا تمام عوارض احتمالی کنترل گردند.

روش دوم : ترک متادون با روان درمانی فردی

علاوه بر سم‌زدایی و درمان دارویی از آنجایی که اعتیاد منجر به ایجاد تغییرات مغزی مزمن می‌شود لازم است که درمان‌های روان‌شناختی نیز در دستور کار قرار بگیرند تا فاکتورهای مهمی نظیر وسوسه و احساس میل شدید به مصرف مجدد نیز تحت درمان قرار گرفته و برای بهبودی پایدار تلاش شود.

هم‌چنین به این موضوع توجه کنید که اعتیاد امروزه به عنوان یک اختلال روان پزشکی شناخته می‌شود و تقریباً در اکثر موارد ریشه‌های روانی دارد. به این صورت که بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی نظیر فقدان اعتماد به نفس، نداشتن احساس کارآمدی در زندگی یا وجود افسردگی و احساس درماندگی در زندگی به سمت مواد کشیده می‌شوند.

اگر این عوامل زیر بنایی تحت درمان قرار نگیرند احتمال اینکه فرد پس از سم زدایی مجدداً به سمت مواد کشیده شود تا حد زیادی وجود خواهد داشت. در نتیجه اگر می‌خواهید که پرهیز پایداری را تجربه کنید و به طور بنیادی به رنج های خود در ارتباط با مصرف مواد پایان دهید لازم است که در کنار عدم مصرف و پیگیری درمان‌های دارویی درمان‌های روان‌شناختی را نیز جدی بگیرید.

روش سوم : خانواده درمانی برای ترک متادون

خانواده درمانی شکل دیگری از روان درمانی است که روانشناسان آن را با حضور اعضای خانواده برگزار می‌کنند. هدف از خانواده درمانی این است که سایر اعضا به درستی مشکل فرد را بشناسند و بدانند در برخورد با او باید چه مسائلی را رعایت کنند. برای مثال آشنایی با این مسئله که لغزش بخشی از روند درمان است و با یک بار اشتباه تمام تلاش‌های فرد زیر سوال نمی‌رود به اعضای خانواده کمک می‌کند تا راحت تر با این موضوع کنار بیاییند و رفتارهایی نظیر سرزنش و تحقیر را کم تر از خود نشان دهند.

روش چهارم : گروه درمانی

گروه درمانی یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای پایدار نگه داشتن فرد در دوره پرهیز است. در گروه درمانی فرد در کنار سایر افرادی که مسیر ترک اعتیاد به متادون را پشت سر گذاشته‌اند قرار می‌گیرد و تجربیات آن‌ها را می‌شنود. این کار به او کمک می‌کند تا بداند در این مسیر دشوار تنها نیست و افراد دیگری با شرایط دشوارتر هم توانسته‌اند این موضوع را پشت سر بگذارند. این امر در نهایت به افزایش خودکنترلی و مقاومت در برابر وسوسه‌های درونی و بیرونی کمک بسیاری می‌کند. برای انتخاب روش درمان و شروع مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

ترک متادون چند روز طول می کشد ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت ترک اعتیاد به متادون با توجه به شرایط جسمی بیمار و میزان مصرف متفاوت است ولی به طور کلی سیکل درمان 14 روز تا سم زدایی کامل و اصولی فرد زمان می برد.

ترک یکدفعه متادون

ترک یکدفعه ای (یابویی) متادون ، از بدترین روش های ترک این دارو محسوب می شود. شما با این کار شُک ناگهانی به بدن و مغزتان وارد می کنید. این شُک اصلا برای سلامت شما خوب نیست. هر بار با ترک یکدفعه ای متادون بدنتان در مقابل درمان مقاوم تر می شود. پس بدون توجه به راهنمایی ها متخصصین هرگز دست به قطع ناگهانی داروهای تان نکنید.

مراقبت های لازم بعد از ترک متادون | مقابله با وسوسه های بعد از ترک

واقعیت این است که ترک متادون همانند سایر مواد مخدر احتمال بازگشت بالایی دارد؛ چرا که بیمار تنها از لحاظ جسمی به صورت کامل سم زدایی شده و با مواجه شدن با شرایط پیچیده روانی دوباره اعتیاد خود را از سر می گیرد. به همین دلیل لازم است تا خانواده فرد بعد از ترک اعتیاد به متادون مراقبت لازم را از وی داشته باشند. توصیه ما این است که حتما از جلسات روانشناس متخصص در ترک اعتیاد حتما بهرمند شوید. از جمله مراقبت های لازم بعد از ترک اعتیاد می توان به موارد زیر اشاره داشت :

پیدا کردن عامل اصلی اعتیاد فرد

بر اساس تحقیقات انجام شده افراد در زمان مواجه با یک شرایط سخت و پیچیده روانی دچار اعتیاد می شوند و اعتیاد تنها نمود یک مسئله حل نشده روانی در گذشته فرد بیمار است. به همین دلیل بعد از ترک اعتیاد باید عامل اصلی اعتیاد پیدا و درمان گردد.

تغییر شرایط زندگی فرد

بهتر است محل زندگی به طوری تغییر کند تا بعد از ترک اعتیاد به متادون با خاطرات بد گذشته ارتباط کمتری پیدا کند.

تفریحات سالم

سعی کنید بعد از ترک تفریحات سالمی داشته باشید. رفتن به کلاس های ورزشی، مسافرت و … .

رفتن به سر کار

داشتن دغدغه فکری بعد از ترک اعتیاد سبب می شود تا کمتر به وسوسه های مصرف مجدد فکر کنید.

پیدا کردن و درمان عامل اصلی اعتیاد بعد از ترک متادون از وسوسه بازگشت دوباره اعتیاد جلوگیری می کند

ترک متادون با ذهن نو

شما در هر کجای کشور که هستید می توانید از خدمات نوین مرکز ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی بهرمند شوید. ذهن نو با دارا بودن تیم تخصصی و مجرب شامل برترین اساتید و متخصصان ترک اعتیاد دانشگاه های برتر کشور پاسخگوی نیاز های شما به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک متادون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ترک متادون چند روز طول می کشد ؟

به طور کلی دو هفته که بسته به شرایط بیمار متفاوت است. در مقاله به طول کامل توضیح داده شده .

آیا ممکن است فرد در اثر مصرف متادون دچار اور دوز شود؟

بله. مصرف بیش از حد متادون نیز همانند هر ماده مخدر دیگر می‌تواند به بروز علائم اوردوز بیانجامد. از جمله این علائم می‌توان به تنگ شدن مردمک چشم‌ها، سرگیجه، رنگ پریدگی، کاهش سطح هوشیاری، حالت تهوع و استفراغ و بروز تضعیف تنفسی اشاره کرد. در این شرایط لازم است که فرد سریعاً به اورژانس منتقل گردد تا خدمات حمایتی و اقدامات لازم برای مسمومیت زدایی انجام شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترک متادون | بهترین روش ترک اعتیاد به متادون بدون درد



:: برچسب‌ها: ترک متادون | بهترین روش ترک اعتیاد به متادون بدون درد ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شستشوی واژن از جمله مسائل مهم در بهداشت فردی و زناشویی است. واژن یکی از اعضای حساس بدن زنان است که سلامت و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نیاز به انجام مراقبت‌ روزانه دارد. هرچند که واژن هر فرد توانایی مراقبت و پاکسازی از خودش را دارد اما همچنان برخی زنان از بوی بد و ترشحات واژن شکایت دارند. این مسئله به دلایل مختلفی روی می‌دهد که با شستن واژن و حتی شستشوی قسمت بیرونی دستگاه تناسلی می‌توان از بروز عفونت، سوزش و مسائل این چنینی جلوگیری کرد. برای آشنایی بیشتر با مسائل جنسی مشاوره جنسی دریافت نمایید.

منبع: شستشوی واژن | عوارض و روش صحیح شستن واژن با مواد مختلف

شستشوی واژن

اکثر خانم‌ها از بوی بد واژن خود شکایت دارد و از این مسئله خجالت می‌کشند. آن‌ها به دنبال راهکار‌های مختلفی برای تمیزکردن و خوشبو کردن خود هستند. در این میان تعدادی از خانم‌ها با انجام برخی روش‌های غلط برای شستن واژن نه تنها کمکی به خود نمی‌کنند بلکه بیشتر به خودشان آسیب می‌زند.

به طور طبیعی واژن توانایی تمیزکردن خودش را دارد. زیرا که مقدار PH آن بسیار پایین است و این مسئله باعث عدم رشد تعداد زیادی از باکتری و میکروب‌های مختلف می‌شود. بسیاری از ترشحات واژن طبیعی هستند و در برخی موارد این ترشحات همراه با بوی ملایمی می‌باشند که در دوره‌های مختلف، این بو شدید و یا ضعیف می‌شود. تغییر در این چرخه و تغییر مقدار PH واژن به واسطه شستشوی نادرست می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها و میکروب‌های بیشتری بشود.

روش های شستشوی واژن

استفاده از ژل‌های بهداشتی

امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در سلامت و بهداشت، مواد و ژل‌های مختلفی برای شستشوی واژن وجود دارد که می‌تواند برای کاهش عفونت و بیماری‌های تناسلی مختلف استفاده شود. باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از ژل‌های بهداشتی به تنهایی خودش می‌تواند آسیب‎‌رسان باشد. توصیه می‌شود بیشتر از یک بار در هفته از این ژل‌ها برای شستشوی‌واژن استفاده نشود زیرا همانطور که گفته شد مصرف بیش از اندازه و روش‌های غلط می‌تواند سطح PH واژن را تغییر دهد. بهتر است برای استفاده از ژل و یا کرم‌‌‌های بهداشتی شستشوی واژن با یک متخصص مشورت نمایید.

استفاده از گلاب

گلاب از جمله مواردی است که از قدیم تا به امروز استفاده می‌شود و از آنجایی که هم خوشبو است و هم توانایی آرام بخشی دارد بسیاری از بانوان از گلاب استفاده می‌کنند. شستشوی واژن با گلاب به صورت روزانه می‌تواند برای از بین بردن برخی عفونت‌ها و کاهش خارش واژن مفید باشد.

روش شستشوی واژن با صابون بچه

در مواردی که به مواد شستشوی مناسب برای شستن واژن دسترسی ندارید، استفاده از صابون های بچه امکان پذیر است. اما بهتراست که از مواد غیر معطر و بی رنگ استفاده کنید. شوینده های قوی موجب ایجاد حساسیت و خارش واژن خواهند شد.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند به واسطه خاصیت خنثی کنندگی PH واژن، کاهش دهنده رطوبت، رفع سوزش و خارش واژن باشد. همچنین از دیگر خواص جوش شیرین می‌توان به کمک برای رفع بوی بد واژن و حتی تیرگی اطراف آن نام برد.

شستشوی واژن با سرکه

سرکه ماده ای اسیدی است. پس احتمالا PH واژن شما را دست خوش تغییراتی خواهد کرد. پس اگر در کوتاه مدت از این راه نتیجه گرفته اید. بهتر است آن را کنار بگذارید. چرا که در دراز مدت حتما متوجه عوارض آن خواهید شد.

روش های پزشکی برای شسشتوی واژن

پزشکان از روش های اصولی برای شستشوی واژن استفاده می کنند. پس اگر دچار عفونت، خارش و یا بد بویی واژن شده‌اید، حتما برای درمان به متخصص زنان مراجعه نمایید.

نکات آموزشی برای شستن واژن

به طور کلی شما باید برای حفظ سلامت خود به نکات بهداشتی و شستشوی واژن تان اهمیت دهید. اما علاوه بر روش های بالا، باید نکات زیر را هم رعایت نمایید.

  • قبل از شستشو دستان خود را تمیز و ضد عفونی کنید.
  • هرگز از صابون های معطر و رنگی استفاده نکنید.
  • بیرون واژن را به طور کامل بشویید.
  • حتما قبل از پوشیدن‌لباس زیر دستگاه تناسلی را به کامل خشک کنید.

نحوه شستشوی واژن

برای شستشوی‌واژن خود بهتر است از یک صابون معمولی و لیف استفاده کنید. دقت کنید که شستشوی داخل واژن عمل نادرستی است و نباید داخل واژن را با صابون و یا سایر مواد دیگر شستشو دهید، تنها شستن نواحی اطراف واژن با یک صابون و آب برای تمیز کردن واژن کافی است.

1. شستشوی کلیتوریس

در ابتدا می‌توانید چین‌های اطراف کلیتوریس و لبه‌های آن را به آرامی و با یک لیف نرم شستشو دهید. مراقب باشید که این عمل به آرامی صورت گیرد.

2. شستشوی دهانه واژن و فرج

در قدم بعدی می‌توانید لیف را شسته و مجددا به همراه صابون بخش فرج و دهانه واژن را شستشو دهید و به خوبی تمیز کنید.

اما حتما درباره انواع اختلالات جنسی زنان اطلاع لازم را کسب کنید.

3. شستشوی پرینئوم

بسیاری از خانم‌ها از شستشوی این ناحیه از بدنشان غافل هستند. پرینئوم ناحیه‌ای بین مقعد و واژن است که باید به خوبی سایر قسمت‌ها شسته شود.

4. شستشوی ناحیه مجاور مقعد

در انتها می‌توانید ناحیه مجاور مقعد را مورد شستشو قرار دهید. به یاد داشته باشید که بعد از شستشوی این ناحیه حتما لیف خود را تمیز کنید زیرا این ناحیه از بدن محل تجمع میکروب‌های زیادی است. و نباید تحت هیچ شرایطی این میکروب‌ها به واژن سرایت کند. در صورت سرایت میکروب‌ها، معمولا واژن دچار عفونت‌های ادراری خواهد شد.

شستشوی واژن بعد از رابطه جنسی

یکی از اشتباهاتی که خانم‌ها در موارد متعددی انجام می‌دهند شستن واژن با مواد شوینده بعد از برقراری رابطه جنسی است. بعد از رابطه جنسی بهتر است به توالت بروید و حتی استحمام انجام دهید. اما شستن واژن با مواد شوینده عملی اشتباه است. زیرا در چنین شرایطی واژن در حساس‌ترین وضعیت خود قرار دارد و شستشو با مواد شوینده منجر به خشکی واژن و ایجاد خارش و سوزش می‌شود.

اشتباهات رایج برای شستشوی واژن

_شستشوی مکرر با ژل‌های بهداشتی

_استفاده از حوله و لیف ضخیم که باعث آسیب‌رساندن به پوست می‌شود.

_استفاده زیاد از مواد معطر و اسپری‌های خوشبو کننده جهت رفع بوی واژن

_استفاده از شامپوی بدن برای شستشوی داخل‌واژن

_استفاده از دستمال مرطوب

روش صحیح خشک کردن بعد از شستشوی واژن

محیط مرطوب موجب رشد انواع قارچ ها و باکتری ها می شود. پس حتما بعد از استحمام و شستن واژن، آن را خشک کنید. از دستمال کاغذی استفاده کنید. استفاده از حوله (به دلیل ماندن رطوبت در الیاف آن) امکان انتقال انواع باکتری و قارچ ها را فراهم می کند.

یکی دیگر از راه های مناسب برای خشک کردن واژن، استفاده از سشوار با باد و گرمای ملایم است. البته امکان استفاده از این روش وجود ندارد. پس حتما به کمک دستمال کاغذی یا دستمال نخی بین پا و اطراف واژن را کامل خشک نمایید.

آموزش های ضروری برای شستشو و خشک کردن واژن

همانطور که متوجه‌شده اید، تمیزی واژن اهمیت زیادی دارد. اما در این زمینه نکات زیر را رعایت کنید. تا در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشوید.

1- واژن را از جلو به عقب تمیز و خشک کنید

هنگام حمام یا توالت، دستان خود را از جلو به عقب بکشید. اینگونه میکروب های اطراف مقعد به دهانه واژن نمی رسند. عدم رعایت همین نکته ساده موجب بروز انواع بیماری های عفونی و خطر زا شده است.

2- حتی بعد از رابطه جنسی هم واژن را از جلو به عقب تمیز نمایید

شستشوی واژن بعد از رابطه جنسی هم باید با رعایت جهت حرکت دست از جلو به عقب انجام شود. کشاله ران، اطراف مقعد و واژن را به طور کامل بشویید. هر آنچه که با مقعد تماس داشته بهتراست کامل پاک شود.

3- مواد حساسیت زا را خریداری نکنید

تمامی وسایلی که با دستگاه تناسلی شما تماس دارند را بررسی کنید. این محصولات نباید از موادی حساسیت زا تولید شده باشند. پس در انتخاب لباس زیر، نوار بهداشتی، کاندوم و سایر اسباب دقت لازم را به عمل آورید.

4- در صورت امکان بعد از رابطه ادرار نمایید

ادرار خود را بعد از رابطه‌جنسی نگه ندارید. با خالی کردن مثانه میکروب هایی که احتمالا حین رابطه در ابتدای خروجی ادرار نزدیک شده اند بیرون رانده می شوند. با رعایت این موضوع دچار عفونت دستگاه ادراری نخواهید شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

بهترین روش برای شستشوی واژن چیست؟

اگر به اندازه کافی حمام می‌روید و بهداشت شخصی خود را رعایت می‌کنید نیازی به شستن واژن به صورت جداگانه ندارید. به زبان ساده بهترین روش شستن واژن همان استحمام کردن است، زیرا شستن طبیعی واژن در حمام با آب و صابون معمولی، کمترین میزان تغییر و بهم ریختگی را در مقدار PH واژن به وجود می‌آورد. شستن نادرست واژن با مواد مختلف می‌تواند نتایج نامطلوبی به همراه نداشته باشد.

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شستشوی واژن | عوارض و روش صحیح شستن واژن با مواد مختلف



:: برچسب‌ها: شستشوی واژن | عوارض و روش صحیح شستن واژن با مواد مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تکان دادن پا احتمالا نشانه ای از انواع بیماری های عصبی است. این اختلال از طریق وراثت، مصرف الکل، داروهای خاص، کمبود آهن، استرس، اضطراب، فشار عصبی و تغییر هورمون ها ایجاد می‌شود. شیوع این بیماری 2 تا 5 درصد است و رده سنی مشخصی ندارد. هنگام شب، استرس و ترس شدت علائم به اوج خود می‌رسد. تکان پا به صورت کاملا غیرارادی رخ می‌دهد به طوری که به هیچ وجه کنترل پاهای خود را ندارند. در ادامه در رابطه با نشانه ها و علل سندرم پاهای بی قرار صحبت کرده ایم. همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: تکان دادن پا | علت و درمان تکان دادن پاها

تکان دادن پا

تکان دادن پا به طور دائم نوعی اختلال عصبی محسوب می‌شود. که فرد در شرایط استرس زا به شدت پاهای خود را تکان می‌دهد. شیوع این بیماری بین 2 تا 5 درصد، در هر سنی است. و در خانم ها بیشتر از آقایان مشاهده شده است. این افراد به صورت کاملا غیر ارادی کنترل پاهای خود را ندارند. به مرور زمان و با افزایش سن شدت این سندرم افزایش می‌یابد. این مشکل بر روابط فرد، استراحت و فعالیت های روزانه افراد تاثیرگذار است. اغلب در طول روز ایجاد و هنگام شب به اوج شدت خود می‌رسد.

نشانه های تکان دادن پا

نشانه های اختلال تکان دادن پا معمولا با علائم زیر تظاهر پیدا می کنند.

  • بی حسی پاها
  • احساس درد
  • بروز اختلالات خواب
  • احساس خزیدن
  • کشیدگی
  • استرس
  • درد
  • خارش
  • احساس برق گرفتگی
  • حالت ضربان دار بودن
  • احساس کاذب حرکت مایع
  • احساس کاذب حرکت مورچه
  • احساس گزگز شدن
  • سوزش
  • پریدن از خواب
  • پرش در پاها (حرکات دوره ای اندام ها )
  • بی کیفیتی زندگی و بروز اختلال افسردگی

بیشتر بخوانید: اختلالات خواب

علل تکان دادن پا

علل جدی و اصلی تکان دادن پا مشخص نیست. اما عللی وجود دارد که در ادامه به آنها اشار کرده ایم.

دوپامین مغز

طبق بررسی محققان، اختلالاتی مانند تکان دادن پا ناشی از عدم تعادل شیمیایی دوپامین در مغز است که جهت کنترل عضلات پیام هایی را ارسال می‌کند.

وراثت

یکی از علل تکان دادن پاها، وراثت است. به این منظور که اگر در فرد وجود داشته باشد به خانواده او انتقال می‌یابد. اگر این اختلال در کمتر از 40 سالگی بروز پیدا کند، نشان از عوامل ارثی آن است. قسمت هایی در کروموزوم شناسایی شده. که ژن های اختلال سندرم پاهای بی قرار در آن وجود دارد.

بارداری

تغییرات هورمونی، بارداری به صورت موقت نشانه های تکان دادن پا را افزایش می‌دهد. برخی از خانم ها در 3 ماه آخر بارداری به این اختلال مبتلا می‌شوند. اما علائم تکان دادن پا معمولا پس از زایمان بر طرف خواهد شد.

کمبود آهن

افرادی که دچار کمبود آهن هستند، سندرم پاهای بی قرار در آنها بدتر خواهد شد. اگر سابقه خونریزی معده، اهدای خون مکرر، خونریزی روده و قاعدگی سنگین را تجربه کرده اید، شاید دچار کمبود آهن شوید.

نارسایی کلیه

زمانی که کلیه ها به درستی کار خود را انجام ندهند، ذخیره آهن در آنها کاهش می‌یابد. نارسایی کلیه و کمبود آهن سبب بروز اختلال تکان دادن پاها می‌شود.

دیگر عوامل

عوامل دیگری در بروز افزایش تکان دادن پاها وجود دارد. که به شرح زیر است.

  • مصرف داروهای خاص مانند: آنتی هیستامین
  • مصرف الکل
  • مصرف کافئین
  • مصرف نیکوتین
  • کمبود ویتامین B6
  • مشکلات نخاعی مانند انسداد نخاع
  • مصرف داروهای ضد افسردگی
  • استرس ( برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم استرس کلیک کنید.)
  • اعتیاد
  • چاقی
  • مصرف سیگار
  • بیماری های اعصاب
  • کم کاری تیروئید
  • مسمومیت به فلزات سنگین
  • دیابت
  • کمبود مواد معدنی
  • بیماری پارکینسون

درمان تکان دادن پا

درمان تکان دادن پاها توسط روان درمانی و متخصصین صورت می‌گیرد.در ادامه راهکارهایی برای رهایی از این سندرم را شرح داده ایم.

  • انجام حرکات کششی باعث کاهش موقت نشانه ها می‌شود.
  • راه رفتن به کاهش علائم این سندرم کمک می‌کند.
  • کمک از روانشناس و روان درمانی برای کنترل استرس و اضطراب. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل استرس کلیک کنید.
  • مصرف قرص آهن
  • کاهش مصرف الکل
  • کاهش مصرف مواد کافئین دار
  • رعایت بهداشت خواب
  • قبل از خواب پاهای خود را نرمش دهید
  • قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.
  • شب ها کمتربخوابید و صبح ها جبران کنید.
  • سر ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید.
  • پاها را سرد و گرم کنید.
  • ورزش روزانه انجام دهید.
  • انجام فعالیت هایی مانند: حل جدول، مطالعه کتاب و بازی کامپیوتری که مغزتان را ورزش می‌دهد، به کاهش علائم این سندرم کمک می‌کند.
  • گوش به موسیقی آرام بخش
  • انجام مدیتیشن
  • تنفس عمیق به طور مکرر
  • رعایت رژیم غذایی توسط متخصص
  • دارودرمانی توسط متخصص

کلام آخر

تکان دادن پاها نشان از ناآرامی و بی قراری افراد است. اما گاهی این تکان پاها به صورت افراطی سبب بروز اختلال سندرم پای بی قرار می‌شود. به طور حتم علل این اختلال شناسایی نشده است. اما عواملی مانند ژنتیک، مصرف داروها، کمبود آهن،استرس و … نشانه های این اختلال را افزایش می‌دهد. یکی از راه های کاهش علائم این سندرم آموزش کنترل خشم و آرامش است. با آموزش کنترل استرس توسط روانشناس به کاهش علائم خود کمک کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌ کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکان دادن پاها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تکان دادن پا | علت و درمان تکان دادن پاها



:: برچسب‌ها: تکان دادن پا | علت و درمان تکان دادن پاها ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوست بی وفا و بی معرفت را چطور تشخیص دهم؟ همه انسان‌ها ویژگی های خوب و بدی دارند، اما بی معرفتی یکی از ویژگی های ناخوشایند در برخی دوستان و آشنایان است که بسیار آزار دهنده می باشد. بسیاری از افراد در مقابل این رفتار احساس دل آزردگی و تنهایی زیادی می‌کنند. یافتن دوست وفادار دشوار است، حتی اگر بسیار ادعا کنند وبگویند که وفادار هستند.

دوستان بی معرفت با علایق خودخواهانه و دروغگو رایج هستند. ما هرگز نمی توانیم به دوستان بی معرفت در هنگام سختی اعتماد کنیم. دوستان واقعی برای مصیبت به دنیا آمده‌اند و هرگز شما را هنگام سختی ناامید نخواهند کرد. با این حال، یافتن‌و نگهداشتن آن ها کمی سخت است. بنابراین پیشنهاد ما این‌است که دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید و برای دوستان تان، دوستی وفادار باشید. برای کمک از متخصص مشاوره فردی دریافت نمایید.

منبع: دوست بی وفا و بی معرفت | نحوه برخورد با دوستان بی وفا

دوست بی معرفت و بی وفا

افراد در زندگی با آدم های زیادی در ارتباطند و دوستان زیادی پیدا می‌کنند. اما با برخی از آن ها رابطه صمیمی تری ایجاد می‌کنند و همین امرموجب می‌شود تا کوچکترین واکنش بدی از سمت آن ها شما را آزرده خاطر کند. شاید برای شما پیش آمده‌باشد که از بی وفایی دوستانتان ناراحت شده باشید.

حس دلتنگی و ناراحتی اغلب لحظات تلخی را برای ما فراهم می‌کند. معمولا به دوستان بی معرفت و بی وفا نمی‌توان اعتماد کرد. و برخی از آن‌ها با کوچکترین دلخوری و بحثی از روی خشم یا حسادت تمام رازهایتان را فاش می کنند. دوستان بی معرفت و بی وفا، در اکثر اوقات دروغ‌می‌گویند و هرگز در خصوص خواسته ها و مسائل شخصی شان با شما روراست نیستند. و در بسیاری از شرایط از ضعف‌های تان به سود خود استفاده می کنند.

برای آشنایی با نشانه های دوست صمیمی کلیک کنید.

نشانه های دوست بی معرفت و بی وفا

1_ راز دار خوبی نیستند و سِر دلتان را پیش همه بازگو می کنند.

2_ زمانی که با او وقت می‌گذرانید، احساس ناخوشایندی دارید و حتی گاهی دچار نگرانی می‌شوید.

3_ در هیچ یک از مراحل زندگی پشت‌تان‌نیستند و به شما کمک و منفعتی نمی‌رسانند.

4_ دوست‌دارد رابطه بین شما با دوستان صمیمی دیگرتان را و همینطور رابطه تان با نامزد یا همسرتان را بهم بزند.

5_ گاهی با حرف‌هایش به شما طعنه می‌زند. انرژی منفی که وارد زندگی‌تان‌می‌کند بیشتر از انرژی مثبت است.

6_ نسبت به شما و موفقیتی که کسب می‌کنید، و همینطور نسبت به کسانی که دورتان دارید حسود است.

7_ زمانی که از او کمکی‌می‌خواهید، با بهانه های مختلف خواسته شما را از سرش باز می‌کند.

8_ کم پیش می‌آیدکه از شما دفاع‌کند و خود را به دردسر بیندازد.

حتما مقاله چه روابطی را باید ادامه دهیم را بخوانید.

برخورد صحیح با دوستان بی‌معرفت و بی‌وفا

شما باید اطرافیان و دوستانتان را به خوبی بشناسید. وبدانید کدام یک از آن‌ها واقعا دوست با معرفت و با کدام باید قطع ارتباط کنید. مقایسه شما را به چالش‌می‌کشد تا در مورد شخصیت دوستان خود فکر کنید و ارزیابی کنید که آیا آن ها در موقعیت های دشوار یا چالش برانگیز به شما کمک می‌کنند، یا آسیب می‌رسانند.

قطعا باید از دوستان بی معرفت و بی وقا فاصله بگیریم. تا آسیب کمتری از سوی آن ها به ما وارد شود. هرگز سعی‌نکنید رفتارشان را تلافی کنید. در این صورت شما نیز دست کمی از یک دوست بی معرفت نخواهید داشت. تنها اشتباه‌شان را به آن ها یادآوری کنید و اگر خواست تغییرکند، باید محتاطانه‌تر عمل کنید. و سعی‌کنید بفهمید که آیا از صمیم دل قصد جبران اشتباهش رادارد یا قصد سوء استفاده از شما را دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست بی وفا و بی معرفت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

علت اینکه برخی از دوستان در گذشته بسیار با معرفت بوده اند اما حالا تغییر کرده اند و بی وفا شده اند چیست؟

دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. شاید از لحاظ تفکر و شخصیتی تغییر کرده و تحت تاثیر حرف ها یا برخورد های دیگران قرار گرفته باشند یا اینکه شما رفتارتان تغییر کرده و انتظارات و توقعات نا به جا از دوست خود دارید. بهتر است گاهی رفتار خود را نیز ارزیابی کنید.

گفتن رازهای زندگی به نزدیک ترین و صمیمی ترین دوست که اعتماد بسیار زیادی به هم داریم و مدت زیادی است که دوست هستیم کار اشتباهی است؟

بهتر است رازهای زندگی خود را به دوستان خود نگویید. هرچند صمیمی ترین دوست یا مورد اعتماد شما باشد گاهی ممکن است اتفاق ناخوشایندی بیفتد که مجبور به سوء استفاده از رازهای شما بشود یا برداشت متفاوتی از آنچه در ذهن خود دارید بکنند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: دوست بی وفا و بی معرفت | نحوه برخورد با دوستان بی وفا



:: برچسب‌ها: دوست بی وفا و بی معرفت | نحوه برخورد با دوستان بی وفا ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هورمون عشق یا همان اکسی توسین یکی از مواد شیمیایی موجود در بدن است که بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح آن هنگام عاشق شدن بالا می‌رود. از همین رو بسیاری از متخصصان لقب هورمون عشق را به آن داده‌اند. با این حال اکسی توسین تنها در احساس عشق و علاقه به جنس مخالف تاثیر ندارد، بلکه در جنبه‌های دیگری نظیر میل جنسی و رسیدن به ارگاسم نیز نقش دارد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه کرده‌ایم. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

منبع: هورمون عشق | نشانه ها ، فواید و علت کاهش هورمون عشق

هورمون عشق یا اکسی توسین چیست؟

نتایج آزمایش‌های انجام شده روی زوجینی که در روابط عاشقانه قرار دارند، نشان می‌دهد که سطح هورمون اکسی توسین در این افراد بالاتر از سایرین است. همین نتیجه باعث شده که بسیاری از متخصصین به اکسی توسین لقب هورمون عشق را بدهند. با این حال این ماده شیمیایی علاوه بر عشق ورزی در مسائل دیگری نیز تاثیر می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تمایل جنسی و شدت ارگاسم اشاره کرد.

به طور کلی باید گفت برخورداری از سطوح مناسب هورمون اکسی توسین بر جنبه‌های مختلف رابطه عاطفی تاثیر مثبت می‌گذارد که مواردی نظیر همدلی، ایجاد خاطرات مثبت، وفاداری، تعهد و اعتماد را شامل می‌شوند. برای آشنایی با روانشناسی عشق کلیک کنید.

آشنایی دقیق تر با هورمون اکسی توسین

اکسی توسین نوعی هورمون است که همانند یک انتقال دهنده عصبی شیمیایی عمل می‌کند. هورمون عشق نقش مهمی در تولید مثل دارد. همچنین اکسی توسین در زنان فرایند زایمان را تسهیل کرده و منجر به ترشح شیر از پستان نیز می‌شود. نقش هورمون اکسی توسین در تولید مثل مردان این است که به حرکت اسپرم‌های آن ها کمک می‌کند.

ارتباط هورمون عشق با انتقال دهنده های عصبی

هورمون عشق یا همان اکسی توسین تا حد زیادی در تعامل با انتقال دهنده‌های عصبی مرتبط با شادی و لذت (سروتونین و دوپامین) عمل می‌کند. از همین رو بعضا به اکسی توسین، سروتونین و دوپامین هورمون‌های شادی نیز می‌گویند.

هنگامی که جذب فردی از جنس مخالف می‌شوید، سطح دوپامین مغزتان بالا رفته و سروتونین سیستم عصبی‌تان نیز افزایش می‌یابد. این رویدادها در کنار ترشح هورمون آکسی توسین باعث می‌شود که شما دست خوش هیجانات شدیدی شوید و احساس کنید که عاشق شده‌اید. برای اشنایی با نشانه های عاشق شدن کلیک کنید.

چگونه هورمون عشق عواطف ما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

طی یک مطالعه مروری که آثار اکسی توسین بر رفتاری‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد که این هورمون ابعاد مختلفی از رفتارهای انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در تجربه آرامش، میزان اعتماد به اطرافیان و ثبات روانشناختی کلی فرد نقش دارد.

نتایج پژوهش‌ها بیانگر این است که ترشح آکسی توسین ( هومون عشق ) در برخی قسمت‌های سیستم عصبی میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و در نتیجه در احساس بهزیستی و آرامش موثر است.

اکسی توسین و تجربه عشق مادری

اکسی توسین به عنوان هورمون مادرانگی عشق نیز شناخته می‌شود. چرا که در جنبه‌های مهمی از رفتارهای مادرانه نقش دارد که در ادامه به هرکدام از آن‌ها اشاره کرده ایم.

1- زایمان

ترشح هورمون اکسی توسین ( عشق ) در اواخر بارداری در حقیقت این پیام را به رحم می‌رساند که انقباضات خود را شروع کند، همین مسئله منجر به آغاز فرایند زایمان می‌گردد. همچنین ترشح این هورمون در بازسازی بدن زن پس از زایمان نیز تاثیر دارد. چرا که باعث می‌شود بعد از تولد کودک، رحم به اندازه طبیعی خود بازگردد.

2- شیردهی

هنگامی که کودک سینه مادر را می‌مکد هورمون عشق یا اکسی توسین نیز در بدن تولید می‌شود. افزایش سطح آکسی توسین به جهش شیر و بیرون آمدن آن از سینه مادر کمک می‌کند. از آنجایی که شیردهی مناسب تاثیر بسزایی بر رابطه مادر و فرزند دارد، می‌توان گفت که اکسی توسین به طور غیرمستقیم در این مسئله نیز تاثیر خود را می‌گذارد.

3- ارتباط مادر و فرزند

جدا از تاثیرات غیرمستقیم پژوهش‌ها نشان می‌دهند مادرانی که سطوح بالاتری از اکسی توسین در بدن خود دارند. رفتارهای عاطفی‌تری با فرزند خود داشته و مراقبت بیشتری نیز به عمل می‌آورند. برای مثال آن‌ها به دفعات بیشتری فرزند خود را وارسی کرده، با عاطفه بیشتری فرزند خود را لمس می‌کنند، برای فرزند خود آواز می‌خوانند و بیشتر برای صحبت کردن با کودک وقت می‌گذارند.

استفاده از هورمون عشق به عنوان دارو

با مطالعه اثرات مثبت اکسی توسین این سوال برای بسیاری از مخاطبان پیش می‌آید که در صورت کمبود آکسی توسین آیا شکل دارویی آن برای مصرف وجود دارد یا خیر؟ در جواب باید گفت بله، با این حال موارد استفاده از آن محدود است.

به طوری که اغلب تنها برای شروع یا تحریک انقباضات زایمان و کاهش خونریزی‌های مرتبط با آن تجویز می‌گردد. شکل دارویی هورمون عشق می‌تواند عوارض جانبی مختلفی برای مصرف کننده ایجاد نماید که از جمله آن‌ها می‌توان به تپش قلب و دچار شدن به خونریزی‌های غیرطبیعی اشاره کرد.

سخن آخر

شما هم حتما با خواندن این مقاله متوجه احساسات خاص خود هنگام مواجهه با همسر یا فرد مورد علاقه تان شده اید. اما باید بدانید در برخی سنین به خصوص نوجوانی قدرت تشخیص عشق واقعی از کاذب بسیار پایین است. پس باید آگاهانه انتخاب و رفتار کنید. اگر در این مسیر دچار تردید یا مشکلی شده اید، حتما از مشورت با افراد آگاه استفاده نمایید. شما با دریافت مشاوره از بهترین متخصصان ذهن نو قادر به رسیدن به عشق واقعی تان را بکنید. برای آشنایی با نشانه عشق واقعی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هورمون عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا هورمون عشق می تواند برای مردان و یا پدری کردن هم تاثیر داشته باشد؟

بله، با وجود مطالعات بیشتر در مورد زنان پژوهش‌هایی نیز وجود دارد که نشان می‌دهند رابطه پدر و فرزندی در ترشح آکسی توسین در مردان نیز اثر می‌گذارد و باعث می‌شود آن‌ها ارتباط گرم‌تری با فرزند خود برقرار کنند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: هورمون عشق | نشانه ها ، فواید و علت کاهش هورمون عشق



:: برچسب‌ها: هورمون عشق | نشانه ها ، فواید و علت کاهش هورمون عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()