نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان حملات پانیک معمولا مدت‌ها پس از اولین حملات پانیک توسط بیمار جستجو می‌شود. مبتلایان به این بیماری معمولاً تصور می‌کنند که دچار مشکلات قلبی شده‌اند و به همین خاطر بیش از آنکه به دنبال درمان‌های روانی برای مشکل خود باشند سعی می‌کنند تا با کمک گرفتن از متخصصین مختلف دلیل بیماری خود را پیدا کنند. درنتیجه بیماران درگیر با حملات پانیک نخستین بار نه با میل خود بلکه با توصیه سایر متخصصین (مخصوصا قلب) برای درمان مراجعه می‌کنند.

منبع: درمان حملات پانیک | 7 روش سریع درمان حمله پانیک

بااین‌حال توجه داشته باشید که حملات پانیک بدون کمک گرفتن از جلسات روان‌درمانی بهبود پیدا نمی‌کنند و به همین خاطر درصورتی‌که نشانه‌های این بیماری در شما یا هریک از اطرافیانتان وجود دارد بهتر است برای درمان از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره استرس کلیک کنید.

درمان پس از تشخیص اختلال حملات پانیک

پانیک به معنای یک حمله اضطرابی است که به‌صورت ناگهانی و بدون مقدمه شروع می‌شود، در طی ده دقیقه به اوج خود می‌رسد و حداکثر 30 دقیقه پس از شروع نیز خاتمه پیدا می‌کند. ازجمله ویژگی‌های حملات پانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احساس تنگی نفس و خفگی
  • احساس درد در قفسه سینه
  • تپش قلب و افزایش فشارخون
  • احساس گرفتگی عضلات بدن
  • فرد هنگام حملات پانیک احساس می‌کند یک گلوله سربی در گلویش گیر کرده است
  • احساس ناراحتی در دستگاه گوارش
  • تعریق
  • لرز
  • حالت تهوع و استفراغ
  • فرد احساس می‌کند از دید نفر سوم به شرایط نگاه می‌کند

اگرچه همه نشانه‌های بالا در یک فرد دیده نمی‌شوند، اما هرچه تعداد بیشتری از این نشانه‌ها وجود داشته باشد به این معناست که حملات پانیک شدت بیشتری دارد. در جریان حملات پانیک بیمار احساس می‌کند هرلحظه ممکن است بمیرد و یا دیوانه شود. با توجه به اینکه برخی مشکلات جسمانی مانند قند خون پایین یا استفاده از برخی مواد مخدر نیز ممکن است باعث بروز حملاتی مشابه پانیک شود پیش از اطمینان از تشخیص پانیک فرد می‌بایست به لحاظ سلامت جسمی موردبررسی قرار بگیرد.

درمان حملات پانیک چقدر طول می کشد؟

طول درمان پانیک بستگی به روش درمانی، شدت بیماری و درک بیمار از وضعیت جسمی و روانی خودش دارد. هر چه بیمار آگاهی کمتری نسبت به علل شروع بیماری و عوامل تشدید کننده آن داشته باشد، درمان نیز با چالش بزرگ‌تری رو به رو خواهد بود. همچنین هر چه زمان درگیری با بیماری بیشتر بوده باشد، احتمال درگیری بیمار با مصائب و جوانب بیماری نیز بیشتر است، بنابراین برای درمان بیماری و رفع نشانه‌ها موضوعات بیشتری باید در جلسات درمان مد نظر قرار بگیرد. با توجه به این پارامترها درمانگر بهترین روش را برای تعدیل وضعیت بیمار و کاهش حملات پانیک و در نتیجه درمان کامل پیش خواهد گرفت.

درمان حملات پانیک

مبتلایان به حملات پانیک از این بیماری آگاهی چندانی ندارند و بیشتر تصور می‌کنند دچار یک بیماری جسمانی شده‌اند. به همین خاطر اگر نشانه‌های این بیماری را در هر یک از اطرافیانتان مشاهده می‌کنید بهتر است به آن‌ها راهنمایی کنید تا برای درمان از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرند. روانشناسان با توجه به شرایط فرد و شدت بیماری از روش‌های متفاوتی برای درمان استفاده می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش آگاهی نسبت به بیماری

اصلی‌ترین دلیلی که اضطراب را افزایش داده و باعث شدت گرفتن حملات پانیک می‌شود این است که فرد تصور می‌کند اتفاق ناگواری مثل سکته قلبی، مرگ یا از دست دادن کنترل روانی در حال جریان است.

آن‌ها گاهی اوقات نیز از پیامدهای حملات پانیک می‌ترسند و نگران این موضوع هستند که دیگران آن‌ها را مسخره کنند یا در مکانی دچار حملات پانیک شوند که امکان نجات وجود نداشته باشد. به همین خاطر در نخستین قدم برای درمان حملات پانیک روانشناس می‌بایست اطلاعات فرد را راجع به این بیماری افزایش دهد. هنگامی‌که بیمار متوجه می‌شود پانیک یک بیماری اضطرابی است و خطر جدی سلامت او را تهدید نمی‌کند تا حد زیادی از اضطراب وی کاسته می‌شود.

2- درمان حملات پانیک | آموزش راهکارهایی برای حفظ آرامش

هنگامی‌که فرد متوجه شد حملات پانیک او به دلیل اضطراب ایجاد شده؛ به‌عنوان بخش دیگری از درمان، روانشناس به وی کمک خواهد کرد تا راهکارهایی را برای حفظ آرامش یاد بگیرد. این راهکارها می‌تواند موضوعات مختلفی ازجمله تنفس عمیق، استفاده از جملات آرام‌بخش یا حتی تمرینات آرام‌سازی مثل ریلکسیشن باشد. به فرد آموزش داده می‌شود تا هنگام مواجه با مشکلات و نشانه های حملات پانیک از این روش‌ها برای کاهش اضطراب و دفع حملات پانیک استفاده کند.

3- روش‌های مشابه‌سازی واقعیت

در این مرحله شرایطی مشابه حملات پانیک برای فرد شبیه‌سازی می‌شود. برای مثال ممکن است از طریق تزریق یا استشمام برخی مواد تنفس بیمار دچار مشکل جزئی شود و یا او را روی یک صندلی تا جایی می‌چرخانند که احساس سرگیجه به وی دست بدهد. بیمار در این شرایط می‌بایست از راهکارهایی که برای کنترل اضطراب آموزش دیده استفاده کند و اجازه تشدید حملات پانیک را ندهد. اگر بیمار بتواند در اتاق درمان و در شرایطی که همه‌چیز تحت کنترل متخصص است از پس این تمرین بربیاید؛ در موقعیت‌های حقیقی زندگی نیز این توانایی را خواهد داشت. درمان حملات پانیک با این روش نیاز به نظارت متخصصی مجرب دارد.

4- درمان حملات پانیک | انواع متدهای روانشناختی

روانشناسان متدهای درمانی مختلفی برای کنترل و درمان حملات پانیک دارند. رویکردهای شناختی رفتاری و رفتار هیجانی بیشترین بازخورد مثبت را در درمان اختلالاتی چون حملات پانیک داشته‌اند. تکنیک‌های ذهن آگاهی، درمان eft ، غرقه سازی، خودگویی مثبت، مدیتیشن و.. از جمله روش‌های مناسب برای کار با کسانی است که دچار حملات پانیک می‌شوند.

5- تن آرامی

یکی از روش های مفید برای درمان حملات پانیک استفاده از روش های تن آرامی است. تن آرامی با کمک متخصصین روانشناسی بیشتری تاثیر را دارد. در طی این تمرینات فرد یاد می گیرد که چطور در کنار افکار استرس زا، تنش و اضطراب را از بدنش دور کند. با تکرار این تمرینات تعداد حملات پانیک کمتر و صفر خواهد شد.

6- ذهن آگاهی

یکی دیگر از روش های درمان حملات پانیک استفاده از ذهن آگاهی است. بیمارانی که دچار حملات پانیک می شوند از اتفاقات ناگواری که قرار است رخ دهد دچار ترس شدید می شوند. ذهن آگاهی به آن ها کمک می کند تا در لحظه اکنون قرار بگیرند. توجه و بودن در زمان حال به آن ها کمک می کند تا به جای افکار منفی، امروز برای مشکلات راه حل پیدا کنند. و برای فردا برنامه ریزی واقعی داشته باشند.

7- درمان شناختی، رفتاری و هیجانی

یکی دیگر از روش های موفق در درمان حملات پانیک ، متد درمانی شناختی رفتاری هیجانی است. در این روش درمانی ارتباط بین هیجانات، افکار و رفتارهای فرد مورد بررسی قرار می گیرد. شما پس از آگاهی از نحوه تعامل این سه عامل، به کمک متخصص روانشناسی می‌توانید به نتیجه مطلوب یعنی درمان حملات پانیک برسید.

پیامدهای عدم درمان حملات پانیک

حملات پانیک نوعی زنگ خطر محسوب می شود. ظرفیت روان شما برای تحمل استرس ها و مشکلات به حدی لبریز شده که با نشانه های حملات پانیک تظاهر پیدا می کنند. بنابراین شما هر چه زودتر باید به دنبال راهی برای کاهش فشارهای روانی بکنید. در صورت عدم پیگیری درمان حملات پانیک احتمال ابتلا به سایر اختلالات روانی و حتی جسمی نیز بالا می رود. اختلالات سایکوسوماتیک، افسردگی، اختلالات اضطرابی، ابتلا به انواع فوبیا، وسواس و… از جمله اختلالاتی است که در پی حملات پانیک ممکن است ایجاد شود.

مشکلات قلبی، سکته مغزی و اختلالات گوارشی از رایج ترین پیامدهای عدم درمان حملات پانیک هستند. بنابراین شما باید برای حفظ سلامت جسمانی و روانی تان هر چه زودتر با متخصصین روانشناسی صحبت نمایید.

درمان سریع حملات پانیک با دارو

اگرچه داروها را نمی‌توان درمانی قطعی برای پانیک دانست بااین‌حال اگر شدت بیماری بیش از آن باشد که فرد بتواند با اراده خود آن را کنترل کند، استفاده از داروهای ضد اضطراب کمک‌کننده خواهد بود. این داروها همان‌طور که از نامشان پیداست شدت اضطراب را کاهش می‌دهند و تا حدودی از بروز حملات پانیک جلوگیری می‌کنند. اما در استفاده از آن‌ها می‌بایست این نکته را به خاطر داشته باشید که دارو توانایی درمان قطعی حملات پانیک را ندارد و صرفاً باعث کاهش نشانه‌ها می‌شود. این به معنای آن است که با قطع مصرف دارو علائم بیماری شما مجدداً بازخواهد گشت.

با توجه به شرایط جسمی، شدت بیماری و همین‌طور سابقه مصرف داروها متخصصین ممکن است از داروهای مختلفی برای درمان حملات پانیک شما استفاده کنند. از مهم‌ترین داروهایی که برای درمان حملات پانیک مورداستفاده قرار می‌گیرد بنزودیازپین‌ها هستند، اما تحقیقات نشان داده استفاده از بنزودیازپین‌هایی مثل آلپرازولام یا کلونازپام حتی در هنگام شروع حملات پانیک می‌تواند باعث متوقف شدن آن شود. برای اشنایی با عوارض و انواع داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان حملات پانیک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

آیا دارویی برای درمان حملات پانیک وجود دارد؟

دارویی که توانایی درمان کامل این بیماری را داشته باشد وجود ندارد، اما داروهای ضد اضطراب می‌توانند از شدت گرفتن حملات جلوگیری کنند.

بهترین راه درمان حملات پانیک چیست؟

استفاده از روش های درمان شناختی بهترین نتیجه را برای بیمار خواهد داشت. این روش ها احتمال بازگشت بیماری را به صفر رسانده و موجب بهبود کیفیت کلی زندگی بیمار می‌شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان حملات پانیک | 7 روش سریع درمان حمله پانیک



:: برچسب‌ها: درمان حملات پانیک | 7 روش سریع درمان حمله پانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ترک اعتیاد به حشیش در خانه ممکن است؟ این سؤال برای بسیاری از افرادی که به این ماده مخدر اعتیاد دارند و درعین‌حال نمی‌خواهند برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی مراجعه کنند پیش خواهد آمد. احساس راحتی در خانه و وجود حمایت اطرافیان ازجمله دلایلی هستند که فرد را به سمت ترک اعتیاد در خانه سوق می‌دهند. علاوه بر این مراکز ترک اعتیاد و بستری شدن برای ترک، بار منفی داشته که گاهی اوقات باعث بروز قضاوت‌های اشتباهی نیز در اطرافیان خواهد شد به همین خاطر برخی افراد ترجیح می‌دهند مراحل ترک اعتیاد به حشیش را در خانه بگذرانند. ترک اعتیاد در خانه می‌تواند عوارض منفی را به همراه داشته باشد به همین خاطر روانشناسان توصیه می‌کنند که اگر برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه مطمئن هستید بهتر است این کار را زیر نظر متخصصین حیطه ترک اعتیاد و با هشیاری نسبت به نشانه‌های بدنی انجام دهید.

منبع: ترک اعتیاد به حشیش در خانه با کمترین عوارض

حشیش و نشانه‌های اعتیاد به آن

پیش از آنکه با روش‌های ترک اعتیاد به حشیش در خانه آشنا شویم بهتر است به بررسی این ماده و نشانه‌های اعتیاد به حشیش بپردازیم. حشیش که به آن بنگ نیز گفته می‌شود ماده مخدر طبیعی است که از صمغ گیاه شاهدانه به دست می‌آید و مصرف آن علاوه بر اینکه باعث بروز احساسی از سرخوشی و نشاط در فرد می‌شود خاصیت توهم‌زایی نیز دارد به همین خاطر حشیش در کنار سایر مواد مشابه با آن مثل ماری‌جوانا یا گل به‌عنوان مواد توهم‌زا یا کانابیس شناخته می‌شوند.

از نشانه‌های اعتیاد به این ماده می‌توان به سرخ شدن چشم‌ها، افزایش اشتها، احتمال پرخاشگری یا بدبینی اشاره کرد. با توجه به اینکه حشیش در گروه مواد توهم‌زا قرار دارد اعتیاد به آن تأثیرات نامطلوبی را در کارکرد مغز فرد و میزان ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی به وجود خواهد آورد که برای رفع آن‌ها می‌بایست از یک متخصص روانشناسی کمک گرفت.

ترک اعتیاد به حشیش در خانه

همان‌طور که گفته شد ترک اعتیاد به حشیش در خانه به دلیل عدم دسترسی فوری به مراکز درمانی می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد بااین‌حال حضور در خانه و در کنار افرادی که می‌توانند حمایت اجتماعی مطلوبی را برای فرد فراهم کنند ازجمله دلایلی است که گاهی اوقات فرد را به سمت ترک اعتیاد در خانه سوق می‌دهد.

تحت نظر متخصص باشید

پیش از شروع فرایند ترک با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید و با توجه به جنس، قد و وزن و سابقه و مقدار مصرف خود برنامه مشخصی را برای کاهش تدریجی مصرف تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که از قطع ناگهانی مصرف خودداری کنید و در طول فرایند ترک، به‌طور مرتب با متخصصین در ارتباط باشید. در این صورت نشانه‌ها و شرایط جسمی شما توسط متخصصین تحت کنترل قرار دارد و احتمال بروز خطرات ناگهانی جسمانی کاهش می‌یابد.

برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه اطلاعات کسب کنید

درصورتی‌که می‌خواهید مراحل ترک را در خانه بگذرانید باید نسبت به این مراحل و آنچه در هر مرحله پیش خواهد آمد آگاهی کافی داشته باشید. برای رسیدن به این آگاهی می‌توانید با روانشناسان و متخصصین مشورت نمایید و یا با مراجعه به کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی اطلاعات خود را افزایش دهید.

از اعضای خانه کمک بگیرید

به اعتقاد روانشناسان وجود حمایت اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که به سلامت روان فرد کمک می‌کند و در شرایط سخت باعث کاهش فشار روانی بر وی می‌شود. ترک اعتیاد در خانه یکی از شرایط سختی است که حضور اطرافیان و حمایت آن‌ها می‌تواند آن را برای شما آسان‌تر کند. درنتیجه یکی از راهکارهای مؤثر در ترک اعتیاد به حشیش در خانه، کمک گرفتن از سایر اعضای خانواده است. آن‌ها می‌توانند با صحبت و ایجاد آرامش در شما باعث افزایش انگیزه برای ترک اعتیاد شوند.

اعضای خانواده می‌توانند با کمک گرفتن از روانشناسان متخصص در زمینهٔ اعتیاد، آگاهی خود را راجع به نشانه‌های روانی اعتیاد به حشیش و قطع مصرف بالا ببرند و از این طریق به شما در کنترل شرایط کمک کنند. به میزانی که خانواده شما آگاهی بیشتری از آنچه در شرف وقوع است داشته باشند کنترل شرایط نیز راحت‌تر خواهد بود.

برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه روان‌درمانی را ادامه بدهید

اعتیاد به حشیش آثار نامطلوبی را در مغز شما باقی خواهد گذاشت که تلاش برای بهبود آن‌ها می‌بایست زیر نظر متخصصین روانشناسی صورت بگیرد. با توجه به اینکه حشیش یکی از انواع مواد توهم‌زا است اعتیاد به آن و سپس کاهش میزان مصرف نشانه‌های نامطلوب روحی را به همراه خواهد داشت درنتیجه بهتر است در طی فرایند سم‌زدایی و حتی بعد از آن ارتباط خود را با روان‌درمانگر ادامه بدهید. درصورتی‌که احساس می‌کنید حتی برای حضور در جلسات مشاوره نیز تمایلی به ترک محیط خانه ندارید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و یا اینترنتی استفاده کنید.

از عوامل وسوسه‌گر دوری کنید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ترک اعتیاد را دشوار می‌کند وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر است. این وسوسه معمولاً باعث می‌شود که شما مدتی پس از ترک، مصرف مواد مخدر را از سر بگیرید و بر اساس نظر متخصصان بازگشت فرد به اعتیاد پس از یک دوره ترک باعث خواهد شد که وی در هر وعده مقدار بیشتری از مخدر مورد نظر را استفاده کند. درنتیجه یکی از مسائلی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که عوامل وسوسه‌انگیز را شناسایی و از آن‌ها دوری کنید. همچنین بهتر است راهکارهایی را برای کنترل وسوسه‌های ذهنی آموزش ببینید. شناسایی عوامل و موقعیت‌های وسوسه‌انگیز و تلاش برای کنترل آن‌ها ازجمله اقداماتی است که در جلسات بازپروری پس از اعتیاد مورد توجه قرار می‌گیرند.

برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه سبک زندگی خود را تغییر دهید

یکی دیگر از نکاتی که برای ترک اعتیاد در خانه باید به آن توجه داشته باشید این است که سبک زندگی خود را تغییر دهید. قرار دادن ورزش در برنامه روزانه و همچنین اختصاص ساعاتی از روز به وقت‌گذرانی با خانواده ازجمله مسائلی هستند که به شما کمک خواهند کرد. سعی کنید تا جای ممکن از عاداتی که شما را در کام اعتیاد قرار دادند فاصله گرفته و برای آن‌ها جایگزین‌های مطلوبی در نظر بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. آیا ترک اعتیاد به حشیش در خانه ممکن است؟

اگرچه این مسئله امکان‌پذیر است بااین‌حال شما ازنظر دسترسی فوری به پزشک و تجهیزات درمانی تا حدودی با مشکل مواجه خواهید شد. به همین خاطر بهتر است تا حد امکان ترک اعتیاد را در مراکز مربوط به آن انجام دهید. بااین‌حال اگر می‌خواهید برای ترک اعتیاد در خانه اقدام کنید بهتر است زیر نظر یک متخصص برنامه ترک را شروع کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترک اعتیاد به حشیش در خانه با کمترین عوارض



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به حشیش در خانه با کمترین عوارض ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کانابیس همان گیاه شاهدانه است که مصرف آن به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و در مصارف صنعتی و محصولات مخدر استفاده می‌شود. این ماده رایج‌ترین داروی غیر قانونی مورد استفاده در کشورهای غربی است و امروزه مصرف آن در کشور ما نیز پس از الکل و سیگار در میان جوانان رواج بسیاری دارد.

منبع: کانابیس چیست

با این وجود اینکه این ماده بیشتر اوقات به صورت تفننی استعمال می‌شود و میزان استفاده از آن در میان مردان بیشتر از زنان است. با توجه به مصرف روزافزون این ماده مخدر، ضروری است که افراد آگاهی خود را در این زمینه به منظور پیشگیری از اعتیاد افزایش دهند و در صورت اعتیاد به آن، هرچه سریع‌تر برای ترک اقدام نمایند. در ادامه مقاله به بررسی کامل کانابیس‌ها می‌پردازیم.

انواع کانابیس ها

گیاه شاهدانه و کانابیس ها دارای مواد روان‌گردانی است که خلق و خو، ادراک و حواس افراد را تغییر می‌دهد. اصلی‌ترین ماده روان گردان موجود در شاهدانه و فرآورده‌های اصلی آن همچون ماری جوانا و حشیش، ماده‌ای به نام تی.اچ. سی(THC) است.

انواع کانابیس ها

  • ماده مخدر گل یا ماریجوانا
  • حشیش

در ادامه انواع کانابیس‌ها را شرح داده‌ایم.

1. ماری جوانا یا گل

ماری‌ جوانا از برگ و گل گیاه شاه‌دانه به‌دست می‌آید و در بین مصرف‌کنندگان با عنوان وید، گل و یا علف شناخته می‌شود. یک باور اشتباه که در ارتباط با ماری جوانا یا گل وجود دارد این است که این ماده از سایر کانابیس‌ها کم‌خطر‌تر است. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که تنها تفاوت ماری‌جوانا یا گل با سایر موادی که در این دسته قرار دارند در مقدار کمتر تی.اچ.سی است که در‌عین‌حال این مواد قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی دارند و مصرف آن‌ها برای مدت کوتاهی باعث وابستگی فرد به این ماده می‌شود.

2. حشیش و روغن حشیش

حشیش را می‌توان قدیمی‌ترین نوع کانابیس‌ در نظر گرفت که از صمغ گیاه شاهدانه به‌دست می‌آید و ظاهری جامد و نرم دارد. این ماده اثراتی مشابه ماری جوانا، علف، شاهدانه و گل دارد. روغن حشیش از راه جوشاندن گل‌ها یا صمغ کانابیس بدست می‌آید و ماده‌ای چسبنده به رنگ قهوه‌ای، قرمز یا سبز است.

میزان تی.اچ.سی. در هریک از گونه‌های کانابیس متفاوت است. معمولاً حشیش قوی‌تر از ماری جوانا است اما روغن حشیش قوی‌ترین نوع از این دسته از مواد محسوب می‌شود. این مواد گاهی با تنباکو مخلوط شده و به شکل سیگار پیچیده می‌شود که به آن سیگاری می‌گویند. کانابیس از طریق پیپ، قلیان یا پایپ هم کشیده می‌شود. گاهی اوقات حشیش فرآوری شده و با مواد خوراکی مثل کیک یا نوشیدنی‌های مثل چای مخلوط می‌شود.

عوارض کانابیس چیست؟

اثراتی که کانابیس در بدن فرد ایجاد می‌کند به نحوه مصرف آن بستگی دارد. استفاده از این مواد به صورت کشیدن آن‌ها یا تدخین، سریع ترین تأثیر‌گذاری را دارد ولی در مصرف خوراکی آن مدت بیشتری طول می‌کشد تا این ماده جذب شده و اثرات خود را نشان دهد.

طبق تحقیقات انجام شده مصرف کانابیس در فرد وابستگی جسمانی شدید به همراه ندارد اما وابستگی روانی شدیدی ایجاد می‌کند و به همین خاطر مصرف آن بعد از مدتی اعتیاد‌آور است. با توجه به وابستگی روانی که در اثر مصرف کانابیس ایجاد می‌شود برای ترک اعتیاد به این مواد بهتر است از یک روانشناس کمک بخواهید. زیرا این اعتیاد روانی باعث وسوسه به مصرف مجدد در فرد پس از سم‌زدایی می‌باشد.

از مهمترین عوارض مصرف کانابیس می‌توان به اضطراب و وحشت‌زدگی اشاره کرد. در اثر استفاده طولانی مدت در عملکرد ریه اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های دستگاه تنفس می‌شود. استفاده منظم از این ماده موجب آسیب‌های عصب شناختی به ویژه در نوجوانان و جوانان می‌شود. استعمال دود کانابیس موجب تحریک و آسیب سیستم تنفسی شده و مسمومیت مزمن با مصرف این ماده اغلب انگیزه فرد را برای کار و مطالعه کاهش می‌دهد.

مصرف کانابیس و آثار جسمانی و روانی

تأثیری که کانابیس روی فرد می‌گذارد به مقدار، مدت و تعداد موارد مصرف، نحوه مصرف، سن و بیماری‌های جسمی و روانی فرد بستگی دارد. البته تجربه افراد گوناگون از مصرف این ماده متفاوت است. برخی از افراد احساس آرامش و سرزندگی می‌کنند، شوخ طبع و پر حرف می‌شوند و برخی دیگر احساس ترس، اضطراب، نا آرامی و گیجی می‌کنند. مصرف کانابیس در دوزهای پایین ادراک و حواس فرد را اندکی مختل می‌کند.

کسانی که از این دارو استفاده می‌کنند ادعا دارند که صدای موسیقی را بهتر می‌شنوند، رنگ‌ها را درخشان‌تر می‌بینند و حس چشایی، لامسه و بویایی آن‌ها تقویت می‌شود؛ این وضعیت برای برخی لذت بخش خواهد بود ولی برای برخی دیگر ناراحت کننده است.

مصرف بیش از اندازه کانابیس‌ها باعث از دست دادن کنترل، گیجی، بی‌قراری و وحشت‌زدگی می‌شود و ممکن است باعث ایجاد توهم در مصرف‌کننده شود. تأثیرات فیزیکی که این ماده روی فرد می‌گذارد شامل قرمزی چشم‌ها، خشکی دهان وگلو و تحریک سیستم تنفسی است. استفاده از کانابیس‌ها اشتها و ضربان قلب را بالا برده و فشار خون را کاهش می‌دهد لذا سبب خواب آلودگی یا نا‌آرامی فرد می‌شود و این موضوع بستگی به مقدار داروی دریافتی و پاسخ فرد به آن دارد. برخی افراد با وجود مصرف ادعا می کنن به این مواد اعتیاد ندارد،

 

بهترین روش ترک کانابیس چیست؟

بهترین روش ترک کانابیس‌ها حضور در مراکز ترک اعتیاد و استفاده از کمک مشاورین و متخصصین با‌تجربه است. همان طور که در ارتباط با ترک اعتیاد‌ به سایر مواد مخدر نیز گفته می‌شود نکته مهم مشخص کردن علت اصلی اعتیاد است. روانشناسان با شناسایی دلایل زیربنایی اعتیاد، در رفع این دلایل و برنامه‌ریزی مناسب برای ادامه زندگی به شما کمک می‌کنند.

بر اساس ویکی پیدیا کانابیس یکی از رایج ترین و در عین حال غیرقانونی‌ترین مواد مخدر موجود در جهان است. ترک اعتیاد تا حد زیادی به شرایط روحی و جسمی فرد بستگی دارد؛ ممکن است ترک این ماده مخدر از لحاظ جسمی و فیزیکی خیلی سریع‌ انجام شود اما مهم‌تر از آن شرایط روحی و روانی فرد است. چنانچه شرایط و فشار‌های زندگی باعث اعتیاد بوده باشد، اگر تغییر پیدا نکنند احتمال دارد که فرد مصرف کننده پس از ترک بلافاصله به مصرف مجدد آن روی آورد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

علائم اعتیاد به کانابیس ها چیست ؟

اعتیاد به کانابیس ها به راحتی با اطلاع از علائم اعتیاد به کانابیس ها و تست ها و کیت اعتیاد قابل تشخیص است که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کانابیس چیست



:: برچسب‌ها: کانابیس چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ویژگی های نوجوان ازجمله مسائلی است که همه والدین و افرادی که با نوجوانان در ارتباط هستند باید از آن آگاهی داشته باشند. اگر می‌خواهید فرزندتان به‌سلامت از این دوره سنی عبور کند باید اطلاعات خود را راجع به نوجوانی افزایش دهید. به‌این‌ترتیب شما خواهید فهمید هریک از رفتارهای نوجوان به چه دلیلی اتفاق می‌افتند و علاوه بر این به‌خوبی می‌توانید در برابر آن‌ها واکنش نشان دهید. ویژگی های نوجوان به انواع ویژگی‌های روانی، رفتاری، احساسی و اجتماعی تقسیم می‌شوند و می‌توان گفت نوجوان در تمامی این ابعاد نسبت به کودکی که می‌شناختید تفاوت دارد و گاهی این تفاوت‌ها آنقدر زیاد است که شاید شما را دچار اضطراب کند.

منبع: ویژگی های نوجوان | خصوصیات روانشناختی و رفتاری دوره نوجوانی

ویژگی های نوجوان

شناخت ویژگی های نوجوان برای برقراری ارتباط با آن ها بسیار اهمیت دارد. نوجوانان نیز با آگاهی از این ویژگی ها می توانند این دوران حساس را با آرامش بیشتری سپری کنند. ویژگی های نوجوان به باور برخی از سنین ده سالگی تظاهر می یابد. اما طبق مطالعات زمان تظاهر ویژگی های نوجوان با توجه به فرهنگ، تربیت، آموزش و…. تفاوت دارد. تظاهر ویژگی های نوجوان قبل از سنین ده سال را بلوغ زودرس نیز می نامند. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی 15 الی 19 سالگی دوره نوجوانی است. اما با توجه به طولانی شدن دوران آموزش و بالا رفتن سن ازدواج، نوجوانی نیز تا 25 الی 26 سالگی به طول می‌انجامد. بنابراین سن تنها یک شاخص برای شناسایی است. برای تعیین دوران نوجوانی باید ویژگی های نوجوان را در فرد بررسی کرد. برای آشنایی با این ویژگی ها در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های روانی نوجوان

سلامت روان را شاید بتوان مهم‌ترین جزء از زندگی هر فرد دانست. نوجوانی زمانی است که فرد تحت تأثیر فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرد و این می‌تواند سلامت روان او را به خطر بیاندازد. به همین خاطر باید با ویژگی‌های روانی این دوره و نحوه برخورد با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید به بهبود رشد شخصیت در نوجوان خود کمک کنید. در ادامه ویژگی های نوجوان از بٌعد روحی و رانی بررسی کرده ایم.

1- اعتقاد به مهم بودن

اعتقاد به مهم بودن از جمله ویژگی های نوجوان است. و همچنین یکی از شایع‌ترین خطاهای فکری در دوره نوجوانی این است که آن‌ها احساس می‌کنند افراد بسیار مهمی هستند و در هر جمعی توجه همه روی آن‌هاست و به همین خاطر حساسیت بالایی نسبت به ظاهر خود پیدا می‌کنند یا بسیاری از مواقع احساس می‌کنند دیگران قصد آزار دادن آن‌ها یا لجبازی با آن‌ها را دارند.

وقتی با چنین صحبت‌هایی از جانب فرزندتان مواجه می‌شوید، بهتر است به‌جای تحقیر یا تلاش برای اثبات اینکه اشتباه فکر می‌کنند سعی کنید تا جای ممکن با این افکار مخالفت نکنید و یا اگر احساس می‌کنید نیاز به دخالت شما هست، بهتر است به‌جای مخالفت با افکار نوجوان شدت افکارشان را زیر سؤال ببرید. برای مثال اگر فرزند شما از این صحبت می‌کند که یکی از معلمان به‌عمد با او بدرفتاری می‌کند به او بگویید “یعنی می‌گویی شبا میشینه نقشه میکشه که چطور شاگردایی مثل تورو آزار بده؟”. تصور مهم بودن موضوعی نیست که بخواهید نگران آن باشید و به‌مرورزمان از بین خواهد رفت اما اگر احساس می‌کنید شدت آن کمی غیرعادی است یا علی‌رغم گذشت زمان تغییری نمی‌کند بهتر است دراین‌باره از یک مشاور کمک بگیرید.

2- تصور همه‌توانی

یکی دیگر از ویژگی های نوجوان و تصورهای اشتباه دوره نوجوانی این است که آن‌ها احساس می‌کنند قدرت انجام هر کاری را دارند و یا می‌توان گفت به محدودیت‌های خود توجه چندانی ندارند. این موضوع را شما می‌توانید در آرزوهای بزرگ و صحبت‌های آرمانی نوجوان ببینید و یا ممکن است خود را به اشکال منفی نشان دهد.

برای مثال یک نوجوان ممکن است تصور کند استفاده از مواد مخدر برای دیگران اعتیادآور است، اما برای او چنین نخواهد بود و او به‌راحتی می‌تواند استفاده از مخدرها را کنار بگذارد. هنگامی‌که با این تصورات مواجه می‌شوید بهتر است در کنار مبارزه با باورهای اشتباه نوجوان به این موضوع نیز توجه داشته باشید که رفتار شما نباید به‌طورکلی توانایی‌ها و اعتمادبه‌نفس او را تحت تأثیر قرار بدهد.

3- تغییر در طرز تفکر

نوجوانی دوره سنی است که توانایی‌های ذهنی فرزند شما رشد بسیار چشمگیری خواهد کرد. دایره تفکرات کودک معمولاً به چیزهایی که در محیط اطراف خود می‌بیند وابسته است و او با حقایق غیرمادی یا نمادها کاری ندارد. اما نوجوان می‌تواند راجع به موضوعاتی که در محیط اطراف وی نیستند نیز فکر کند و این باعث می‌شود تا آن‌ها از این به بعد بتوانند استدلال کنند و یا در ذهن خود فرضیه‌سازی نمایند. به میزانی که شما به رشد این توانایی‌های ذهنی در فرزندتان کمک کنید او را برای زندگی آینده آماده‌تر خواهید کرد. بنابراین رسیدن به قوه استدلال از جمله ویژگی های نوجوان است.

4- جست‌وجوی هویت مستقل

به اعتقاد اریک اریکسون، روانشناس معروف آلمانی‌-‌امریکایی پیدا کردن هویتی مستقل مهم‌ترین تکلیف دوره نوجوانی است. والدین باید هویت یابی را جزو مهم ویژگی های نوجوان بدانند. نوجوان در این دوره تلاش می‌کند تا باورها و عقاید خاص خود را پیدا کند و به‌نوعی خود را جدا از والدین و به‌عنوان فردی مستقل معرفی نماید. به همین خاطر در دوره نوجوانی ممکن است متوجه این موضوع شوید که فرزند شما راجع به دلیل و ریشه مسائل مختلف سؤال می‌کند یا سعی می‌کند موضوعات مختلف اخلاقی و اجتماعی را برای خود تحلیل کند. بهتر است در این شرایط با آرامش و محبت به سؤالات فرزندتان پاسخ دهید و به او برای پیدا کردن هویتی مستقل و باثبات کمک کنید.

ویژگی های شخصیتی نوجوان

شخصیت آن بٌعد از وجود است که در طول زمان شکل گرفته و تغییر آن به راحتی صورت نمی گیرد. حال آن که وقتی به ویژگی های نوجوان می‌نگریم متوجه میشیم که او در حال تغییر و تحول است. در واقع نوجوان در حال آزمون و خطا در مورد باورها، افکار، رفتار و شناخت از خود و محیط است. ویژگی های نوجوان در این چهار بعد شخصیت او را شکل می دهند. شخصیت نوجوان تحت تاثیر تغییرات محیطی و جسمی او در گردش است. پس اگر به دنبال راهی برای شناخت شخصیت نوجوان خود هستید بهتر است دیدگاه تان را تغییر دهید. چرا که هنوز خمیر مایه شخصیت او خشک نشده و قابل تغییر است.

ویژگی های رفتاری نوجوان

تغییر در باورها و افکار نوجوان باعث می‌شود تا رفتار آن‌ها نیز به نسبت گذشته متفاوت باشد و این موضوع گاهی باعث نگرانی والدین می‌شود. اینکه فرزند شما دیگر به‌اندازه گذشته بر اساس میل و خواسته‌تان رفتار نمی‌کند احتمالاً موضوع نگران‌کننده‌ای خواهد بود اما بهتر است آن را به‌عنوان بخشی از فرایند رشد فرزندتان در نظر بگیرید و به او کمک کنید تا از خطر رفتارهای اشتباه در امان باشد. با خواندن نکات زیر درک بهتری از ویژگی های نوجوان خواهید داشت.

1- تغییرات رفتاری سریع از روشن ترین ویژگی های نوجوان

هنگامی‌که نوجوان به دنبال پیدا کردن هویتی مستقل برای خود می‌گردد، انواع رفتارها را امتحان می‌کند که گاهی اوقات با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. این موضوع باعث نگرانی والدین می‌شود و آن‌ها تصور می‌کنند فرزندشان ثبات شخصیتی ندارد. تغییر در رفتار نوجوان به‌تدریج و با شکل گرفتن شخصیت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. هنگامی‌که متوجه تغییرات در افکار یا رفتارهای فرزندتان می‌شوید به‌جای مطرح کردن این موضوع و تحقیر کردن نوجوان سعی کنید به او کمک کنید تا پیامدها و نتایج هریک از رفتارها و شخصیت‌هایی که برای خود انتخاب می‌کند را پیداکرده و از میان آن‌ها بهترین وضعیت را انتخاب کند. پس گزینشی رفتار کردن از جمله سوال برانگیزترین ویژگی های نوجوان است.

2- ویژگی های نوجوان | تلاش برای اثبات خود

نوجوانان به دنبال این هستند که به اطرافیان ثابت کنند بزرگ شده‌اند. به همین خاطر گاهی اوقات می‌بینید که آن‌ها بی‌دلیل با دیگران لجبازی می‌کنند یا تلاش می‌کنند تا حرف خود را به کرسی بنشانند. مخالفت‌های بیش‌ازحد، تلاش برای انجام کارها به‌صورت تنهایی و کمک نخواستن از دیگران ازجمله رفتارهایی هستند که در این زمان به عنوان ویژگی های نوجوان شناخته می شود. و ممکن است شما را نگران کنند. بهتر است سعی کنید با تأیید توانایی‌های نوجوان احساس اعتمادبه‌نفس و توانمندی را در آن‌ها رشد دهید.

3- رفتارهای پرخطر

تصور همه‌توانی و همین‌طور بی‌تجربگی نوجوانان گاهی اوقات باعث می‌شود آن‌ها رفتارهای خطرناکی بکنند، این مساله از مهم ترین ویژگی های نوجوان است. استفاده از مواد مخدر، بزهکاری یا برقراری روابط جنسی ازجمله مشکلاتی هستند که ممکن است برای نوجوان پیش بیاید. نوجوانان در کنار تصور اشتباهی که از توانایی‌های خود دارند گاهی اوقات نیز بسیار هیجانی رفتار می‌کنند و به پیامدهای تصمیماتی که می‌گیرند توجهی ندارند.

بعضی وقت‌ها نیز این فشار گروه همسالان است که آن‌ها را به‌سوی برخی رفتارهای نامناسب سوق می‌دهد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی شما باید از طریق روابط دوستانه آگاهی نوجوان را درزمینهٔ مسائل مختلف افزایش دهید و همین‌طور با کمک گرفتن از یک مشاور راه‌های تصمیم‌گیری منطقی و مخالفت با درخواست‌های نا‌به‌جا را به فرزندتان آموزش دهید. علاوه بر این درصورتی‌که هریک از این انحرافات رفتاری برای فرزندتان پیش‌آمده بهتر است برای جلوگیری از پیامدهای منفی بیشتر از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید.

4- ویژگی های نوجوان | اهمیت به نقش‌های جنسیتی

همان‌طور که گفتیم نوجوان در حال تلاش است تا به اطرافیان اثبات کند بزرگ شده است. به همین خاطر شما در این دوران تقلید آن‌ها از بزرگ‌سالان و نقش‌های جنسیتی را می‌بینید. برای مثال یک پسر نوجوان ممکن است تلاش کند مانند مردان صحبت کند یا کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند را انجام دهد.

5- علاقه‌مندی به جنس مخالف

بلوغ و شروع نیازهای جنسی در نوجوان باعث می‌شود تا آن‌ها نسبت به جنس مخالف علاقه و کنجکاوی نشان دهند و به دست آوردن رضایت آن‌ها برای وی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. این موضوع در بسیاری از خانواده‌ها باعث نگرانی والدین می‌شود. بهتر است در این شرایط واکنش تندی به کنجکاوی‌های فرزندتان نشان ندهید و سعی کنید با برخوردی دوستانه به او برای شناخت راه صحیح کمک کنید.

ویژگی های احساسی نوجوان

تغییرات هورمونی و همین‌طور فشارهای روانی که در این دوره برای نوجوان پیش می‌آیند باعث خواهد شد تا آن‌ها در بسیاری از مواقع توانایی کنترل هیجانات خود را نداشته باشند. به همین خاطر ممکن است احساس کنید فرزندتان پرخاشگر شده و یا در لحظه احساسات وی تغییر می‌کند. به‌تدریج و با افزایش سن توانایی کنترل هیجانات او نیز افزایش پیدا می‌کند. اما اگر احساس می‌کنید نوجوان برای مدت طولانی درگیر احساسات منفی مثل غم یا عصبانیت شده بهتر است در این زمینه با یک متخصص مشورت نمایید.

ویژگی های اجتماعی نوجوان

1- اهمیت گروه همسالان

در نوجوانی برخلاف دوران کودکی گروه همسالان نسبت به خانواده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نوجوانان ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را در کنار دوستان خود بگذرانند. این موضوع گاهی اوقات باعث نگرانی والدین می‌شود. شما می‌توانید با ایجاد یک رابطه دوستانه و مثبت با فرزندتان او را به‌وقت گذراندن در کنار خانواده علاقه‌مند کنید اما به خاطر داشته باشید که برقراری روابط اجتماعی یکی از مراحل بزرگ شدن فرزند شماست که نباید با آن مخالفت کنید.

2- ویژگی های نوجوان | ناتوانی از مقاومت در برابر دوستان

اهمیت گروه همسالان برای نوجوان به میزانی است که آن‌ها گاهی اوقات برای داشتن تأیید دوستان دست به هر کاری می‌زنند. به عبارتی می‌توان گفت آن‌ها توانایی مخالفت کردن با درخواست‌های دوستانشان را ندارند و این موضوع می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد.

ویژگی های رشد نوجوانان

از جمله ویژگی های نوجوان تغییر و تحولات جسمانی اوست. این تغییرات در دختر و پسر متفاوت است. در پسرها دورگه شدن صدا، بزرگ شدن بینی، آکنه صورت، بلند شدن قد، رویش موهای زائد زیر بغل و اندام ها تناسلی، رویش سبیل و ریش، بزرگ شدن اندام تناسلی، افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی، ظاهر شدن تمایلات جنسی و… از جمله تغییرات جسمانی است.

جوانه زدن پستان ها، شروع قاعدگی، آکنه صورت، رویش موهای زائد زیر بغل و اندام تناسلی، افزایش ترشحات واژن، تظاهر تمایلات جنسی و… از جمله تغییرات جسمی دختران است.

افکار نوجوانی

یکی از مهم ترین ویژگی های نوجوان افکار آن هاست. والدین در ارتباط با نوجوان خود باید بیش از هر چیز به مسیر فکری آن ها توجه کنند. نوجوان هنوز توان تحلیل و درک مسائل را به طور کامل مانند بزرگسالان ندارد. اما او دیگر کودک هم نیست. افکار نوجوان تحت تاثیر محیط و توانایی ذهنی او برای تحلیل اش است. پس هنگام صحبت با آن ها باید بیشتر مدارا کنید.

برای درک بهتر فرض کنید برادر همسرتان کمی با همسرتان کدورت پیدا کرده اند و با یکدیگر سرسنگین شده‌اند. این موضوع بین آن دو نفر است و قرار نیست ارتباط به طور کامل قطع شود. پس شما به کودک تان می گویید “تو باید وقتی عمو را می بینی به او سلام کنی”، کودک شما بدون هیچ بحثی این را از شما می پذیرد. اما وقتی همین موضوع را به فرزند نوجوان تان میگویید او می گوید “عمو از بابا کوچک تر است و چون به او سلام نکرده من هم به او سلام نمی کنم”. در این مکالمه شما باید بدانید که دیگر نمی توانید نوجوان تان را با زور و بدون آن که درکی از مساله داشته باشد مجبور به انجام کاری کنید. پس با او مدارا کنید و راهی برای درک بهتر او از مساله ایجاد نمایید.

اهمیت مشاوره با توجه به ویژگی های نوجوان و دوره نوجوانی

دور ماندن از خطرات و همین‌طور دستیابی به یک هویت مستقل که می‌توان آن را بزرگ‌ترین تکلیف دوره نوجوانی دانست، اگر در این دوره اتفاق نیفتند فرد در آینده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. کمک گرفتن از مشاورین متخصص در این دوره علاوه بر اینکه به والدین کمک می‌کند تا با آگاهی و دقت بیشتری با فرزندشان رفتار کنند؛ برخی مهارت‌های مهم مثل مخالفت کردن با درخواست‌های منفی یا کنترل هیجانات را نیز به نوجوان آموزش می‌دهد و این می‌تواند برای عبور موفقیت‌آمیز از این دوره به وی کمک کند.

علاوه بر این، سازگاری با شرایط جدید زندگی فشار روانی بسیاری را برای نوجوان ایجاد می‌کند و به همین خاطر احتمال بروز بیماری‌های روانی در سنین نوجوانی افزایش پیدا می‌کند. مشاورین می‌توانند با بررسی و شناخت صحیح مشکلات برای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و از مزمن شدن مشکلات جلوگیری کنند. همچنین شما برای درک هر چه بهتر فرزند و ویژگی های نوجوان نیاز به خدمات روانشناختی دارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویژگی های نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین ویژگی دوره نوجوانی چیست؟

نوجوانی دوره‌ای است که فرد تغییرات بسیاری را پشت سر می‌گذارد و به همین خاطر در تمامی ابعاد روانی، رفتاری، احساسی و ارتباط با دیگران ویژگی‌های جدیدی ایجاد می‌شود اما مهم‌ترین ویژگی های نوجوان تلاش برای دستیابی به یک هویت ثابت و مستقل است.

ویژگی مهم روحی و شخصیتی نوجوان چیست؟

استقلال فکری، رشد عقلی ، ابراز وجود، عدم تعادل عاطفی، بی نظمی ….

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ویژگی های نوجوان | خصوصیات روانشناختی و رفتاری دوره نوجوانی



:: برچسب‌ها: ویژگی های نوجوان | خصوصیات روانشناختی و رفتاری دوره نوجوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمک مالی به دوست پسر اگر به صورت مداوم صورت بگیرد رابطه را سمی می‌کند. وابستگی این روابط به چیزی مثل پول برای هر دو طرف مشکلاتی را به وجود می‌آورد. نصف کردن هزینه ها هنگام ملاقات های دختر و پسر به دوام رابطه کمک می کند و با سوء استفاده مالی متفاوت است. گاهی پسرها با کلمات احساسات دوست دوختر خود را تحریک می‌کنند و شروع به دریافت پول می‌کنند. شدت اعتماد و عمق رابطه در این روابط تعیین کننده اقدام به کمک مالی است. اما اگر این روابط فقط به کمک های مالی وصل باشد تبدیل به رابطه سمی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه سمی کلیک کنید.

منبع: کمک مالی به دوست پسر | پول قرض دادن به دوست پسر

کمک مالی به دوست پسر

اگر رابطه ای را شروع کرده‌اید یا در رابطه ای قرار دارید، احتمالا برای جلب اعتماد شخص مقابل تمام تلاش خود را می‌کنید. روابط با اعتماد دوام می یابند و با اعتماد پیش می‌روند. اما متاسفانه در روابط امروزی دروغ و سوء استفاده زیاد شده است. حتما شما هم شاهد دوستی هایی بوده اید که به مرور زمان همراه با سوء استفاده های مالی است.

معمولا تهدید به ترک و جدایی نیز چاشنی این سوء استفاده می‌باشد. کمک مالی به دوست پسر یا قرض پول به دوست پسر موجب آسیب به روان و احساسات دختر و کاهش عزت نفس او می شود. گاهی توقعات پسر به قدری بالا است که ترجیح دوست دختر رهایی رابطه می‌شود.

کمک مالی به دوست پسر اگر مداوم و فراوان باشد آسیب هایی را به شما وارد می‌کند. زمانی که حواس خود را جمع نکنید و گول افراد سوء استفاده گر را بخورید به افسردگی، بی اعتمادی و اضطراب دچار خواهید شد. این بی اعتمادی ها در آینده شدیدتر می‌شود و حتی دیگر توانایی اعتماد به دیگران را پیدا نخواهید کرد. برای رهایی و کنترل افسردگی، اضطراب و بی اعتمادی باید از روانشناس کمک بگیرید.

8 روش سوء استفاده مالی از دوست دختر

کمک مالی به دوست پسر اصولا به دلیل شیرین زبونی ها و صحبت های وسوسه انگیز دوست پسر رخ می دهد. در ادامه 8روش سوء استفاده مالی از دوست دختر را شرح داده ایم. برای جلوگیری از این مساله خوب است با ترفندهای رایج این افراد آشنا بشوید.

1. استفاده از جمله پول چرک کف دسته

یکی از روش های سوء استفاده مالی از دوست دختر، استفاده از جمله “پول چرک کف دسته” است. خیلی از دخترها شاغل نیستند و اندک پس اندازی که از پدر خود دریافت می‌کنند را به عنوان کمک مالی به دوست پسر خرج می‌کنند. برخی از دختر خانم‌هایی که شاغل هستند نیز حقوق خود را صرف کمک مالی به دوست‌پسر می‌کنند. استفاده از این جملات از دهان پسرانی که خود را دوست شما معرفی می‌کنند، سوء استفاده مالی تلقی می‌شود.

2. کمک مالی به دوست پسر با گفتن جمله عزیزم من و تو نداریم

یکی از روش هایی که کمک مالی به دوست پسر صورت می‌گیرد، استفاده پسران از جمله “عزیزم من و تو نداریم” است. این جمله در روابط زوجین و زناشویی درست است. زمانی که زوجین تمام زندگی خود را با هم تقسیم کرده اند، هر دخل و خرجی مربوط به هر دوی آن هاست. در روابط دوستانه ای که هیچی در آینده مشخص نیست این جمله جایگاهی ندارد. شرط عقل لازم است که برای انجام این کار حتما احتیاط کنید و شاید لازم باشد تا مقداری بی اعتمادی و شک به همراه داشته باشید.

3. استفاده دوست دختر به عنوان ضامن

عشق و رابطه خریدنی نیست! برخی از دختر خانم ها به خاطر عشق فراوان و بی اندازه ای که دارند بدون شک و تردید ضامن دوست پسر خود می‌شوند. ضامن شدن نوعی کمک مالی به دوست پسر محسوب می‌شود که اگر دوست پسرتان فردی سودجو باشد، احتمالا باید تمام بدهی را خودتان انجام دهید. پس هرگز بدون شناخت کامل و حتی گاهی با شناخت کامل این کار را انجام ندهید. توصیه می کنیم که در این باره با متخصص روانشناسی مشورت نمایید.

4. رفتار مظلومانه

احتمالا پسرانی را دیده اید که با رفتار مظلومانه که “پول ندارم” یا “دستم خالی شده” سعی در گرفتن پول از دوست دختر خود دارند. از آنجایی که دختر ها با احساسات بیشتری متولد شده اند با شنیدن این جملات دلسوزانه دست به کمک مالی به دوست پسر می‌زنند.

5. استفاده از دسته چک

برخی از آقایان زمانی که متوجه دسته چک داشتن دوست دختر خود می‌شوند، سریعا اقدام به برنامه ریزی هایی برای استفاده از آن دسته چک می‌کنند. کمک مالی به دوست پسر صرفا کمک نقدی نیست، استفاده از دسته چک خطرناک‌تر از هزینه های نقدی است.

6. هزار برابر این هزینه رو جبران می‌کنم

ششمین روش پسران برای سوء استفاده مالی استفاده از جمله “قول میدم هزار برابر این هزینه رو جبران کنم” است. گاهی دخترها گول صحبت های زیبای پسران را می‌خورند و اقدام به کمک مالی به دوست پسر می‌کنند. پس سعی کنید آگاهانه و با چشم باز تمام صحبت های دوست پسر خود را گوش دهید.

7. کمک مالی به دوست پسر با اجبار به فروختن کادوهایی که خودش خریده است

“عزیزم اون ساعتی که برای تولدت خریدم رو میشه بفروشیم من بدهی ام را بدهم؟” ، چنین درخواستی را می توان نوعی سوء استفاده و کمک مالی به دوست پسر دانست. ترجیحا در این شرایط برای کمک مالی به دوست پسر تان اقدام کنید و وسایلی که خودش خریده است را پس بدهید. اگر رفتار او با شما طلبکارانه و از سر منت است ترجیحا برای پس دادن ساعت زودتر اقدام کنید. در مورد ادامه رابطه نیز با افراد کاردان مشورت نمایید.

8. استفاده از جمله مگه عاشقم نیستی؟

یکی از دلایل کمک مالی به دوست پسر ، شنیدن مداوم جمله “مگه عاشقم نیستی؟ چرا هیچ کمکی نمی‌کنی؟” شنیدن این جمله به صورت مداوم احتمالا شما را کلافه می‌کند و مجبور به کمک مالی می‌شوید. اما گول این صحبت ها را نخورید، چون شما با ترفندی روبرو هستید که به چاه افتادنتان تضمینی است!

راهکار برای جلوگیری از کمک مالی به دوست پسر

کمک مالی به دوست پسر هم می‌تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد و هم بدون مشکلی خاص رفع شود. زمانی که دوست پسرتان از شما هزینه ای را به عنوان قرض می‌خواهد از او رسید دریافت کنید تا برای برگرداندن آن پول طفره نرود. اما اگر فقط پول بدون بازگشت خواست، احتمال زیاد باید قید پول خود را بزنید.

آگاه باشید که اگر یکبار این کار را انجام دهید به تدریج دریافتی های دوست پسرتان بیشتر خواهد شد. شاید این رفتار شما نشان از کمبود اعتماد به نفس و علاقه شدید به دوست پسرتان است. اما بعد از گذشت روزهای نه چندان طولانی از رفتار خود پشیمان خواهید شد.

بهترین راهکار در زمینه کمک مالی به دوست پسر در دستان روانشناسان و مشاوران در زمینه رابطه است. با توجه به تجربه هایی که کسب کرده اند به شما کمک خواهند کرد تا راهکار برخورد با خواسته های دوست پسر خود را بدانید و از نحوه عملکرد آن آگاه شوید. روانشناسان راه های مقابله و نه گفتن را به شما آموزش می‌دهند و شما را از بند اضطراب و افسردگی رها می‌سازند.

کلام آخر

کمک مالی به دوست پسر در چه صورتی ایراد ندارد؟ اگر به دوست پسرم کمک کنم با مشکل مواجهه نمی‌شم؟ دوست پسرم پولی که قرضی است را بر می‌گرداند؟ پاسخ تمام این سوالات بر دست روانشناسان و متخصصین در حوزه رابطه است. با کمک از روانشناس بهترین راهکارها و نحوه برخورد را آموزش می‌بینید. و چگونگی نحوه رهایی از این درخواست به شما ارائه خواهد شد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات روانشناختی ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک‌مالی به دوست پسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کمک مالی به دوست پسر | پول قرض دادن به دوست پسر



:: برچسب‌ها: کمک مالی به دوست پسر | پول قرض دادن به دوست پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی با عوارض، نشانه ها و علائم اعتیاد به حشیش برای بسیاری از خانواده‌هایی که نگران اعتیاد به این ماده مخدر در عزیزانشان هستند اهمیت بسیاری دارد. درصورت آشنایی با این علائم می‌توانید با مشاهده آن‌ها هرچه سریع‌تر به اعتیاد نزدیکان خود پی برده و برای درمان آن اقدامی انجام دهید. حشیش یک ماده مخدر شایع در جوانان است و به دلیل احساس آرامش و سرخوشی که در فرد ایجاد می‌کند وی را برای مصرف مجدد این ماده تحریک خواهد کرد.

منبع: اعتیاد به حشیش | عوارض و علائم اعتیاد به حشیش​​​​​​

طبق آمادها، اکثریت معتادان به حشیش در گروه سنی 18 تا 30 سالگی قرار دارند و این به آن معناست که والدین باید توجه بسیاری به فرزندانشان داشته باشند. درصورتی‌که یکی از نزدیکان شما نشانه‌های اعتیاد به حشیش را دارد، می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین حوزه اعتیاد اطلاعات خود را راجع به این ماده مخدر و نحوه برخورد با فردی که دچار اعتیاد به آن شده افزایش دهید.

حشیش چیست؟

حشیش نام یکی از انواع مواد مخدر طبیعی است که از شیره یا صمغ گیاه شاهدانه به دست می‌آید و به دلیل توانایی بالایی که در ایجاد توهم دارد، در گروه مواد توهم‌زا قرار می‌گیرد. مواد توهم‌زا یا کانابیس­‌ها دسته‌ای از مواد اعتیادآور را تشکیل می‌دهند که شاخص‌ترین آن‌ها حشیش، ماری‌جوانا و گل هستند. بااین‌حال در میان این گروه از مواد مخدر، حشیش نسبت به سایرین قدرت اعتیادآوری بیشتری داشته و مصرف آن برای چند بار می‌تواند باعث ایجاد وابستگی دائمی به این ماده مخدر شود.

نام های دیگر حشیش

اصطلاحات مختلفی برای حشیش به کار گرفته می شود که برخی از آنها عبارتند از :

  • سیگاری
  • پنیر
  • بنگ
  • حشیش
  • چرس – نام افغانی آن است.

نحوه مصرف حشیش چگونه است ؟

روش های زیادی برای مصرف حشیش وجود دراد. روش متداول آن برای مصرف حشیش کشیدن آن توسط وسایلی مانند پیپ، پایپ های کوچک است. پس از مصرف شما می توانید بر روی پیپ ماده ای سیاه رنگ، چسبناک و صمغی را مشاهده نمایید.

اصلی‌ترین و درعین‌حال رایج‌ترین شیوه مصرف حشیش تدخین یا دود کردن آن است. در این روش حشیش را با توتون سیگار مخلوط کرده و داخل کاغذی می‌پیچند و سپس دود ناشی از سوختن آن را از طریق استنشاق وارد ریه‌ها و جریان خون می‌کنند. به همین خاطر در این روش نشانه‌ها با سرعت بالاتری آشکار می‌شوند.

از دیگر روش‌های استفاده از این ماده مخدر خوردن آن است که برای این کار آن را همراه با مواد غذایی مثل نوشابه یا کیک استفاده می‌کنند.

آیا حشیش اعتیاد آور است ؟

بر خلاف تصور کلی که در مورد حشیش وجود دارد باید گفت که بله کسانی که خود را در نئشگی، سرخوشی و رخوت حشیش غرق می کنند دچار اعتیاد به حشیش می شوند. و این اعتیاد به حشیش عوارض زیادی را بر روی جسم و روح آنها همراه خود دارد.

نشانه‌های مصرف حشیش | علائم اعتیاد به حشیش

نشانه‌های مصرف حشیش

چطور می‌توان متوجه شد که فردی حشیش مصرف کرده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت استفاده از این ماده باعث بروز نشانه‌هایی در رفتار و وضعیت فیزیولوژیک فرد می‌شود که با مشاهده آن‌ها می‌توانید به مصرف حشیش توسط فرد پی ببرید. بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که بروز این نشانه‌ها می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی ازجمله میزان مصرف حشیش، سابقه مصرف، شیوه مصرف و یا بسیاری از مسائل دیگر قرار بگیرد. به همین خاطر تشخیص دقیق سوءمصرف حشیش باید توسط متخصصین حوزه اعتیاد صورت بگیرد. این نشانه‌ها صرفاً می‌توانند به‌عنوان زنگ خطری برای شما باشند که خبر از احتمال اعتیاد به حشیش در فردی می‌دهند. ازجمله مهم‌ترین نشانه‌های مصرف حشیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس آرامش و خوشحالی
  • صمیمیت بیش‌ازحد با دیگران که به‌طور کلی جزء شخصیت فرد نیست
  • خنده‌های بی‌دلیل و شادی که با حالت معمول فرد تفاوت داردقرمز شدن چشم‌ها
  • خیره شدن طولانی‌مدت به یک نقطه
  • بدبینی و شکاکیت
  • پرخاشگری
  • افزایش اشتها
  • کند شدن گذر زمان

بوی حشیش شبیه چیست ؟

حشیش بویی شبیه به بوی سر برگ های بوته شاهدانه دارد و دود ناشی از کشیدن آن نسبت به دود سیگار کشیدن سنگین تر و غلیظ تر است.

تاثیر حشیش بر بدن چیست ؟

مصرف حشیش به طور معمولا باعث احساس سبکی و سرخوشی در فرد می شود. برخی نیز بعد از کشیدن حشیش بسیار احساس گشنگی و اشتها دارند. میران اثر حشیش بر بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر روی همه یک تاثیر یکسان نخواهد گذاشت. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربیات قبلی فرد ( سابقه مصرف و اعتیاد فرد )
  • انتظارات فرد از حشیش
  • دیدگاه و نظر او
  • محل مصرف
  • اطرافیان و همراهان وی در زمان مصرف

فرق میان حشیش و ماریجوانا چیست ؟

حشیش و ماریجوانا هر جزو دسته کانابیس ها هستند. اما حشیش از صمغ فشرده گل های گیاه شاهدانه بدست می آید در حالی که ماریجوانا یا ماده مخدر گل از مشتقات گیاه شاهدانه است.

علائم اعتیاد به حشیش

علائم اعتیاد به حشیش

از جمله مهمترین علائم اعتیاد به حشیش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حملات اضطرابی
  • حشکی دهان
  • سرگیجه
  • افزایش اشتها یا بی اشتنهایی شدید
  • افت فشار خون
  • افزایش ضربان قلب
  • مشکلات حافظه
  • قرمزی چشم
  • به خوردن تعادل حرکتی فرد
  • گیجی
  • بی توجهی به اطرافیان
  • تغییر در درک رنگ و صدا
  • شکاکی

تست اعتیاد به حشیش

امروزه انجام تست اعتیاد به حشیش یا سایر دخانیات از مقدمات اصلی و مهم استخدام در برخی مراکز و یا ازدواج به شمار می‌رود. بنابراین تشخیص صحیح و درست این گونه از تست‌ها بسیار مهم و حیاتی بوده و با آینده و زندگی یک فرد و خانواده در ارتباط است. راه‌های مختلفی برای تشخیص اعتیاد به حشیش وجود دارد که تست نواری، کیت تست و ریپد تست‌ها از جمله مهم‌ترین و سریع‌ترین راه‌های تشخیص اعتیاد به حشیش و سایر مواد توهم زا و کانابیس ها به شمار می‌روند. البته بدیهی است که احتمال بروز خطا و اشتباهات تکنیکی و پزشکی در انواع تست‌های اعتیاد، دور از انتظار نیست.

عوارض اعتیاد به حشیش

عوارض اعتیاد به حشیش

استفاده از ماده مخدر حشیش علاوه بر احساس خوشایندی که در فرد ایجاد می‌کند عوارض سوئی را نیز به همراه خواهد داشت؛ برخی از این علائم با مصرف حشیش و بدون ایجاد فاصله زمانی چندانی بروز پیدا می‌کنند و برخی دیگر درصورت استفاده طولانی‌مدت ایجاد خواهد شد.

عوارض اعتیاد به حشیش در کوتاه مدت

عوارض مصرف حشیش در کوتاه‌مدت عبارتند از:

  • اختلالات جنسی
  • اختلال در خواب
  • ضعف تمرکز
  • قرمزی چشم
  • احتمال وجود توهم و بدبینی
  • احتمال وجود پرخاشگری یا اضطراب

عوارض اعتیاد به حشیش در بلند مدت

عوارض استفاده بلندمدت از حشیش عبارتند از:

  • افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه به دلیل استنشاق دود هیدروکربن در هر بار مصرف حشیش از راه تدخین
  • ضعف در سیستم ایمنی بدن
  • تشنج
  • افزایش احتمال بروز آسیب‌های ژنتیکی و مادرزادی در فرزندان
  • اعتیاد به حشیش یا هر ماده مخدر دیگری علاوه بر عوارض جسمانی می‌تواند موقعیت شغلی، تحصیلی و خانوادگی شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

درمان اعتیاد به حشیش

درمان اعتیاد به حشیش

به‌طور کلی برای درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدر باید دو گروه از درمان‌های فیزیولوژیک و روان‌شناختی در کنار یکدیگر انجام گیرد. این موضوع به‌ویژه در ارتباط با حشیش که در دسته مواد توهم‌زا قرار دارد اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. با توجه به تاثیری که حشیش و سایر مواد توهم‌زا در سلامت روان فرد باقی می‌گذارند، مشاوره با متخصصین سلامت روان در حین ترک اعتیاد به حشیش اهمیت بالایی دارد.

همانطور که می‌دانید اولین قدم برای درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدر استفاده از جلسات سم‌زدایی و از بین بردن وابستگی جسمی به ماده مخدر است. بااین‌حال برخلاف تصور بسیاری از افراد درمان اعتیاد به مواد مخدر در این مرحله پایان نمی‌یابد و استفاده از جلسات روانشناسی برای جلوگیری از شروع مصرف مجدد و همین طور بررسی سلامت روان فرد اهمیت بسیاری دارد.

تاثیر جلسات بازپروری در ترک اعتیاد به حشیش

بر اساس تحقیقات متشر شده در سایت دارو دات کام جلسات بازپروری تاثیر زیادی در ترک اعتیاد به حشیش دارد :

  • کمک به فرد برای شناسایی موقعیت‌هایی که در آن‌ها وسوسه استفاده مجدد از مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند و آموزش راهکارهایی برای دوری از این موقعیت‌ها یا مقاومت در برابر وسوسه‌های روانی مصرف مجدد
  • کمک به بیمار برای بهبود شرایط زندگی و مشکلاتی که به دلیل اعتیاد به مواد مخدر در جریان زندگی ایجاد شده (مثل از دست دادن زندگی مشترک، از بین رفتن رابطه با فرزندان، از دست دادن شغل و…)
  • ریشه‌یابی دلایل بروز اعتیاد (مثل ضعف در اعتمادبه‌نفس یا ناتوانی در مخالفت با دوستان) و کمک به فرد برای از بین بردن این دلایل به شیوه مناسب.
  • استفاده از جلسات خانواده درمانی برای بررسی وضعیت سلامت اعضای خانواده و کمک به آنان برای پشت سر گذاشتن مشکلات پیش آمده به دلیل اعتیاد یکی از اعضا
  • بررسی آسیب‌هایی که به دلیل استفاده از ماده مخدر در سلامت روان و مغز فرد ایجاد شده و تلاش برای بهبودی آن‌ها
  • استفاده از جلسات گروه درمانی؛ این جلسات به فرد کمک می‌کند با افرادی آشنا شود که شرایطی مشابه و همچنین هدفی مشترک با وی دارند. برای درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1.از کجا بفهمیم یک نفر حشیش مصرف کرده؟

استفاده از حشیش نشانه‌هایی را در رفتار فرد باقی می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به احساس آرامش و سرخوشی، سرخی چشم‌ها و یا افزایش اشتها اشاره کرد.

2.استفاده از جلسات بازپروری در درمان اعتیاد به حشیش چه اهمیتی دارد؟

هدف این جلسات در حالت کلی این است که از مصرف مجدد ماده مخدر توسط فرد جلوگیری کند. در عین حال برای بررسی آسیب‌هایی که به دلیل استفاده از این ماده در سلامت روان فرد ایجاد شده نیز بهتر است از جلسات بازپروری استفاده شود.

3.نشانه‌های وابستگی بدنی به حشیش چیست؟

افرادی که به این ماده مخدر اعتیاد دارند درصورتی‌که به طور ناگهانی مصرف آن را قطع کرده و یا کاهش دهند نشانه‌هایی مثل درد عضلانی، سردرد، تعریق و یا بیقراری و اضطراب را تجربه خواهند کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اعتیاد به حشیش | عوارض و علائم اعتیاد به حشیش



:: برچسب‌ها: اعتیاد به حشیش | عوارض و علائم اعتیاد به حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه انجام تست اعتیاد به حشیش یا سایر دخانیات از مقدمات اصلی و مهم استخدام در برخی مراکز و یا ازدواج به شمار می‌رود. بنابراین تشخیص صحیح و درست این گونه از تست‌ها بسیار مهم و حیاتی بوده و با آینده و زندگی یک فرد و خانواده در ارتباط است.

منبع: تست اعتیاد به حشیش

 

راه‌های مختلفی برای تشخیص اعتیاد به حشیش وجود دارد که تست نواری، کیت تست و ریپد تست‌ها از جمله مهم‌ترین و سریع‌ترین راه‌های تشخیص اعتیاد به حشیش و سایر مواد توهم زا و کانابیس ها به شمار می‌روند. البته بدیهی است که احتمال بروز خطا و اشتباهات تکنیکی و پزشکی در انواع تست‌های اعتیاد، دور از انتظار نیست. در ادامه مقاله به بررسی انواع تست اعتیاد به حشیش، روش‌های انجام و دلایل بروز خطا در آن می‌پردازیم.

روش‌های انجام تست اعتیاد به حشیش

روش‌های متعددی جهت اثبات مواد اعتیادآور در بدن وجود دارد که هر کس بنا بر احتیاج خود می‌تواند هر کدام از روش‌ها را انتخاب نماید. البته با استفاده از تست‌های نواری که به تست خانگی نیز معروف هستند، امکان بروز خطا بسیار زیاد است. آزمایش‌ها و تست‌هایی که معمولا جهت تشخیص اعتیاد به انواع مواد مخدر از جمله حشیش مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شرح زیر هستند:

1. تست کروماتوگرافی لایه نازک TLC

2. تست نواری یا کیت تست (در این روش نیازی به حضور در آزمایشگاه یا استفاده از تجهیزات پزشکی نیست)

کیت‌های تست اعتیاد

کیت تست یا همان تست نواری، به منظور تشخیص فوری اعتیاد به حشیش و سایر مواد مخدر و اعتیاد آور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این نوع کیت‌ها نیازی به مراجعه حضوری در آزمایشگاه نیست و روند تشخیص آن نیز بسیار سریع می‌باشد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کشورهای مختلفی در جهان شروع به تولید این کیت‌ها نموده‌اند.

کیت تست‌ها، معمولا توسط سازمان‌های مهمی همچون غذا و داروی آمریکا (FDA)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و همچنین سازمان استاندارد اروپا (CE) تایید شده و همواره زیر نظر و کنترل این سازمان‌ها قرار دارند. بنابراین اگر بر روی این کیت‌های تست علامت هر یک از این سازمان های مذکور حک شده باشد، بدانید که کیفیت و حساسیت کیت مورد نظر حداقل ۹۸ درصد است.

لازم به ذکر است که اگر کیفیت کیت تست اعتیاد به حشیش از ۹۸ درصد پایین‌تر باشد به هیچ عنوان توسط این سازمان‌ها تایید نمی‌گردد. در واقع برای تشخیص اعتیاد به حشیش آزمایش‌های متعددی وجود دارد که کیت تست از ساده‌ترین و سریع ترین راه‌های تشخیص اعتیاد به حشیش شناخته می‌شود. نوع عملکرد این تست‌ها معمولا بر پایه شناخت مواد، داروها و متابولیت‌ها انجام می‌گیرد.

تست اعتیاد به حشیش | نحوه عملکرد تست نواری

تست نواری یا کیت تست، جهت تشخیص موادی نظیر مورفین، حشیش، متادون و سایر مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اساس تشخیص این نوارها بر پایه وجود آنتی بادی مونوکلونال علیه ماده مورد سنجش می‌باشد. به طور مثال برای تشخیص مورفین در ادرار، آنتی بادی مونوکلونال مخصوص همین ماده را به کار می‌گیرند. اگر نمونه ادرار حاوی مورفین و یا متابولیت‌های آن باشد، این مواد فورا به قسمت فوقانی حرکت کرده و با آنتی بادی مذکور پیوند می‌خورد.

برای انجام دادن تست نواری، نیازی به تهیه نمونه ادرار تازه نیست و شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید آن را جمع آوری نمایید. از زمان جمع آوری ادرار تا ۴۸ ساعت بعد از آن می‌توان تست را انجام داد. البته نمونه مذکور باید در شرایط دمایی ۲الی ۸ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

معرفی ریپد تست‌های تشخیص اعتیاد

این کیت‌ها در انواع مختلفی یافت می‌شوند که نوع تک نواری آن می‌تواند تنها یک ماده را تشخیص دهد. از سایر مدل‌های این کیت‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

1. تست اعتیاد به حشیش | کیت تست های ۱۰ کاره

این نوع از کیت‌های تست، قادر هستند به طور همزمان ۱۰ نوع ماده خاص را تشخیص دهند. کوکائین، اکستازی، حشیش، فنسیکلیدین و بنزودیازپین‌ها از جمله موادی‌اند که توسط این کیت‌ها قابل تشخیص هستند.

2. کیت تست اعتیاد ۵ کاره

این نوع تست می‌تواند ۵ نوع از موادی که بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده‌اند را تشخیص دهد. موادی مانند شیشه، متادون، حشیش و ماری جوانا از جمله این مواد مخدر هستند.

نحوه استفاده از تست نواری

برای انجام این کار، ابتدا نوار تست را درون مقدار مشخصی از نمونه ادرار قرار داده و حدود ۱۵ ثانیه صبر کنید و سپس آن را برداشته و نتیجه را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که تست نواری حاوی انواع مختلفی از مواد شیمیایی است که با قرار گرفتن آن درون نمونه، مواد شیمیایی با مواد مورد آزمایش در هم آمیخته و رنگ کیت شروع به تغییر می‌کند.

تست اعتیاد به حشیش | روش صحیح خواندن نتیجه نوار تست

بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی، اغلب در خواندن نتیجه تست نواری دچار اشتباه می‌شوند. نحوه خواندن صحیح تست به این صورت است که اگر دو خط را بر روی نوار مشاهده کردید به طور حتم نتیجه آزمایش منفی است اما اگر بالای خط تست تنها یک خط نمایان شد، نتیجه مثبت می‌باشد. همچنین اگر هیچ خطی قابل مشاهده نبود یا اینکه یک خط در پایین نوار مشاهده نمودید، نتیجه نامشخص بوده و باید دوباره تکرار گردد. وجود آب یا استفاده از نوار تاریخ گذشته و همچنین به کار بردن ترفندهایی که باعث منفی شدن نتیجه آزمایش می‌گردد، می‌تواند در نامشخص بودن نتیجه آزمایش تاثیرگذار باشد.

دلایل بروز خطا در تست اعتیاد به حشیش

امکان بروز خطا و منفی شدن نتیجه آزمایش در همه انواع تست‌های آزمایشگاهی وجود دارد. در مورد منفی شدن جواب تست‌ها عوامل مختلفی می‌توانند دخیل باشند. به عنوان مثال استفاده از قرص ایبوپروفن در مثبت شدن نتیجه تست حشیش نقش دارد. همچنین مصرف آنتی بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سیلین باعث ایجاد اختلال در تست‌های هروئین و کوکائین می‌گردد. مصرف داروهایی مانند انواع ضد دردها، آنتی هیستامین‌ها و قرص‌های مکیدنی (ضد سرماخوردگی) نیز نقش مهمی در نامشخص شدن تست اعتیاد به حشیش ایفا می‌کنند.

کدام دارو ها ممکن است تست حشیش را مثبت کاذب کند ؟

مصرف دارو هایی می تواند سبب مثبت کاذب شدن تست اعتیاد به حشیش شود. از جمله این دارو ها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

دارو های ضد التهاب غیر استروپیدی :

  • اکساپروزین
  • ولتارن

دارو های OTC ضد آلرژی، خواب آور و ضد تهوع حاوی :

  • پرومتازین
  • دیفن هیدرامین

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ممکن است نتیجه تست اعتیاد به حشیش اشتباه باشد؟

بله با وجود اشتباهات آزمایشگاهی، تقلب در آزمایش و مصرف برخی داروها این امکان وجود دارد که نتیجه تست به طور اشتباه مثبت یا منفی شود. اما با استفاده از روش‌ها و بررسی‌ها دقیق‌تر می‌توان نتیجه قطعی را مشخص کرد. اگر قصد ترک این ماده را دارید توصیه می‌شود که از یک متخصص کمک بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تست اعتیاد به حشیش



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق اشتباه توانایی تبدیل شدن به بزرگترین اشتباه زندگی هر فردی را دارد. هر کسی قبل از آن که بداند درگیر عشق اشتباه شده، نیازها و اهدافی برای شروع رابطه داشته و با برآورده نشدن انتظاراتش به دنبال راهی برای تغییر شرایط یا حداقل پایان دادن به آن هست. اما هر رابطه‌ای جوانب مثبتی هم دارد که نمی‌گذارد تصمیم قطعی‌تان را بگیرید. با شناخت نشانه‌های عشق اشتباه راحت‌تر می‌تواند رابطه‌تان را بسنجید و برای آن تصمیم جدی بگیرید.

منبع: عشق اشتباه ام را فهمیدم

عشق اشتباه

عشق اشتباه، عشقی است که رفتارهایش با معیارهای شما مطابقت ندارد. گاهی بدون در نظر گرفتن معیارهایمان عاشق فردی می‌شویم که در نهایت به اشتباه بودن عشق پی می‌بریم. عشق احساس بسیار پیچیده ای است که بسیاری از افراد را گمراه می‌کند که به عشق اشتباه منتهی می‌شود.

عشق واقعی نیز عشقی است که باعث تقویت و تکامل افراد می‌شود. عاشق شدن نیاز به زمان و شناخت کامل دارد. عشق اشتباه با یک نگاه آغاز می‌شود و عشق واقعی با گذشت زمان تشکیل می‌شود. اگر همه افراد نسبت به معیارهای خود آگاهی داشته باشند رابطه سالم را شروع خواهند کرد. برای آگاهی از معیارها و اهداف از رابطه نیاز به هم صحبتی با روانشناس دارید.

 

چگونه بفهمیم گرفتار عشق اشتباه شده ایم؟

اکثر آدم‌ها زمانی که عاشق می‌شوند فکر می‌کنند عشق حقیقی را یافته‌اند؛ با این حال شکست‌های عاطفی و تنش‌هایی که بعد از سپری شدن دوران عاشقی در زندگی زوجین بروز پیدا می‌کند، نشان می‌دهد بسیاری از این عشق‌ها، احساساتی اشتباه و بی‌سرانجام هستند. 7 عاملی که در ادامه آورده‌ایم به شما در مورد عشق اشتباه‌تان هشدار می‌دهند.

1. مراقبت افراطی

یکی از ویژگی‌های بارز عشق اشتباه این است که زن یا مرد سعی می‌کند نقش والد را برای هم بازی کنند. برای مثال زن همانند یک مادر با همسرش برخورد کرده و دائما از او مراقبت‌های افراطی به عمل می آورد. این مراقبت بیش از حد فرصت رشد را از زندگی هر دو طرف می‌گیرد و باعث می‌شود که زوجین به شخصیت‌هایی ناتوان و وابسته تبدیل شوند. در نتیجه عشق‌سالم زمانی پدید می‌آید که دو طرف در عین حال که از یکدیگر مراقبت می‌کنند، استقلال خود را نیز حفظ کرده و در این زمینه از خود افراط نشان ندهند.

2. کنترل گری در عشق اشتباه

از جمله دیگر مصادیق عشق اشتباه کنترلگری و نبود اعتماد کافی در رابطه است. در این شرایط مرد یا زن با این استدلال که دیگری را دوست دارند، دائما او را چک می‌کنند و تلاش می‌کنند معشوق را تحت کنترل و مالکیت خود دربیاورند. این نوع رفتار احساس آزادی را گرفته و باعث می‌شود تا حد زیادی در رابطه تحت فشار قرار بگیرید. همین مسئله می‌تواند در طولانی مدت به یک دلیل مهم برای جدایی تبدیل شود.

3. احساس وابستگی به جای دلبستگی

در عشق اشتباه به جای دلبستگی نوعی وابستگی شدید را تجربه می‌کنید. در‌دلبستگی؛ احساس امنیت از رابطه عاطفی به حضور فیزیکی معشوق بستگی ندارد. در‌واقع شما زمانی که از شریک خود دور می‌شوید باز هم می‌توانید احساس‌عشق، پذیرش و امنیت را در درون خود تجربه کنید، اما در وابستگی این اتفاق نمی‌افتد. به عبارت دیگر وابستگی باعث می‌شود که به محض دور شدن از معشوق نوعی بی‌قراری را تجربه کنید و تا زمانی که در کنار شریک عاطفی قرار نگیرید، آرامش خود را بازنیابد.

4. خودمحوری و خودخواهی در عشق اشتباه

یکی از عوامل عشق اشتباه، خود محوری و خودخواهی است. کسی که واقعا عاشق شده باشد، خودخواهی و خودمحوری را کنار می‌گذارد. او آماده است که در زندگی همه چیز را با طرف مقابل شریک شود و از این مسئله هراسی ندارد. این در حالی است که برخی افراد به رابطه عاطفی همانند یک معامله نگاه می‌کنند و هیچ گونه از خودگذشتگی یا فداکاری نشان نمی‌دهند.

اگر این ویژگی‌ها در دوست یا نامزدتان وجود دارد، بهتر است در مورد عشقی‌که میان‌تان جریان دارد تامل بیشتری به خرج دهید و به تنهایی کل بار روانی رابطه را بر دوش نکشید. برای داشتن قضاوتی بهتر در این زمینه مراجعه به یک روانشناس می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

5. تلاش برای تغییر یکدیگر

در عشق اشتباه مرد یا زن به امید تغییر یکدیگر وارد رابطه عاطفی می‌شوند. آن‌ها چشم خود را بر روی ضعف‌های رابطه می‌بندند و تلاش می‌کنند اصلا به این موضوعات فکر نکنند. در واقع این افراد امیدوارند بتوانند به مرور زمان شما را مطابق میل خود تغییر دهند. این در حالیست که عشق‌سالم بر پایه پذیرش و درک متقابل یکدیگر بنا می‌شود.

6- تنهاتر شدن

عشق اشتباه موجب شکل دهی رابطه‌ای می‌شود که در آن احساس درک نشدن خواهید داشت پس شما را تنهاتر از قبل می‌کند. در حقیقت شما در این نوع رابطه احساس می‌کنید که از نظر روانی فاصله زیادی با شریک عاطفی خود دارید و هرچه تقلا می‌کنید نمی‌توانید شکاف موجود میان‌تان را بردارید. در این شرایط شرکت در جلسات مشاوره زوج درمانی تا حد زیادی به بهبود یافتن اوضاع کمک می‌نماید.

7. فرار از تعهد و مسئولیت

تعهد یکی از عناصر اصلی و جدایی ناپذیر از عشق است. اما فرار از تعهد و مسئولیت یکی از عوامل عشق اشتباه است. افرادی که عشق‌را به ابراز محبت و جذب جنسی خلاصه می‌کنند هرگز نمی‌توانند رابطه‌ای امن برای شما بسازند. در واقع زوجین باید یاد بگیرند در کنار این موارد به همدیگر وفادار بمانند و در قبال احساسات دیگری احساس مسئولیت داشته باشند. افرادی که دائما از تعهد و پایبندی فرار می‌کنند غیرمستقیم این پیغام را منتقل می‌کنند که در رابطه اشتباه و ناسالمی قرار گرفته‌اید.

8. هیچ تغییری با بیان نگرانی ها ایجاد نمی‌شود

عشق اشتباه یعنی با گزارش نگرانی ها هیچ تغییر مثبتی در رابطه ایجاد نخواهد شد. اکثر روابط سالم و عاشقانه با بیان ناراحتی ها به تغییر مثبت رو می‌آورد. رابطه و عشق‌اشتباه با تمام گزارشات، نگرانی ها و ناراحتی ها تلاشی به سمت بهبودی نخواهد کرد.

9. برای رابطه بیشتر از شریک احساسی وقت صرف می‌کنید

اگر شریک احساسی شما هیچ تلاشی برای رفع وظایف و انجام مسئولیت ها انجام ندهد و شما تمام فعالیت ها و احساسات را یک تنه خرج می‌کنید، عشق اشتباه در پیش گرفته اید. رابطه خوب تعادل و مسئولیت پذیری هر دو طف رابطه را در بر دارد.

10. رابطه جنسی تنها هدف رابطه است

یکی از نشانه های عشق اشتباه این است که رابطه جنسی تنها هدف رابطه باشد. رابطه جنسی با درخواست های مکرر نشانه خوبی نیست. برخی از افراد در رابطه ای قرار دارند که شخص مقابل هیچ وظیفه و مسئولیتی را به درستی انجام نمی‌دهد اما به دنبال برقراری رابطه جنسی است.

عواقب انتخاب عشق اشتباه

انتخاب عشق اشتباه توانایی بروز عواقب زیادی را دارد. یکی از بزرگ ترین عواقب عشق اشتباه، بروز مشکلات روانی است. فردی که شکست عشقی و عشق‌اشتباه را تجربه می‌کند با پیامدهایی روبرو خواهد شد که عبارت است از.

  • بی اعتمادی نسبت به افراد دیگر
  • عادت به برقرار روابط بدون هدف و کوتاه مدت
  • طرز فکر اشتباه در رابطه با روابط عاطفی
  • تجربه دوباره عشق‌اشتباه
  • ترس و هراس در انتخاب افراد
  • فرار از عشق واقعی
  • بروز اختلالات روانی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • عصبانیت و خشم
  • از دست دادن زمان
  • عدم علاقه به خود
  • نالایق دانستن خود
  • شکست های مداوم در روابط

 

برای رهایی از عشق اشتباه چه باید کرد؟

برای‌رهایی از عشق اشتباه ابتدا باید نسبت به علایق، معیارها و اهداف خود آگاه باشید. برای‌خود لیستی تهیه کنید و موارد زیر را یادداشت کنید.

  • چه ضربه هایی از رابطه قبلی خورده اید
  • چه افرادی مناسب شما نیستند
  • با چه افرادی افکار یکسان ندارید
  • برای خود برنامه ریزی داشته باشید
  • خصوصیات اخلاقی و شخصیتی فرد مناسب خود را یادداشت کنید

اصلی ترین راه رهایی از عشق اشتباه کمک از روانشناس است. اگر در رابطه اشتباهی قرار دارید و قصد تمام کردن رابطه را دارید بهترین راه کمک از روانشناس و مشاورین رابطه است. و اگر قصد دارید از انتخاب عشق‌اشتباه پیشگیری کنید باید از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

عشق اشتباه و تکیه به فردی که جز سوءاستفاده از شما هیچ علاقه ای به برقراری ارتباط با شما ندارد، زندگی را برای شما تلخ خواهد کرد و آسیب های روانی جبران ناپذیری را به شما وارد خواهد کرد. گاهی این آسیب ها به قدری ضربه زننده هستند که فقط با مشورت با روانشناس می‌توانید به زندگی قبلی و سالم خود برگردید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق اشتباه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا پایان دادن به رابطه تنها راه حل مقابله با عشق اشتباه است؟

این مسئله بستگی به نقاط قوت و ضعف موجود در رابطه عاطفی دارد. در حقیقت اگر نقاط ضعف بیشتر بوده و احتمال تغییر به میزان کمی وجود داشته باشد، پایان دادن به رابطه بهترین گزینه است. با این حال برای اینکه بی‌گدار به آب نزنید و مشاوره روانشناسی دریافت کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عشق اشتباه ام را فهمیدم



:: برچسب‌ها: عشق اشتباه ام را فهمیدم ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خانه سالمندان بندرعباس چه امکاناتی دارد؟ پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در بندرعباس برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در بندرعباس مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان بندرعباس | آدرس آسایشگاه سالمند بندرعباس

معرفی خانه سالمندان بندرعباس

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بندرعباس بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان بندرعباس از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان بندرعباس

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر بندرعباس را آورده‌ایم:

آسایشگاه سالمندان لقمان حکیم بندرعباس، تازیان پایین، بعد از شهرک مروارید، جنب درمانگاه پارسیان

انواع خدمات در خانه سالمندان بندرعباس

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان بندرعباس ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان بندرعباس پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان بندرعباس

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان بندرعباس

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در بندرعباس توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان بندرعباس شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان بندرعباس را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان بندرعباس ، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان بندرعباس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان بندرعباس | آدرس آسایشگاه سالمند بندرعباس



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان بندرعباس | آدرس آسایشگاه سالمند بندرعباس ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تست اعتیاد به ماری جوانا یا گل یکی از انواع تست‌های اعتیاد است که با توجه به فراگیر شدن اعتیاد به این ماده، احتمالاً بسیاری از افراد به دنبال انجام آن هستند تا از سلامت فرزندان و یا حتی افرادی که قصد ازدواج با آن‌ها را دارند، اطمینان حاص نمایند. انواع مختلفی از تست اعتیاد به ماری جوانا وجود دارد که با توجه به هدف و عوامل تأثیرگذار دیگری مانند هزینه از یکی از آن‌ها استفاده خواهد شد. تست‌های اعتیاد به ماری جوانا مانند هر ابزار دیگری احتمالاً درصدی از خطا خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است برای بررسی دقیق‌تر علاوه بر تست از افراد متخصص نیز کمک بگیرید. متخصصین روانشناسی اعتیاد می‌توانند با استفاده از مصاحبه‌های بالینی و مشاهده برخی رفتارها و نشانه‌های خاص، در کنار نتیجه تست اعتیاد پاسخ دقیق‌تری درباره وضعیت فرد به شما بدهند. آگاهی از اصول و روش ترک ماری جوانا به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر برای ترک آن گام بردارید. برای آشنایی با انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

منبع: تست گل یا ماریجوانا چند روز در آزمایش نشان می دهد ؟

ماریجوانا و نشانه‌های اعتیاد به آن گل

ماریجوانا یکی از انواع مواد اعتیادآور است که با نام‌های علف و گرس نیز شناخته می‌شود و به‌صورت طبیعی از برگ گیاه شاهدانه به دست می‌آید. استفاده از این ماده باعث بروز احساس سرخوشی و لذت در فرد می‌شود که معمولاً دلیلی برای تمایل به مصرف مجدد این ماده یا به‌عبارت دیگر اعتیاد به آن خواهد بود.

 

استفاده از ماریجوانا باعث بروز تغییراتی در رفتار و شرایط جسمی و روحی فرد می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توانید اعتیاد به این ماده مخدر را شناسایی کنید. البته توجه داشته باشید که تشخیص اعتیاد به یک ماده مخدر باید زیر نظر متخصصین صورت بگیرد و این نشانه‌ها صرفاً به‌عنوان علائمی برای هشدار به اطرافیان هستند. برخی از مهم‌ترین نشانه‌های استفاده از ماریجوانا عبارتند از:

_خلق شاد و سرحالی که با حالت معمول فرد تفاوت دارد

_چشمان قرمز

_اختلال در حافظه

_خنده‌های ناگهانی و بی‌دلیل

_گیجی و از دست دادن تمرکز

_افزایش ضربان قلب

_افزایش فعالیت

_افزایش اشتها

مدت زمان تشخیص ماریجوانا در تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

در تست ها اعتیاد به ماری جوانا یا گل که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شود. مدت زمان تشخیص متفاوت است. همانگونه که در تصویر بالا می بینید در تست خون یا بزاق تا چند روز قابل تشخیص است. ولی در تست مو می تواند حتی بیش از 90 روز قابل تشخیص باشد.

تست اعتیاد به ماری جوانا یا گل

راه‌های مختلفی برای تست ماری جوانا وجود دارد که با توجه به شرایط و هدف از انجام تست، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. مثبت شدن تست ماری جوانا به عوامل مختلفی ازجمله میزان و سابقه مصرف، شرایط جسمی و سایر مواد و داروهایی که فرد استفاده می‌کند بستگی دارد. البته راه‌هایی نیز برای منفی کردن تست وجود دارد که ممکن است فرد از آن‌ها استفاده کند. به همین خاطر بهتر است که استفاده از تست اعتیاد در کنار سایر روش‌های تشخیصی نظیر استفاده از جلسات مشاوره صورت بگیرد.

اصلی‌ترین ماده اعتیادآور موجود در ماریجوانا تتراهیدروکانابینول (THC) است و انواع تست‌ ماری جوانا نیز اغلب به شکلی در حال بررسی اعتیاد به این ماده مخدر هستند. در ادامه رایج‌ترین روش‌هایی که برای سنجش اعتیاد به این ماده وجود دارد را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

1. ادرار

یکی از رایج‌ترین تست‌های اعتیاد به ماریجوانا بررسی نمونه ادرار فرد است. در این آزمایش میزان (THC) ناشی از سوخت‌وساز ماریجوانا در ادرار فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی‌که فرد سابقه مصرف این ماده مخدر را داشته باشد تست ادرار می‌تواند حتی تا حدود دو ماه پس از آخرین مصرف، استفاده از این ماده مخدر را شناسایی کند اما درصورتی‌که فرد برای نخستین بار از این ماده استفاده کرده باشد، دقت ابزار تشخیصی به میزان مصرف بستگی دارد. این شیوه از بررسی، مصرف مقدار زیادی از ماریجوانا را تا حدود یک ماه پس از مصرف نیز نشان می‌دهد اما درصورتی‌که از مقدار کمتری از این ماده استفاده شده باشد حداقل تا دو روز بعد قابل‌تشخیص خواهد بود.

2. تست ماری جوانا یا گل | خون

در بررسی نمونه خون برای تست ماری جوانا وجود (THC) در خون فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به میزانی از ماده مخدر که در آخرین وعده استفاده شده، این تست قدرت تشخیص بین 5 تا 7 روز پس از آخرین مرتبه مصرف را خواهد داشت. اگرچه تست خون نسبت به ادرار هزینه بیشتری داشته و پاسخگویی نیز بیشتر طول خواهد کشید اما بااین‌حال احتمال تقلب در این تست به‌مراتب کمتر از تست ادرار است و دقت بالاتری خواهد داشت.

3. مو

بررسی نمونه مو برای سنجش اعتیاد یکی از راه‌های معتبر در این زمینه است که می‌تواند استفاده از مواد مخدر را حتی تا چند ماه پیش از نمونه‌برداری مشخص کند اما به دلیل هزینه بالایی که استفاده از این شیوه برای سنجش اعتیاد دارد معمولاً از آن استفاده نمی‌شود.

4. کیت‌های تشخیصی

روش‌های بالا برای سنجش اعتیاد به ماریجوانا همگی باید توسط آزمایشگاه‌ها انجام بگیرد؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید از روش‌هایی استفاده کنید که در خانه انجام گرفته و در زمان سریع‌تری به شما پاسخ بدهند، می‌توانید از کیت‌های تشخیصی خانگی استفاده کنید.

برای انجام این تست شما باید نمونه ادرار را در یک ظرف خشک و تمیز جمع‌آوری کرده و سپس کیت تشخیصی را داخل ظرف قرار دهید. پس از قرار دادن کیت در ظرف برای زمانی در حدود 15 ثانیه صبر کنید و سپس کیت را خارج کرده و در محل صافی قرار دهید. پس از 5 دقیقه نتیجه تست قابل تفسیر خواهد بود. شما می‌توانید خط‌های روی کیت را با توجه به این راهنما تفسیر کنید:

_درصورتی‌که تنها یک خط روی قسمت (C) ایجاد شده باشد، حتی اگر این خط کمرنگ باشد به معنای مثبت بودن نتیجه تست است.

_درصورتی‌که علاوه بر قسمت (C)، یک خط نیز روی قسمت (T) ایجاد شده باشد، نتیجه تست منفی است. گاهی خط قسمت (T) کمرنگ خواهد بود. این موضوع تأثیری در منفی بودن نتیجه تست نخواهد داشت.

_درصورتی‌که هیچ خطی بر روی کیت نیفتاده باشد یا صرفاً یک خط در قسمت (T) وجود داشته باشد، نتیجه تست نامعتبر بوده و باید مجدداً تکرار شود.

5. تست بزاق گل یا ماریجوانا

نمونه کیت تست بزاق گل در تصویر بالا نشان داده شده است با استفاده از این گیت و نمونه گیری از بزاق فرد می توانید نتیجه تست را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که این کیت برای آزمایش هایی کاربرد دارد که از زمان مصرف کمتر از سه روز گذشته باشد.

تقلب در تست ماری جوانا یا گل

افرادی که به یک ماده مخدر اعتیاد دارند معمولاً به دلیل بی‌میلی که به ترک اعتیاد دارند، تلاش خواهند کرد تا اعتیاد خود را انکار نمایند. راه‌های مختلفی برای تقلب در تست اعتیاد وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از قرص‌های شیمیایی بوپرنورفین یا ب 2 است. داروی بوپرنورفین علی‌رغم تأثیر بالایی که در سم‌زدایی دارد بااین‌حال خود جزء داروهای اعتیادآور است و استفاده از آن می‌تواند باعث اعتیاد فرد به این ماده شود.

مثبت شدن نتیجه تست ماری جوانا یا گل

درصورتی‌که تست اعتیاد یکی از اطرافیان مثبت شد باید چه واکنشی نشان داد؟ این سؤال برای بسیاری از خانواده‌ها پیش خواهد آمد و علی‌رغم اهمیتی که شیوه واکنش اطرافیان در تصمیم فرد برای ترک اعتیاد دارد، آن‌ها معمولاً نمی‌دانند واکنش صحیح کدام است. به همین دلیل در این قسمت نکاتی را راجع به نحوه برخورد با این موضوع بیان خواهیم کرد.

1. تست گل | پذیرش داشته باشید

اولین قدم در هنگام آگاهی از این واقعیت که یکی از اطرافیان شما دچار اعتیاد شده این است که نسبت به این موضوع پذیرش داشته باشید. انکار واقعیت و یا بی‌توجهی به آن نمی‌تواند تغییری در شرایط شما ایجاد کند. اگرچه این موضوع بسیار تلخ خواهد بود اما بااین‌حال هرچقدر سریع‌تر با آن مواجه شوید توانایی بیشتری برای مبارزه خواهید داشت. گاهی اوقات ممکن است طرف مقابل شما تصمیمی برای ترک اعتیاد حداقل در زمان حاضر نداشته باشد؛ به خاطر داشته باشید به میزانی که شما اعتیاد یکی از نزدیکان خود را دیرتر بپذیرید، خود را بیشتر در معرض آسیب‌های روانی قرار خواهید داد. اگر احساس می‌کنید در این زمینه دچار مشکلاتی هستید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. روش‌های درمانی مختلفی ازجمله روش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

2. خود را سرزنش نکنید

مثبت شدن تست ماری جوانا گاهی باعث خواهد شد که شما خود را به دلیل بی‌توجهی‌ها یا اشتباهاتی که در این زمینه داشته‌اید مقصر دانسته و مرتباً سرزنش کنید. اگرچه احتمال دارد شما نیز در این ماجرا تا حدودی مقصر باشید اما سرزنش خود صرفاً باعث آسیب دیدن شما به لحاظ روحی خواهد شد. سعی کنید در این شرایط خود را صرفاً به‌اندازه‌ای که مسئول هستید مقصر جلوه دهید. بهتر است در این دوران بامحبت و شفقت بیشتری نسبت به خود رفتار کنید. شما در شرایطی هستید که هیجانات منفی بسیاری مانند خشم، ناامیدی و ترس از آینده را تجربه می‌کنید. بهتر است در این شرایط به خودتان بابت این احساسات حق بدهید و رفتار پرمحبتی با خود داشته باشید.

3. تست ماری جوانا | حمایتگر باشید

بدرفتاری شما با فردی که درگیر اعتیاد است صرفاً باعث خواهد شد که او بیشتر و بیشتر درگیر اعتیاد شود. به خاطر داشته باشید که اگر فضای ارتباط شما به‌صورت رقابت و بدرفتاری با یکدیگر تغییر پیدا کند، فرد معتاد تمام تلاش خود را برای اعتیاد بیشتر و آسیب زدن بیشتر به شما انجام خواهد داد. درنتیجه اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از متشنج شدن اوضاع جلوگیری نمایید. حمایت و محبت شما تأثیر بسیاری در تصمیم فرد برای ترک اعتیاد خواهد داشت و به همین خاطر بهتر است در کنار آرام نگه‌داشتن فضا برخوردی حمایت‌گرانه داشته باشید.

4. از یک متخصص کمک بگیرید

خانواده و اطرافیان افرادی که درگیر اعتیاد شده‌اند بیش از سایرین نیاز به دریافت کمک‌های متخصصین سلامت روان دارند. نگرانی از بابت آسیب دیدن یکی از اعضای خانواده و در کنار آن مشکلاتی که به دلیل اعتیاد پیش خواهند آمد، می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به‌ویژه برای سلامت روان کودکان ایجاد نماید. به همین خاطر بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

درمان اعتیاد به ماریجوانا

درمان اعتیاد به ماریجوانا به‌طورکلی شامل دو مرحله سم‌زدایی یا درمان فیزیولوژیک و همین‌طور درمان‌های روانی یا بازپروری خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین مشکلات افرادی که موفق به ترک اعتیاد می‌شوند این است که آن‌ها پس از مدتی مجدداً مصرف مواد مخدر را شروع می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتری در سلامت روان فرد شده و اعتمادبه‌نفس وی را به میزان زیادی کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که به دنبال راهکاری برای ترک اعتیاد هستید، استفاده از جلسات مشاوره را جدی بگیرید.

جلسات مشاوره به فرد کمک می‌کند تا با شناخت و کنترل محرک‌هایی که او را به سمت مصرف مجدد سوق می‌دهند، از شروع مجدد اعتیاد جلوگیری کند و درعین‌حال با ریشه‌یابی دلایلی که باعث اعتیاد شده، در بهبود قطعی به او کمک خواهند کرد. علاوه بر این‌ها مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا روابط خانوادگی و دوستانه خود را که دچار مشکل شده مجدداً بازسازی کنید و به‌طورکلی شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. بهترین روش برای تست ماری جوانا یا گل چیست؟

روش‌های مختلفی مانند بررسی نمونه خون، ادرار، مو و یا حتی استفاده از رپید تست‌های خانگی برای سنجش اعتیاد به ماریجوانا وجود دارد که با توجه به شرایط، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. بررسی نمونه ادرار رایج‌ترین شیوه تست اعتیاد است.

2. چه عواملی می‌توانند روی نتیجه تست گل یا ماری جوانا تأثیر بگذارند؟

سابقه و مقدار مصرف، سن، جنس و وزن فرد ازجمله مسائلی هستند که بر دقت نتیجه تست تأثیر خواهند گذاشت. علاوه بر این استفاده از برخی داروهای شیمیایی مثل بوپرنورفین نیز می‌تواند مشکلاتی را در نتیجه تست ایجاد نماید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تست گل یا ماریجوانا چند روز در آزمایش نشان می دهد ؟



:: برچسب‌ها: تست گل یا ماریجوانا چند روز در آزمایش نشان می دهد ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()