نوشته شده توسط : ذهن نو

کنترل شوهر یکی از راهکارهای خانم ها برای مدیریت زندگی است. آیا از نتایج منفی کنترل شوهر اطلاع دارید؟ انسان‌ها علاقه دارند از چیزهای با ارزش زندگیشان حفاظت کنند. و چه چیزی ارزشمندتر از یک رابطه برای حفاظت وجود دارد؟ تلاش برای مراقبت از یک رابطه به خودی خود کار بدی نیست اما نکته این جاست اکثر افراد برای این کار دست به راه‌حل‌های غلطی می‌زنند.

مثلا با پرخاشگری و کنترل سعی در کنترل اوضاع دارند. پژوهش‌ها نشان داده این نوع کنترل گری‌ها نه تنها بازدارنده خیانت نیست بلکه گاهی عامل خیانت نیز می‌شوند.از طرف دیگر شما هر چقدر هم برای کنترل اوضاع تلاش کنید باز هم مواردی هستند که از حیطه آگاهی و کنترل شما خارج‌اند. با آگاهی از نتایج منفی کنترل شوهر و راه‌های صحیح حفظ رابطه می‌توانید این رفتار را اصلاح کرده و کیفیت زندگی مشترک خود را افزایش دهید. برای راهنمایی بیشتر مشاوران ذهن نو به شما کمک خواهند کرد. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: کنترل شوهر | معایب و مزایای کنترل شوهر

کنترل شوهر

کنترل شوهر معمولا با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، بوجود می‌آید. به برخی از خانم ها حق داده می‌شود که به دلیل خیانت های مکرر و تجربیات بد گذشته شوهر خود را چک کنند. اما در برخی افراد نیز این کنترل ریشه در اختلالات دارد. عواملی که به کنترل‌شوهر ختم می‌شود عبارتند از: تجربیات بد، افکار پارانوئید، خیانت و دوست داشتن بیش از حد. اما این رفتار تبعاتی نیز به دنبال دارد که باعث بهم خوردن زندگی مشترک خواهد شد. این نتایج باعث لجبازی، پرخاش، خیانت و … می‌شود. برای ساخت زندگی مشترک نیاز به کمک از مشاورین می‌باشد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

 

ریشه بدبینی و کنترل گری شوهر

کنترل شوهر و بدبینی به او ریشه‌هایی دارد که با شناسایی آن‌ها می‌توانید گامی در جهت درمان و اصلاح این رفتار بردارید. ریشه‌های کنترل گری عبارتند از:

1. تجربیات بد

گاهی ریشه کنترل گری به اتفاقات بد گذشته بر می‌گردد و باعث کنترل شوهر می‌شود. مثلا ممکن است همسر شما قبلا خیانت کرده یا دروغی گفته باشد و شما مدام گذشته را برای خودتان نشخوار فکری کرده و نگران باشید. در این صورت بهتر است با او به گفت وگو بپردازید ودلیل شک خود را بیان کنید. اگر این کار جواب نداد می‌توانید از مشاوره کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

2. کنترل شوهر | بدبینی ذاتی

دومین علل در رابطه با کنترل شوهر، بدبینی ذاتی است. گاهی نیز دلیل برای شک وجود ندارد و ریشه کنترل گری به خودتان بر می‌گردد. یعنی ایینکه شما ذاتا آدم بدبین و کنترل گری هستید یا تجربه تلخی از ترک شدن در کودکی دارید. در این صورت باید بر احساسات خودتان آگاهی پیدا کنید، آن‌ها را بنویسید و به دنبال حل این مشکل باشید.

3. دوست داشتن

سومین عامل کنترل شوهر، دوست داشتن بیش از حد و اندازه است. گاهی هم ریشه کنترل گری به دوست داشتن بر می‌گردد. مثلا شما از روی عشق به شوهرتان مدام او را‌کنترل می‌کنید که مبادا رابطه شما به هم بخورد. در این صورت باید بدانید روش غلطی را پیش گرفته‌اید و بهتر است راه‌های درست حفاظت از رابطه را یاد بگیرید.

نتایج منفی کنترل شوهر

کنترل شوهر نتایج منفی بسیار زیادی به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. فراری دادن شوهر

اولین نتیجه منفی کنترل شوهر، فراری دادن اوست. تا به حال پسرهای نوجوانی که از مادرشان فراری هستند را دیده‌اید ؟ فکر می‌کنید چرا این طور می‌شود؟ چون مردان در هر سنی از کنترل شدن بدشان می‌آید و فرقی نمی‌کند که چند سالشان باشد. شما با چک کردن مدام کمد، وسایل، گوشی و سرک کشیدن‌های بی مورد، درست مثل یک مادر سختگیر برای او عمل می‌کنید. پس باید منتظر باشید تا او از خانه و رابطه با شما فراری شود.

2. لجبازی

دومین نتیجه منفی کنترل شوهر، لجبازی کردن است. لجبازی و انتقام جویی اثرات دیگر کنترل شدن هستند. وقتی همسرتان ببینند مثل بچه‌ها با او رفتار می‌کنید، او نیز رفتارهای بچگانه‌ای مثل لجبازی از خودشان نشان می‌دهد یا به قصد انتقام جویی بسیار به شما سخت می‌گیرد.

3. کنترل شوهر | دروغگویی و پنهان کاری

سومین نتیجه منفی کنترل شوهر، پنهان کاری است. به طوری کلی افراد سختگیر باعث می‌شوند که فرد مقابلشان راه‌هایی برای دروغگویی و پنهان کاری پیدا کند. ممکن است یک رفتار کوچک شما مثلا شکایت از این که همسرتان تنها به خانه مادرش رفته، باعث شروع پنهان کاری‌های او شود.

4. پرخاشگری

پرخاشگری چهارمین عامل منفی کنترل شوهر است. احساسات منفی در رابطه مثل بدبینی، زمینه بروز جنگ و دعواهاست و دو طرف را از هم دور می‌کند. جنگ و دعوا و پرخاشگری نیز آسیب‌ها و مشکلات زیادی را در خانواده ایجاد می‌کند.

5. خیانت

آخرین و بدترین نتیجه منفی کنترل شوهر، خیانت است. همان طور که در ابتدای بحث گفته شد، کنترل‌گری نه تنها بازدارنده خیانت نیست بلکه گاهی دلیل خوبی برای خیانت می‌شود. چون مرد فکر می‌کند چه کاری انجام دهد چه نه شما به او شک دارید پس پس به سمت روابط فرازناشویی گرایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر مشاجره‌های زیاد باعث می‌شود مرد شما به شخص دیگری پناه ببرد تا آرامش بگیرد.

کنترل شوهر | راه های صحیح مراقبت از رابطه

برای اینکه بتوانید رابطه خود را حفظ کنید، روش‌های صحیحی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. راه‌های صحیح مراقبت از رابطه به جز کنترل شوهر عبارتند از:

1. بهترین دوستش باشید

اولین راه جایگزین کنترل شوهر، بهترین دوست او بودن است. بهترین دوست‌های یک مرد افرادی هستند که بدون قضاوت، جبهه گیری و عصبانیت پای حرف‌هایش می‌نشینند. همچینین افرادی که فعالیت‌های مورد علاقه‌اش را دنبال می‌کنند مثلا با او فوتبال نگاه کرده و از ماشین‌ها و اقتصاد صحبت می‌کنند. اگر شما بتوانید به بهترین دوست همسرتان تبدیل شوید او تمام حرف‌هایش را به شما خواهد گفت.

2. حرف هایتان را مستقیم بزنید

دومین راهکار جایگزین کنترل شوهر، مکالمه مستقیم است. اگر فکر می‌کنید همسرتان مشکوک رفتار می‌کند یا جایی اشتباهی کرده و شما به آن شک کردید، بهترین راه این است که مستقیم و با لحنی خوب و محترم موضوع را با او در میان بگذارید. باور کنید قهر کردن و دعوا کردن هیچ وقت مردان را متوجه رفتارشان نمی‌کند.

3. کنترل شوهر | سیاست داشته باشید

سومین راهکار جایگزین کنترل شوهر، سیاست مداری است. هر زمانی برای حرف زدن مناسب نیست، مثلا وقتی همسرتان از سرکار آمده یا سر شام است اگر با او صحبت کنید نه متوجه می‌شود و نه واکنش درستی نشان می‌دهد. یا زمانی که بیمار است و درگیری ذهنی دارد، بحث‌های بی فایده او را کلافه خواهد کرد.

4. در جای درست حساس باشید

چهارمین روش جایگزین کنترل شوهر، حساسیت در مکان های منطقی است. اگر همسر شما به مادر یا خواهر خود توجه نشان می‌دهد و با آن‌ها زیاد صحبت می‌کند نیاز نیست حساس شوید. بهتر است به جای این کار با مادر شوهر و خواهر شوهر خود رفیق شوید تا آن‌ها هم به نفع شما رفتار کنند. اما اگر همسرتان با همکاران خانومش زیاد گرم می‌گیرد، اینجا باید حساس شوید و درست و جدی برخورد کنید.

5. کنترل شوهر | محبت کنید

پنجمین راهکار جایگزین کنترل شوهر، محبت است. به جای کنترل کردن رفت وآمد و گوشی همسرتان، قلب او را تحت کنترل بگیرید. این راهی است که مطمئنا جواب می‌دهد. با محبت و رفتار صحیح با همسرتان می‌توانید او را به خود وابسته کرده و خانواده خود را شاد و سالم نگه دارید.

6. زمانی برای تنها بودن

آخرین راهکار جایگزین کنترل شوهر، تنها گذاشتن است. هم شما هم همسرتان نیاز دارید که زمان‌هایی را برای تنها بودن داشته باشید. از این فاصله نترسید چرا که اگر مدتش مناسب باشد شما را بیشتر از قبل به هم نزدیک می‌کند.
در زمان‌های تنهایی مدام به این که او کجاست و چه می‌کند فکر نکنید. در این مدت سعی کنید حال خودتان خوب باشد. توجه داشته باشید که مدت تنهایی نباید زیاد باشد چراکه در این صورت نتیجه عکس خواهد داشت.

7. وقت گذاشتن برای یکدیگر

معمولا ابتدای زندگی مشترک زوجین به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. برای یکدیگر وقت کافی می‌گذارند و برای باهم بودن زمانی را خالی می‌کنند. اما به مرور این رفتار ها از بین می‌رود و سبب فاصله و در نهایت کنترل شوهر می‌شود. برای موفقیت در رابطه برای یکدیگر وقت خالی کنید و از کنارهم بودن لذت ببرید.

8. شناخت از یکدیگر

هشتمین راهکار برای ایجاد رابطه صمیمی با همسر، شناخت از یکدیگر است. به این منظور که شما باید اخلاقیات و خصوصیات شخصیتی همسر خود را بشناسید و به او اعتماد تمام داشته باشید. بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت از همسر و ویژگی های اخلاقی او، همسرشان را کنترل می‌کنند. به جای کنترل شوهر، به شناخت یکدیگر پی ببرید.

کلام آخر

کنترل شوهر معمولا به دلیل عدم شناخت و تجربات بد گذشته خانم اتفاق می‌افتد. برخی آقایان به دلیل بی توجهی و رفتار نامناسب همسران خود را به شک و شبه می‌اندازند. اما به جای افکار منفی و کنترل‌شوهر، از مشاورین و روانشناسان کمک بگیرید و راهکارهای ارتباط صحیح و زندگی موفق را آموزش ببینید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنترل‌شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اگر رفتار مشکوکی دیدم چطور واکنش نشان دهم؟

قبل از هر اقدامی بهتر است در این باره مطمئن شوید و بدون جنگ دعوا با همسر خود صحبت کنید. اگر در صحبت‌هایش هم متوجه چیز مشکوکی شدید از یک روانشناس کمک بگیرید.

همسرم خیلی به حرف‌های مادرش گوش می‌دهد. باید چه کنم ؟

این خبر خوبی است چون شما امکان نزدیک شدن به مادرشوهرتان را دارید، می‌توانید با او رفیق شوید و از او برای بهتر شدن رابطه‌تان کمک بگیرید. اما اگر هیچ جوره امکان‌پذیر نیست به درستی با همسرتان صحبت کنید و بگویید او مرد مستقلی است و باید مستقلانه فکر کند و تصمیم بگیرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کنترل شوهر | معایب و مزایای کنترل شوهر



:: برچسب‌ها: کنترل شوهر | معایب و مزایای کنترل شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آدم های قدرت طلب گاهی اوقات کمتر به دیگران احترام می گذارند. و کمتر قادر به مشاهده مسائل از هر منظری غیر از دیدگاه خودشان می باشند. این گونه افراد، از ویژگی های شخصیتی مانند: پرهیز از حرص، نوع دوستی، فروتنی، انعطاف پذیری و صداقت پایین برخوردار می باشند. البته، برخی افراد به دنبال قدرت هستند تا بر دیگران کنترل داشته باشند. درحالی که برخی دیگر می خواهند تأثیر بیشتری بر زندگی خود داشته باشند.

افراد ممکن است به دلیل ترس یا بی اعتمادی به دنبال قدرت باشند. در مقابل، افرادی که به دنبال قدرت برای تعیین سرنوشت خود هستند، تمایل به رهبری و همکاری اجتماعی دارند. در ادامه با ما باشید تا به این سوال که چرا افراد به دنبال قدرت می باشند پاسخ دهیم و خصوصیات زنان، مردان و والدین قدرت طلب را با هم بررسی کنیم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: آدم های قدرت طلب | خصوصیات زنان ، مردان و والدین قدرت طلب

آدم های قدرت طلب

فردی که قدرت بالایی دارد، معتقد است تسلط بر مردم یا منابع، مهم است. با تمام خصوصیات منفی که آدم های قدرت طلب دارند، باید بگوییم که قدرت ذاتا شر نیست و بدون قدرت، افراد نمی توانند بسیاری از کارها را از پیش ببرند. حتی کسانی که می خواهند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند، نمی توانند بدون داشتن قدرت و نفوذ این کار را انجام دهند. افرادی که عاقلانه طالب قدرت هستند، تأثیرات عمیق و مثبتی بر اطرافیان خود می گذارند.

بنابراین، این سوء استفاده از قدرت و کارهای نامناسب که مردم برای دستیابی به قدرت انجام می دهند، باعث ایجاد برخی از مشکلات می شود. آدم های قدرت طلب معمولا به بدترین شکل افراد را می‌بینند و هنگام بروز مشکلات، از روش های تنبیه جسمانی و روانی استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

نشانه های آدم های قدرت طلب

افراد قدرت طلب بسیار به مسائلی اهمیت می‌دهند که از نشانه های رفتاری آنها به حساب می‌آید. در ادامه تیپ شخصیتی آدم های قدرت طلب را شرح داده ایم.

  • همه چیز را بدون عیب و نقص می‌خواهند
  • اعتماد به نفس کاذب و ساختگی دارند
  • برای کسب قدرت به شدت تلاش می‌کنند
  • پر ادعا هستند
  • دارای شخصیت انتقام جو هستند
  • علاقه دارند افراد را محتاج خود ببینند
  • علاقه دارند بر دیگران مسلط باشند
  • تمایل شدیدی به پول در آوردن دارند.
  • جایگاه اجتماعی بالا برای این افراد پر اهمیت است.

چرا افراد به دنبال کسب قدرت هستند؟ | آدم های قدرت طلب

بر اساس تحقیقاتی که این اواخر در خصوص قدرت و انگیزه های آن شده، افراد به دلایل مختلفی طالب قدرت و موقعیت های آن هستند. اما دو نمونه از آن ها، از رایج ترین دلایل در بین افرادی است که به دنبال کسب قدرت در زندگی می باشند.

اولین دلیل این است که افراد، علاقه مند هستند تا با کسب قدرت بر روی دیگران تأثیر بگذارند. به ویژه برای کنترل بر رفتارشان. آن ها سعی می کنند تا بسیاری از اتفاقات و مسائل را با کنترل بر افکار و تصمیمات دیگران، به سود خود تغییر دهند.

دلیل دوم، عدم اعتماد کافی به دیگران است. برای مثال، ممکن است شخصی به دلایل غیر مستقیم مثل دلبستگی ناایمن یا عزت نفس پایین، به دیگران اعتماد نداشته باشند. بنابراین علاقه مند به این هستند که به دنبال قدرت باشند.

خصوصیان زنان قدرت طلب

خصوصیات‌آدم های قدرت طلب (زنان) را در ادامه شرح داده ایم.

  • شاید آن ها بخواهند با کنترل بر دیگران و کسب قدرت، احساس ناامنی خود را از بین ببرند.
  • اغلب زنان قدرت طلب، ترجیح می دهند مردان ضعیف تر از خود را به عنوان همسر یا شریک زندگی خود انتخاب کنند. این بدان معناست که این زنان به دنبال مردان قابل کنترل هستند.
  • زنان قدرت طلب مسئولیت پذیر هستند. و در مقابل بی عدالتی ها ساکت نمی نشینند.
  • زنان قدرت طلب شاید با افراد زیادی آشنا شوند. اما، تعداد محدودی از آن ها می توانند به حریم خصوصی شان نزدیک شوند. دوستان بسیار نزدیک و صمیمی زیادی ندارد و اعتماد به هرکسی برای آن ها سخت است.

خصوصیات مردان قدرت طلب

خصوصیات آدم های قدرت طلب (مردان) عبارتند از.

  • آن ها هرگز حالت مبارزه خود را خاموش نمی کنند.
  • گاهی درک مردان قدرت طلب کمی پیچیده است. زیرا آن ها به طور کلی برای چیزهایی که از نظر دیگران بی معنی است می جنگند.
  • داشتن صمیمیت عمیق با مردان قدرت طلب سخت است. برای آن ها شاید خیلی از مسائل، مبارزه ای برای پیروزی باشد.
  • شما نمی توانید در مورد بسیاری از مسائل با مردان قدرت طلب بحث کنید. زیرا رفع مشکل با آن ها سخت است و دقیقا مانند جنگ قدرت، باید پیروز شوند.

شاید فکر کنید که مردان قدرت طلب تنها دارای خصوصیات منفی هستند. اما این قدرت طلبی ها، می تواند پله ای برای ترقی و پیشرفت در زندگی شان باشد. علاوه بر این، این ویژگی آن ها تأثیر زیادی بر شغل و کسب و کارشان می گذارد. و باعث می شود تا به بهترین نسخه خود در کاری که انجام می دهند تبدیل شوند.

خصوصیات والدین قدرت طلب

خصوصیات آدم های قدرت طلب (والدین) عبارتند از.

  • والدینی که قدرت طلب هستند، معمولا به انتظاری که از کودکشان دارند بیشتر اهمیت می دهند تا خواسته واقعی خود کودک.
  • نمی توانند اختلاف نظر فرزندان خود را با عقاید و افکارشان ببینند و تأکید بر اطاعت دارند.
  • سعی می کنند بر اساس ارزش ها و معیارهای خود، رفتار کودک خود را شکل دهند.
  • گاهی شاید به دلایل مختلف، به تنبیه کودکان روی بیاورند.

به طور کلی، خانواده اولین اجتماعی است که کودک با آن آشنا می شود. و اگر والدین، رفتار قدرت طلبانه ای با کودکان خود داشته باشند، می توانند در آینده فرزندانی سلطه جو و خشن را وارد جامعه کنند. برای تربیت مناسب کودکان، بهتر است والدین از راه های بهتر و سالم تری استفاده کنند و رفتار سلطه گرایانه خود را کاهش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

نحوه برخورد با آدم های قدرت طلب

برخورد با آدم های قدرت طلب نیاز به صبوری و احترام زیادی دارد. نحوه برخورد با آدم های قدرت طلب را در ادامه شرح داده ایم.

1. مودبانه رفتار کنید

اولین راه برخورد با آدم های قدرت طلب، رفتار مودبانه است. این افراد شاید سعی در کنترل شما داشته باشند و گستاخانه رفتار کنند. به طور مودبانه به این افراد بگویید که رفتارش موجب ناراحتی شما خواهد شد.

2. مهربان رفتار کنید

دومین راه برخورد با آدم های قدرت طلب، مهربان رفتار کردن است. افراد قدرت طلب انتظار واکنش عصبی از شما دارند اما زمانی که با مهربانی برخورد کنید، باعث می‌شود آنها به رفتار خود بیشتر فکر کنند.

3. احترام را فراموش نکنید

آدم های قدرت طلب بیشتر از افراد دیگر در جستجوی احترام هستند. احترام با این افراد رفتارشان را نیز تغییر می‌دهد. و به فکر درست رفتار کردن با شما می‌افتند.

4. محکم برخورد کنید

آدم های قدرت طلب همیشه سعی در کنترل افکار دیگران دارند. به این افراد بگویید که سعی در تغییر این افراد ندارید. با اعتماد به نفس و قاطع رفتار کنید تا سعی در کنترل شما نداشته باشند.

کلام آخر

افراد قدرت طلب رفتارهای تمسخر آمیزی نسبت به دیگران دارند. نگرش این افراد با دیگران متفاوت است و سعی در کنکاش در زندگی دیگران دارند. اصلا رفتار مناسبی با دیگران ندارند و همیشه دیگران را از خود ناراحت می‌کنند. احتمالا شما هم در نحوه برخورد با این افراد با مشکل مواجه می‌شوید و از شیوه درست رفتار آگاه نیستید.

بهترین نحوه رفتار با آدم های قدرت طلب، کمک از روانشناس است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‎‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی بعد از طلاق با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های قدرت طلب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: آدم های قدرت طلب | خصوصیات زنان ، مردان و والدین قدرت طلب



:: برچسب‌ها: آدم های قدرت طلب | خصوصیات زنان ، مردان و والدین قدرت طلب ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه چیکار کنم؟ دلیل اینکه نامزدم ناز منو نمی‌کشه چیه؟ راهکارهای دلجویی و ناز کشیدن به چه صورتی است؟ خانم هایی که از بی توجهی نامزد خود گله دارند و نگران هستند، باید دلایل بی توجهی و ناز نکشیدن نامزد خود را بررسی کنند. به نامزد خود بگویید که بی توجهی های تو بین ما فاصله می‌اندازد و باعث سردشدن رابطه می‌شود.

با او راجع به نیازهای خود صحبت کنید و در رابطه با نیاز توجه دختران به او توضیح دهید. اگر با تمام این شرایط بازهم ناز شما را نکشید از روانشناس برای ریشه یابی این مسئله کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه | 10 دلیل و راهکار

نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه

اکثر خانم ها گله از این دارند که نامزدشان پس از دعوا و ناراحتی ناز آن‌ها را نمی‌کشد. خانم ها احساسی‌تر و نیاز به توجه بیشتری دارند. زمانی که نامزدشان به آن‌ها توجه نکند بسیار ناراحت و غمگین می‌شوند. حتی می‌توان گفت که خانم ها پس از هر بحث فکرشان به شدت درگیر می‌شود.

روابط در دوران نامزدی دشوار و پر چالش است. برای اینکه رابطه مناسب و خوی را در این دوران داشته باشید تا زندگی سالمی را شروع کنید، از مشاوره ازدواج کمک بگیرید.

چرا نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه ؟

دلایل ناز نکشیدن نامزد را می‌شود به چند دسته تقسیم کرد.

دسته اول: افرادی که از خانواده خود ابراز علاقه و محبت را یاد نگرفته اند. این افراد در خانواده ای بزرگ شده اند که پدر و مادر با یکدیگر مهربان برخورد نکرده اند.

دسته دوم: افرادی که از اول به همین گونه رفتار می‌کردند. و توجهی به شما ندارند. برای اطلاع از راه های درمان بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.

دسته سوم: افرادی که ناراحتی شما با مشکلات خود آنها مصادف شده است. با توجه به درگیری که داره، خیلی برای نیازهای شما تلاش نکند.

نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه | سایر دلایل

حتما دلایل جزئی وجود دارد که نامزدتان ناز شما را نمی‌کشد. کمی ریزبینی به شما برای پیداکردن این دلایل کمک خواهد کرد. در ادامه به ریزترین دلایل اشاره کرده‌ایم.

  1. نامزد شما ناز کشیدن و توجه به دخترها را از خانواده اش یاد نگرفته است.
  2. در خانواده ای بزرگ شده است که پدر و مادرش پس از دعوا در کنار فرزندان از یکدیگر دلجویی نمی‌کنند.
  3. پسرها فکر می‌کنند که ناز دختر کشیدن نشان از ضعف آن‌هاست.
  4. مشکلات زیادی در زندگی اش دارد که نمی‌تواندبه اندازه کافی به شما توجه کند.
  5. از رابطه سرد شده است و تصمیم به جدایی دارد.
  6. انتظارات زیادی دارید و این انتظارات باعث خراب شدن رابطه می‌شود.
  7. شاید به اندازه کافی و در حد توانش سعی دارد که به شما توجه کند و نیازهای شما را برطرف کند. اما شما از مدل رفتار او خرسند نیستید.
  8. یکی دیگر از دلایل بی توجهی و ناز نکشیدن نامزدان، خیانت است. اما شما نباید فقط با ناز نکشیدن او را متهم به خیانت کنید. باید به دنبال نشانه ها بگردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت همسر کلیک کنید.
  9. نامزد شما اهمیتی به نیازهای شما نمی‌دهد و فقط در صدد برآوردن نیازهای خودش است.
  10. شاید به خودتان اهمیت ندهید، احترام نگذارید و عزت نفس نداشته باشید. همین دلیلی بر بی توجهی به نیازهای شما است.

چه کسی در بی توجهی مقصر است؟

هیچ وقت نشده است که در رابطه با مقصر اصلی یک نفر را متهم کرد. بنابراین اگر مشکلی ایجاد می‌شود باید گفت که هر دو نفر در این مشکل نقش دارند. مثلا انتظارات زیاد در رابطه، طرف مقابل را دور می‌کند. و باعث سرد شدن و بی اعتنایی شخص مقابل می‌شود. یا برخی از افراد نیازهای نامزد خود را برآورده نمی‌کنند، اما به دنبال برآورده نشدن نیازهای خود ناراحت می‌شوند.

گاهی پسرها در زمینه ارتباطات عاطفی ضعیف عمل می‌کنند و همین موضوع به مشکلات ختم خواهد شد. اما یکی از موردهایی که امروزه بسیار در جوامع مشاهده می‌شود، رابطه ناسالم است. یکی از طرفین مخصوصا پسرها فقط برای رفع نیازهای خود وارد رابطه می‌شود و هیچ توجهی دیگر به رابطه و نیازهای دختر ندارد.

راهکارهایی برای ناز کشیدن | نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه

در همه زندگی ها و روابط، دعوا و مشاجره صورت می‌گیرد. اگر بعد از دعوا منت کشی را بلد نباشید با مشکلات زیادی در زندگی روبرو خواهید شد. در ادامه راهکارهای ناز کشیدن را اشاره کرده ایم تا در روابط بهتر عمل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای چگونگی آشتی با همسر کلیک کنید.

1. قدم بردارید

برای اینکه از نامزد خود دلجویی کنید باید پیش قدم شوید. به امان خدا سپردن رابطه هیچ کمکی به بهبود رابطه نخواهد کرد. پس قدم بردارید و به سمت نامزد خود حرکت کنید.

2. اشتباهتان را بپذیرید

اگر دعوا و بحث را شما راه انداخته اید و مقصر ناراحتی ها شما هستید، اشتباه و کار خود را بپذیرید. برای جبران اشتباهاتتان دروغ نگویید و صادقانه رفتار کنید. اگر نامزدتان احساس کند که با او رو راست نیستید، شدت دعوا افزایش خواهد یافت.

3. ریشه یابی کنید

بعد از اینکه دعوا شکل می‌گیرد، به دنبال ریشه و دلیل دعوا باشید. پیدا نکردن ریشه ها و سرپوش گذاشتن بر سر آن مشکلات شما را بیشتر خواهد کرد.

4. گذشته را فراموش کنید

پس از اینکه این 3 مرحله را پشت سر گذاشتید، دائم تکرار نکنید. نبش قبر کردن خاطرات تنها بر مشکلات شما مشکل اضافه خواهد کرد. پس سعی کنید به توافق برسید تا مشکلات را تکرار نکنید.

5. محیط اطراف را زیبا کنید

برای دلجویی و ناز کشیدن همسر، محیط اطرافتان را آرام کنید. بر اعصاب خود مسلط باشید و فضای مناسب و زیبایی را فراهم کنید.

6. معذرت خواهی کنید

به زبان آوردن جمله هایی برای معذرت خواهی، عذر خواهی و بخشش در مراحل ناز کشیدن بسیار اهمیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شیوه معذرت خواهی کلیک کنید.

7. ابراز علاقه کنید

حتما بگویید که چقدر نامزد خود را دوست دارید و برای ابراز علاقه به او پیش قدم باشید. بگویید حتی در زمان دعوا و بحث نیز به او فکر می‌کنید و دوستش دارید. حتما در برخی فیلم ها هم این دیالوگ را شنیده اید که “چقدر وقتی عصبانی میشی، جذاب تری”.

8. یکدیگر را ببخشید

عذرخواهی فقط بیان و فراموشی نیست. باید بعد از دلجویی یکدیگر را ببخشید و به دل نگیرید. زمانی که از یکدیگر معذرت خواهی کردید و بخشیدید، به آرامش خواهید رسید.

چگونه از رابطه ای که نامزدم نازمو نمی کشه خارج بشم؟

گاهی به خاطر علاقه و تله های روانی که در ذهن ما شکل گرفته است، جذب افراد بی اعتنا، سرد، بی مسئولیت و خائن می‌شویم. به دلیل وابستگی و علاقه ای که در وجود ما شکل گرفته است توان جدایی نداریم و با تمام بی توجهی که به ما می‌شود در رابطه می‌مانیم.

اگر شما نیز جذب چنین افرادی هستید در کوتاه مدت متوجه نمی‌شوید، اما در دراز مدت آسیب های روانی مخربی برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه برخی از آسیب های این رابطه را نام برده‌ایم.

  • افسردگی
  • کاهش اعتماد به نفس
  • اضطراب
  • بی اعتمادی
  • استرس
  • ترس از روابط
  • بد بین شدن به جنس مخالف

کلام آخر

رابطه بالا و پایین دارد. حتی چاشنی شناخت و توجه در رابطه دعوا و بحث است. اما بلد بودن راه های ناز کشیدن و آشتی کردن لازمه رابطه است. برای دلجویی و نازکشیدن آموزش هایی لازم است. روابط در دوران نامزدی چالش و بحث زیاد دارد. اما زندگی با فردی که توجهی برای رهایی از این بحث ها و چالش ها ندارد، سخت است.

برای اینکه رابطه تان با سلامت روان همراه باشد، از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه | 10 دلیل و راهکار



:: برچسب‌ها: نامزدم بلد نیست نازم رو بکشه | 10 دلیل و راهکار ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره وسواس چیست و چه اهمیتی دارد؟ اگر شما یا یکی از نزدیکانتان دچار وسواس شده باشید احتمالاً متوجه اهمیت این سؤال شده‌اید. وسواس به معنای یک فکر یا تصویر است که به‌صورت غیرارادی وارد ذهن فرد شده و او هیچ کنترلی روی آن نخواهد داشت و در برخی مواقع نیز فرد را مجبور به انجام برخی کارها برای کاهش تنش می‌کند.

انجام رفتارهای وسواسی یا درگیری با افکار ناخوشایند باعث می‌شود شما توانایی کار یا فعالیت سالم در محیط را از دست بدهید و احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که تلاش برای تغییر شرایط در بسیاری از مواقع به شکست منتهی می‌شود. برخلاف باور عموم اختلال وسواس به خدمات درمانی حرفه‌ای دارد و خود به خود درمان نمی‌شود. به همین خاطر بهتر است از مشاوره وسواس برای درمان آن استفاده کنید. مشاورین روش‌های مناسبی را برای کاهش افکار نامناسب یا مدیریت آن‌ها به شما آموزش خواهند داد.

منبع: مشاوره وسواس | 5 شرط برای دریافت مشاوره وسواس فکری

جلسه مشاوره های وسواس

پیش از آنکه راجع به جلسه مشاوره وسواس صحبت کنیم بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که اختلال وسواس چیست و چه افرادی دچار این بیماری هستند. افرادی که بیش‌ازحد به نظافت اهمیت می‌دهند و یا دائماً بسته بودن شیر گاز یا قفل بودن در خانه را بررسی می‌کنند ازجمله نمونه‌هایی هستند که اکثریت آن‌ها را با عنوان بیماران وسواسی می‌شناسند؛ اما بهتر است بدانید وسواس‌های فکری و عملی انواع بیشتری نسبت به این دو موضوع دارند.

به‌طورکلی وسواس‌های فکری به معنای فکر یا تصویری هستند که به‌طور مرتب در ذهن فرد تکرار شده و او هیچ کنترلی برای متوقف کردن آن‌ها ندارد. با توجه به اینکه ماهیت افکار وسواسی معمولاً باعث اضطراب در فرد می‌شود، او به رفتارهای مشخصی برای مبارزه با این اضطراب دست خواهد زد.

به همین خاطر ممکن است شما در برخی از بیماران وسواسی در کنار افکار اضطراب‌آمیز رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری را نیز مشاهده کنید. برای مثال یک فرد درگیر وسواس وارسی کردن دائماً نگران این موضوع است که باز بودن در خانه باعث بروز اتفاق ناگواری می‌شود. به همین خاطر با چک کردن چندباره به دنبال اطمینان یافتن از بسته بودن در و رفع اضطراب است. در جلسات مشاوره وسواس همه این رفتارها به مرور درمان می‌شود.

اگرچه رفتارهای وسواسی در کوتاه‌مدت باعث کاهش اضطراب در فرد شده و او را آرام می‌کنند. اما در بلندمدت این رفتارها مشکلاتی را برای فرد ایجاد کرده و باعث ناراحتی او می‌شوند. در این زمان مشاوره وسواس ضروری است. ازجمله اینکه انجام این رفتارها باعث خواهد شد تا فرد زمان کافی برای رسیدن به سایر فعالیت‌های روزمره زندگی را نداشته باشد.

انواع وسواس‌های فکری و عملی

به‌طورکلی وسواس‌ها می‌توانند در ارتباط با هر موضوع یا فکری در ذهن فرد ایجاد شوند و مشخصه اصلی آن‌ها این است که ماهیتی اضطراب‌آلود داشته و درعین‌حال فرد توانایی کنترل آن‌ها را ندارد. اما برخی از انواع وسواس‌ها رایج‌تر از سایرین هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان وسواس نظافت، رفتار وارسی کردن و وسواس‌های مذهبی را نام برد. گاهی نیز ممکن است بیش از یک نمونه از این وسواس‌ها در یک فرد وجود داشته باشد. برای کسب اطلاع از وسواس شستشو و وسواس وارسی کردن کلیک کنید.

دلایل و علت ایجاد وسواس

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای مشاوره وسواس و درمان این اختلال باید به آن توجه داشت این است که دلیل بروز وسواس در فرد چیست؟ به‌طورکلی وسواس یکی از انواع بیماری‌های اضطرابی است و برای درمان آن می‌بایست به درمان اضطراب پرداخت؛ اما در کنار اضطراب، آسیب در بخش‌هایی از مغز، ژنتیک، سبک‌های تربیتی نامناسب و همین‌طور حوادث زندگی فرد نیز می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه نشانه‌های بیماری وسواس کلیک کنید.

مشاوره وسواس

درصورتی‌که برای درمان و مشاوره وسواس اقدامات لازم صورت نگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟ گاهی اوقات افراد وسواس‌ها را به‌عنوان ویژگی‌های مطلوب می‌شناسند و این افکار را در آن‌ها تشویق می‌کنند. برای مثال بسیاری از خانم‌های مبتلا به وسواس تمیزی با عنوان خانه‌دارانی نمونه و همین‌طور بسیاری از بیماران وسواس‌های مذهبی به‌عنوان افرادی مؤمن و حساس نسبت به مسائل مذهبی شناخته می‌شوند و برای درمان آن‌ها کاری انجام نمی‌دهند.

برخی از افراد نیز تصور می‌کنند وسواس‌ها خودبه‌خود خوب می‌شوند و به همین خاطر برای درمان آن اقدامی انجام نمی‌دهند. بی‌توجهی نسبت به درمان این بیماری باعث بروز مشکلات بسیاری برای فرد و اطرافیان وی خواهد شد، ازجمله:

1. رنج فردی، کاهش اعتمادبه‌نفس و افسردگی

اولین کسی که از افکار و رفتارهای وسواسی آسیب می‌بیند خود فرد است. شرایطی را تصور کنید که در آن برخی افکار اضطراب‌آمیز دائماً در ذهن شما تکرار می‌شوند و هیچ توانایی برای کنترل آن‌ها ندارید. این وضعیت تا حد زیادی کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و در کنار آن ناتوانی از کنترل این شرایط باعث می‌شود که احساس ناتوانی و کاهش اعتمادبه‌نفس در فرد ایجاد شود. این وضعیت به‌تدریج باعث بروز بیماری‌های روحی مختلفی ازجمله افسردگی در فرد خواهد شد.

2. ناتوانی در انجام کارهای روزمره

ظرفیت ذهنی هر فرد محدود است و شما تنها می‌توانید برای چند موضوع از انرژی روانی خود استفاده کنید. هنگامی‌که حجم زیادی از این انرژی صرف افکار وسواسی می‌شود طبیعتاً توانایی تمرکز روی سایر کارها و رسیدگی به امور مختلف کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این رفتارهای وسواسی معمولاً زمان زیادی را از فرد می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود که افراد وسواسی معمولاً با مشکل کمبود زمان برای فعالیت‌های روزانه مواجه باشند.

3. مشاوره وسواس | کاهش دایره ارتباطات فردی

ارتباط با بیماران وسواسی موضوعی است که می‌تواند تا حدودی برای اطرافیان ناخوشایند باشد. نمونه بارز این رفتار را در افرادی می‌بینید که دچار وسواس نظافت هستند. شما برای ارتباط با این افراد باید دائماً نگران رعایت نکات بهداشتی باشید و این موضوع ارتباط را سخت می‌کند. از طرف دیگر انجام اعمال وسواسی وقت زیادی را در طول روز از فرد گرفته و درگیری با این رفتار و افکار زمان کمتری را برای برقراری ارتباط به وی می‌دهد. با توجه به نقشی که روابط اجتماعی در سلامت روان فرد دارد، می‌توان تصور کرد که این موضوع به‌تدریج باعث احساس افسردگی و تنهایی در بیمار می‌شود.

4. باقی ماندن بیماری

متأسفانه برخلاف تصور بسیاری از افراد وسواس بیماری نیست که به‌خودی‌خود خوب شود و باید اقدامات جدی برای درمان آن صورت بگیرد. تا زمانی که شما درمان این اختلال را شروع نکنید افکار وسواسی در ذهن به قوت خود باقی مانده و از بین نمی‌روند. این موضوع می‌تواند تا آنجایی پیشروی کند که فرد تا پایان عمر خود با افکار وسواسی درگیر بوده و خود را کاملاً از داشتن یک زندگی سالم محروم کند.

5. ابتلای اطرافیان

افراد دچار وسواس‌های فکری و عملی و به‌خصوص آن‌هایی که به دلیل رفتارهای وسواسی مانند توجه به نظافت یا مسائل مذهبی مورد تشویق قرار می‌گیرند معمولاً تلاش می‌کنند تا دیگران را نیز به اصول خود دعوت کنند. فرزندان این افراد معمولاً در خطرترین گروه برای ارتباط با آن‌ها هستند و در کنار آمادگی ژنتیکی که برای ابتلا به این بیماری دارند از طریق تربیت نیز دائماً با این مسائل درگیر خواهند بود. به همین خاطر اگر در میان اطرافیان شما فردی دچار وسواس است، دست‌کم برای کمک به سلامت روان فرزندان وی استفاده از مشاوره وسواس را جدی بگیرید.

چطور مشاوره وسواس دریافت کنیم؟

هنگامی‌که راجع‌به بیماری وسواس در خود یا یکی از اطرافیان آگاهی پیدا کردید، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که برای درمان آن باید چه کارهایی انجام گیرد؟ با توجه به اینکه تشخیص گذاری قطعی این بیماری و همین‌طور اقدام برای درمان آن حتماً باید زیر نظر روانشناس متخصص صورت بگیرد، بهتر است در اولین قدم به یک روانشناس مراجعه کنید. شما حتی می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوره‌های تلفنی راجع‌به شرایط خود با یک متخصص صحبت کرده و درصورت توصیه به استفاده از مشاوره وسواس، برای سایر جلسات درمانی خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

اقدامات لازم در جلسه مشاوره وسواس

وسواس اختلالی نیست که به‌خودی‌خود و بدون دریافت اقدامات حرفه‌ای لازم درمان شود؛ بلکه این بیماری همواره با شما باقی مانده و علاوه بر آسیبی که در برنامه‌های روزانه و احساس آرامش شما ایجاد می‌کند به‌مرورزمان نسبت به درمان مقاوم‌تر نیز می‌شود. برای دریافت درمان وسواس کلیک کنید. ازجمله اقداماتی که روانشناسان برای درمان این بیماری انجام می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. درمان‌های شناختی-رفتاری

یکی از بهترین درمان‌ها برای تمامی اختلالات روانی و همین‌طور وسواس، درمان‌های شناختی-رفتاری هستند. در این شیوه از درمان روانشناس به فرد کمک می‌کند تا خطاهای فکری که باعث بروز وسواس در وی شده را بشناسد و افکار سازنده‌تری را به‌جای آن جایگزین نماید. همچنین در این شیوه از درمان به فرد کمک می‌شود تا رفتارهای اشتباه خود را نیز تصحیح کند. برای مثال افرادی که دچار وسواس تمیزی هستند معمولاً تصور می‌کنند اشیا بیش‌ازحد آلوده هستند و این آلودگی می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد. در جلسات درمان شناختی-رفتاری با این فکر مبارزه می‌شود و آن‌ها متوجه خواهند شد پدیده‌های مختلف به‌اندازه تصورشان آلوده نیستند.

2. مشاوره وسواس | به تعویق انداختن پاسخ

یکی از تکنیک‌هایی که معمولاً برای درمان رفتارهای وسواسی مورداستفاده قرارگرفته و پاسخگویی خوبی نیز دارد به تعویق انداختن پاسخ است. در این شیوه از فرد خواسته می‌شود که پس از شکل گرفتن افکار وسواسی پاسخ به آن‌ها را تا جای ممکن به تعویق بیاندازد. برای مثال هنگامی‌که احساس می‌کنید باید محلی را نظافت کرده یا چیزی را چک کنید، به‌جای انجام این رفتار در همان لحظه، آن را به چند دقیقه آینده موکول نمایید. این موضوع به‌تدریج آستانه تحمل شما را افزایش داده و متوجه خواهید شد که می‌توانید در مقابل افکارتان مقاومت کنید. علاوه بر این متوجه می‌شوید که با انجام ندادن این رفتار پیامدهای منفی که نگران آن‌ها بودید نیز اتفاق نیفتاده است.

3. دارودرمانی

درصورتی‌که درمانگران احساس کنند شدت بیماری به میزانی است که مشاوره وسواس کافی نیست. و نمی‌توان بدون استفاده از دارو آن را کنترل کرد، استفاده از آن‌ها را برای شما شروع می‌کنند. داروها صرفاً به این خاطر مورداستفاده قرار می‌گیرند که شدت علائم را کم کرده و فرد را برای استفاده از جلسات مشاوره آماده کنند. برخلاف تصور بسیاری از افراد داروها قدرت درمان این بیماری را ندارند و به‌محض قطع کردن مصرف، نشانه‌ها مجدداً باز خواهد گشت. درنتیجه بهتر است در کنار استفاده از داروهای وسواس جلسات مشاوره را نیز جدی بگیرید. برای اطلاع از داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

4. خانواده‌درمانی

خانواده و اطرافیان، به‌ویژه همسران افراد درگیر با وسواس یکی از گروه‌هایی هستند که فشار و مشکلات بسیاری را تجربه می‌کنند. به همین خاطر در مشاوره وسواس معمولاً برخی از جلسات به خانواده اختصاص پیدا می‌کند. در این جلسات نکات لازم راجع‌به این بیماری و نحوه برخورد با بیماران به خانواده آموزش داده شده و همین‌طور سلامت روان آن‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد. اگر در اطراف شما فردی دچار این بیماری شده و اعتقادی به درمان ندارد نیز شما می‌توانید با مراجعه به یک روانشناس نکاتی را برای شیوه ارتباط با وی یا کمک به تخفیف علائم پیدا کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

مشاوره وسواس تلفنی

مراجعه حضوری به مراکز مشاوره همواره برای بسیاری از افراد به دلایلی همچون معذب بودن، عدم وقت کافی و هزینه‌های زیاد مشکل است و به همین دلیل از انجام آن صرف نظر می‌کنند. این در حالیست که شما می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره وسواس تلفنی، بدون نیاز به مراجعه حضوری این اختلال را درمان نمایید. خدمات مشاوره تلفنی نیز همچون خدمات حضری از کیفیت عالی برخوردار هستند و با پیگیری جدی درمان از این طریق می‌توانید برای همیشه بر این اختلال غلبه نمایید. برای دریافت مشاوره رواندرمانی کلیک کنید.

معرفی مرکز مشاوره ذهن نو

برای دریافت خدمات مشاوره وسواس بیش از هر چیز باید به اعتبار و توانایی درمانگر و موسسه درمانی توجه کنید. شاید بارها شنیده اید که مشاوره فایده ای ندارد. این به این خاطر است که گستره اختلالات روانی و حیطه فعالیت روانشناسان زیاد است. شما برای دریافت بهترین خدمات مشاوره وسواس فکری باید به کسی مراجعه کنید که سابقه درمان این طیف بیماری ها را داشته باشد. مسلما پیدا کردن چنین فردی کار آسانی نیست. مجموعه ذهن نو با تسهیل فرایند یافتن متخصص مربوطه شما را در کوتاه ترین زمان به متخصص وسواس ارتباط خواهد داد.

شما از طریق شماره های درج شده امکان برقراری ارتباط به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری با برترین متخصصان حاضر در هر شهری را دارید. پس کافی است بدون اتلاف وقت فقط با یک تلفن با شماره های درج شده تماس گرفته و از خدمات درمانی این مجموعه برخوردار شوید.

برای دریافت مشاوره وسواس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مشاوره وسواس چه اهمیتی دارد؟

وسواس اختلالی نیست که به‌خودی‌خود درمان شود و در صورت بی‌توجهی به درمان این بیماری به‌مرورزمان شدت پیدا کرده و در شخصیت فرد تثبیت می‌شود. همچنین افکار وسواسی بخش زیادی از زمان روزانه فرد را اشغال کرده و باعث ناراحتی و عذاب وی می‌شود. به همین خاطر بهتر است برای درمان این بیماری اقدام نمایید.

آیا در جلسه مشاوره وسواس دارو هم داده می شود؟

درصورتی‌که درمانگر احساس کند شدت بیماری به میزانی است که شما باید از درمان‌های دارویی استفاده کنید برای شما دارو تجویز خواهد کرد؛ اما داروها صرفاً برای کاهش نشانه‌ها و افزایش توانایی انجام روان‌درمانی هستند و نمی‌توان از آن‌ها به‌تنهایی و برای درمان استفاده کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره وسواس | 5 شرط برای دریافت مشاوره وسواس فکری



:: برچسب‌ها: مشاوره وسواس | 5 شرط برای دریافت مشاوره وسواس فکری ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره استرس و اضطراب یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید برای درمان‌استرس از آن استفاده کنید. استرس یا فشار روانی احساس ناخوشایندی است که می‌تواند مشکلات روحی و جسمی بسیاری به وجود بیاورد. به همین خاطر دورکردن فشار روانی از خودمان یکی از واجب‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم.

بااین‌حال گاهی اوقات رها شدن از استرس کار خیلی راحتی نیست. افکار منفی که سال‌های سال با ما بوده‌اند، تربیت اشتباه والدین و همین‌طور اتفاقاتی که در طول روز با آن‌ها سروکار داریم از دلایل مهم استرس هستند. مبارزه با این دلایل همیشه هم به‌تنهایی ممکن نیست. به همین خاطر مشاوره استرس یکی از موثرترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید. برای آشنایی بیشتر با روش های درمان استرس کلیک کنید.

منبع: مشاوره استرس | بهترین جلسه مشاوره اضطراب و استرس

مشاوره استرس

با توجه به اینکه استرس تبدیل به جزئی از زندگی ما شده است مشاوره استرس و اضطراب یکی از مهم‌ترین خدمات روان‌شناسان است. با توجه به حساس و پیچیده بودن درمان استرس انجام این مشاوره توسط هرکسی امکان‌پذیر نیست. و می‌بایست توسط روان‌شناسان متخصص انجام شود. شما می‌توانید در شرایط زیر از یک مشاور برای رفع استرس کمک بخواهید. برای آشنایی با علائم استرس کلیک کنید.

احساس نگرانی دائم

بعضی از ما همیشه درگیر اضطراب و استرس هستیم. این افراد هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند نگران هستند. آن‌ها از این می‌ترسند که شاید کار را به‌خوبی که باید انجام ندهند. یا دائماً درگیر قضاوت دیگران هستند. این شرایط تا حد زیادی روی عملکرد آن‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت. و شرایط روحی آن‌ها را نیز به هم خواهد ریخت. به همین خاطر در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور برای کم‌کردن استرس و نگرانی کمک بگیرید.

استرس‌های وضعیتی

بعضی از افراد فقط در شرایط خاصی دچار استرس می‌شوند. برای مثال سخنرانی کردن در یک جمع، دیدار با فردی که به او علاقه دارید و یا هر موضوع دیگری می‌تواند دلیلی برای نگرانی این افراد باشد. همان‌طور که گفتیم استرس در این شرایط باعث می‌شود که شما نتوانید آن‌طور که باید عمل کنید. به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی از یک مشاور برای کاهش استرس کمک بگیرید.

کابوس و بی خوابی های شبانه

وقتی فرد در تلاش برای پنهان کردن و نادیده گرفتن استرس و اضطراب اش داشته باشد، علائم آن به بخش های عمیق‌تر روان (یعنی ناخودآگاه) انتقال پیدا می‌کند. هر چند که شما استرس تان را انکار کنید، اما هنگام خواب توانایی انکار شما پایین می آید. پس استرس از ناخودآگاه به بیرون آمده و به صورت کابوس خود را نمایان می کند.

دردهای جسمانی بدون علت

اگر دردهایی در نقاط مختلف بدن دارید. و به هر پزشکی مراجعه می کنید علت آن را نمی یابند، به احتمال زیاد این دردها ناشی از اختلال سایکوسوماتیک است. این اختلال ریشه در استرس و اضطراب های حل نشده ای دارند که برای مدت طولانی در ذهن و جسم شما دفن شده اند. اما دیگر بدن تان ظرفیت کافی برای نگه داشتنشان را ندارد. پس با دردهای مختلف در سر، دست، معده، قفسه سینه، تنگی نفس و… خود را نشان میدهند. با دریافت خدمات مشاوره استرس کم کم به علت ریشه ای این دردها پی خواهید برد.

ناتوانی در صحبت کردن

کمبود اعتماد به نفس و استرس علت اصلی اختلالاتی هستند که فرد را از صحبت کردن وا می دارند. لکنت زبان، قفل شدن زبان، یواش حرف زدن و… همگی در این دسته می گنجند. پس هر زمان که با چنین مسائلی مواجه شده‌اید، حتما برای دریافت مشاوره استرس و اضطراب به متخصصین مراجعه نمایید.

تفاوت استرس و اضطراب چیست؟

استرس یا فشار روانی یک احساس روحی ناخوشایند است. این احساس معمولاً زمانی به وجود می‌آید که شما درگیر یک چالش شده باشید. اما این به معنای آن نیست که استرس همیشه موضوعی منفی است. استرس به دو دسته مفید و ناخوشایند تقسیم می‌شود. بخشی از استرس که باعث می‌شود شما احساس کنید باید کاری انجام بدهید مفید است.

برای مثال استرس یک دانش‌آموز برای امتحان فردا باعث می‌شود که او شروع به درس‌خواندن کند. اما زمانی که شدت استرس به میزانی برسد که فرد احساس ناراحتی کرده یا عملکرد او ضعیف بشود می‌توان گفت که این فرد استرس ناخوشایند را تجربه می‌کند.

اما اضطراب احساس منفی نسبت به وضعیتی مبهم است. در این شرایط احساس خالی بودن، دل پیچه، سوزش معده، بی قراری و … همراه شماست اما دلیلی برای آن پیدا نمی‌کنید. برای آشنایی بیشتر با علائم اضطراب کلیک کنید.

دیالوگ یک جلسه مشاوره استرس و اضطراب

برای بعضی از ما جالب است که بدانیم روان‌شناسان در اتاق درمان چه می‌کنند. شاید برای بسیاری از ما سؤال باشد که مشاوره استرس چه کمکی به من خواهد کرد. خیلی‌ها تصور می‌کنند که این مشاوره‌ها نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد. به همین خاطر در این قسمت بخشی از گفت‌وگوی داخل جلسه مشاوره استرس و اضطراب را با هم بررسی می‌کنیم.

مشاور: وقتی دچار استرس می‌شوی چه احساساتی را تجربه می‌کنی؟

مراجع: احساس دل‌شوره و اضطراب دارم؛ فکر می‌کنم قرار است اتفاق بسیار بدی بیفتد. بعد افکار منفی در ذهنم شروع می‌شوند و استرس من چند برابر می‌شود.

مشاور: در این شرایط برای کم‌کردن استرس چه کاری انجام می‌دهی؟

مراجع: وقتی استرس شروع می‌شود هیچ کاری از دستم برنمی‌آید.

مشاور: در هفته گذشته زمانی بوده که دچار استرس شده باشی؟

مراجع: بله؛ برای یک سخنرانی کلاسی اضطراب بسیاری داشتم.

مشاور: می‌خواهم چشمانت را ببندی و خودت را در آن شرایط تصور کنی. سطح استرست الان از یک تا ده چقدره؟

….

وقتی مراجع شرایط استرس‌زا را در ذهنش مرور کرد مشاور به او کمک خواهد کرد تا با روش‌هایی مانند تنفس عمیق و یا غرقه سازی دورکردن افکار منفی از ذهنش را تمرین کند. تمرینات آن‌قدر در جلسه تکرار می‌شوند تا مشاور مطمئن شود که بیمار می‌تواند در بیرون از جلسه نیز آن‌ها را به کار بگیرد. برای آشنایی با انواع روش های درمان اضطراب کلیک کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای مشاوره استرس و اضطراب

این که شما به چند جلسه مشاوره برای درمان استرس نیاز داشته باشید با توجه به میزان استرس، سال‌هایی که شما درگیر استرس بوده‌اید، روش کار مشاور و بسیاری از مسائل دیگر مشخص می‌شود. به همین خاطر نمی‌توانیم از یک قانون کلی برای این موضوع صحبت کنیم. اما معمولاً جلسات مشاوره استرس بین 10 تا 15 جلسه هستند. هر جلسه باتوجه‌به تمریناتی که در آن انجام می‌شود بین 45 دقیقه تا یک ساعت ادامه خواهد داشت.

زمان مناسب برای مراجعه به مشاوره برای استرس و اضطراب

برای خیلی از ما این سؤال پیش می‌آید که بهترین زمان برای مراجعه به روان‌شناس کی هست؟ برای جواب دادن به این سؤال باید به یک نکته توجه داشته باشید. “بیماری‌های روحی تقریباً هیچ‌وقت به‌خودی‌خود درمان نمی‌شوند، به‌علاوه هرچقدر زمان بیشتری با فرد باقی بمانند به‌صورت مزمن درآمده و درمان آنها سخت‌تر می‌شود”. به‌علاوه دست‌وپنجه نرم کردن مداوم با استرس می‌تواند مشکلات دیگری را نیز برای شما ایجاد کند.

برای مثال وقتی یک نفر برای صحبت‌کردن با دیگران دچار استرس می‌شود معمولاً سکوت می‌کند. یا حتی وقتی شروع به صحبت می‌کند مشکلاتی مثل لرزیدن صدا را تجربه می‌کند. این شرایط باعث می‌شود که بیمار به‌طورکلی اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهد. در نتیجه از این به بعد او علاوه بر استرس مشکل اعتمادبه‌نفس نیز خواهد داشت. و این مشکلات دائماً یکدیگر را تقویت می‌کنند. به همین خاطر وقتی به این نتیجه می‌رسید که درگیر اضطراب و استرس هستید بهتر است هرچه سریع‌تر به یک مشاور متخصص مراجعه کنید. توصیه می کنیم حتما درباره عوارض استرس بخوانید.

بهترین متخصص برای مشاوره استرس

وقتی متوجه اهمیت مشاوره استرس می‌شویم سؤال دیگری هم برای ما پیش می‌آید. بهترین مشاور برای درمان استرس چه کسی است؟ برای پاسخ‌دادن به این سؤال شما می‌بایست مرکزی را انتخاب کنید که از نظر سابقه و همین‌طور مجوزهای قانونی بدون مشکل باشد.

مرکز روان‌شناسی ذهن نو یکی از مراکز مشاوره با سابقه و همین‌طور مورد تأیید ارگان های مربوطه است. به‌علاوه شما در این مرکز می‌توانید انواع خدماتی که برای درمان لازم است مانند مشاوره یا انجام تست‌ها و همین‌طور خدمات مشاوره تلفنی را در کنار هم داشته باشید. در نتیجه لازم نیست برای رسیدن به هرکدام از این خدمات به مراکز مختلف مراجعه نمایید.

قبل از دریافت مشاوره استرس و اضطراب چه کنم؟

حضور در جلسات رواندرمانی برای همه ما کار آسانی نیست. حال اگر دچار یکی از اختلالات اضطرابی هم باشیم، دریافت مشاوره استرس سخت تر خواهد بود. اگر بارها برای دریافت مشاوره دچار شک و تردید شده‌اید. حتما اقدامات زیر را برای حضور در جلسه مشاوره استرس و اضطراب انجام دهید.

  1. لیستی از موقعیت ها و موضوعات استرس زای خود تهیه کنید.
  2. یک جدول بکشید، 5 ستون رسم کنید.
  3. در هر ردیف موضوع استرس را بنویسید، در ستون های بعدی شدت استرس، موقعیت استرس زا، افکار پیش آمده و نشانه های جسمانی تان را یادداشت کنید.
  4. این لیست را روزانه تهیه کنید.
  5. یک الی دو هفته به این کار ادامه دهید.
  6. وقتی با مشاور تماس گرفتید، لیست های خود را به او نشان دهید.

تهیه این لیست به شما کمک می کند که بینش بیشتری نسبت به وضعیت خودتان پیدا کنید. در صورتی که جلسات حضوری برای تان امکان پذیر نبود. فقط با شماره های درج شده تماس بگیرید. در کوتاه ترین زمان به متخصصین استرس وصل خواهید شد.

خدمات مشاوره استرس و اضطراب ذهن نو

برای بسیاری از کسانی که دچار اختلالات اضطرابی شده‌اند، رزرو و حضور در جلسات مشاوره استرس کار آسانی نیست. فکرکردن به حضور در مقابل فردی و حرف زدن درباره مسائلی که هیچ کس خبر ندارد، استرس زیادی به درمانجو وارد می کند. بنابراین مرکز ذهن نو به صورت تلفنی و آنلاین نیز خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. شما می توانید در کوتاه ترین زمان به برترین متخصصان مجرب این مجموعه وصل شوید. بدون آن که در صف انتظار بمانید. کافی‌است همین حالا شماره های درج شده را در گوشی خود ذخیره کنید تا در زمان مناسب با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره اضطراب و استرس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

بهترین زمان برای دریافت مشاوره استرس چه زمانی است؟

با توجه به اینکه اگر استرس در شما باقی بماند مزمن شده و درمان آن بسیار سخت خواهد بود بهتر است بلافاصله بعد از اینکه متوجه شدید درگیر اضطراب هستید برای درمان آن اقدام کنید.

مشاوره استرس توسط چه متخصصی ارائه می شود؟

شما برای دریافت خدمات مشاوره استرس باید به مراکز خدمات روانشناختی مراجعه نمایید. متخصصان حوزه روانشناسی بالینی به شما در این زمینه کمک می کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره استرس | بهترین جلسه مشاوره اضطراب و استرس



:: برچسب‌ها: مشاوره استرس | بهترین جلسه مشاوره اضطراب و استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روانشناسی مردان شاخه ای از روانشناسی است که به شناخت بهترمردان کمک می‌کند. اصولا آقایان عجله برای بیان اصل مطلب دارند. هیچ علاقه ای به جزئیات ندارند و رک و پوست کنده مطالب را بیان می‌کنند.

آن‌ها در بیان احساسات ضعیف عمل می‌کنند و در سکوت ابراز علاقه می‌کنند. به دلیل کلیشه های قدیمی که از دوران کودکی آموزش دیده‌اند “مرد نباید احساسات خود را بیان کند” یا “مرد باید کار را هویت خود بداند” موجب تقویت منطق در مردان شده‌است.

و به همین دلیل بخشی از هویت آن‌ها را کار، مسئولیت پذیری و تلاش برای رفاه حال خانواده تشکیل داده است. روانشناسان برای درک بهتر مردان به شما کمک خواهند کرد. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: روانشناسی مردان | 3 بعد اصلی از روان مردان

روانشناسی مردان

روانشناسی مردان به درک و فهم بهتر از رفتار آقایان کمک می‌کند. همانطور که در روانشناسی‌زنان صحبت کرده ایم، زنان و مردان از ویژگی های یکسانی برخوردارند. اما این ویژگی ها با تربیت و محیط افراد از یکدیگر متمایز می‌شود. آگاهی و شناخت مردان سخت و دشوار نیست. و هر خانمی برای برقراری ارتباط سالم، صحیح و موفق نیاز به شناخت از آقایان دارد.

یک سری ویژگی ها به آقایان نسب داده‌می‌شود. که عبارتند از: افتخار آفرینی، غرور، رقابت پذیری، ماجراجویی و جاه طلبی. اما این ویژگی ها در همه مردان وجود ندارد. و در هر کدام با شدت و درجات مختلفی نشان داده‌می‌شود. به طور کل هر فردی چه خانم و چه آقا باید توانایی های خود را تقویت کند تا سازگاری خود را با محیط را قوی کند.

تفاوت ها در روانشناسی مردان

زنان و مردان در موارد مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت ها در رفتار، کردار و ویژگی این دو گروه مشهود است. در ادامه برای آگاهی شما به بررسی این تفاوت ها از نظر روانشناسی مردان پرداخته‌ایم.

1. احساسات

همانطور که قبلا گفته شد، زن و مرد از یک مدل مغز و ویژگی ها به دنیا می‌آیند. اما تربیت نقش مهم تری در شکل گیری افراد دارد. و روانشناسی مردان به بررسی این ویژگی های فردی در مردان می‌پردازد.

پسران از دوران کودکی با این جمله که “مردها گریه نمی‌کنند” بزرگ شده‌اند. و به دلیل همین شیوه تربیتی در بیان احساسات ضعیف عمل می‌کنند.

آن‌ها از دوران کودکی یاد گرفته اند. که باید پر قدرت و پر توان تلاش کنند. و عواطف و احساسات را در زندگی خود قرار ندهند. حتی گاهی به سرکوب نیازها، احساسات و عواطف خود می‌پردازند تا به حرف دیگران و کلیشه هایی که از کودکی آموخته اند عمل کنند.

در نهایت تمام این سرکوب ها سبب می‌شود تا آقایان کمتر به احساسات توجه کنند و بیشتر طبق منطق خود تصمیم بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کم حرفی مردان کلیک کنید.

2. روانشناسی مردان | فیزیولوژیک

یکی از تفاوت های خانم ها و آقایان از نظر روانشناسی مردان، تفاوت فیزیولوژیکی است. رقابت برای غذا، پول، جنگ های تن به تن و چالش های زندگی بخش های مهمی از ویژگی مردان است. اما توانایی های بدنی از ابتدا تفاوت قابل توجهی نسبت به خانم ها دارد. تلاش برای بقا، جفت گیری و … از زمان قدیم و از زمان انسان های اولیه در مردان وجود داشته است.

در قسمت های مغز نیز نیمکره راست مغز آقایان از نیم کره چپ بزرگ تر است. نیم کره راست مخصوص کسب مهارت های فیزیکی، ماهیچه ای و تطابق چشمی است. و قسمت های کمتری از مغز مردان درگیر بیان احساسات و عواطف است. به همین دلیل آقایان نسبت به خانم ها ضعیف تر عمل می‌کنند.

3. توانایی ها

سومین تفاوت از نظر روانشناسی مردان، توانایی ها است. از قدیم الایام آقایان بیشتر درگیر فعالیت های بیرون از خانه بودند. و وظایف خانم ها در کارهای خانه و فرزند پروری خلاصه می‌شد.

به همین دلیل بود که آقایان کار خود را بخشی از هویت و اولویتشان قرار می‌دهند. مردان برای تامین نیازهای خانواده و افرادی که دوست دارند تلاش می‌کنند. و برای رفاه حال خانواده از توانایی ها، زرنگی ها، قدرت بدنی و جاه طلبی خود استفاده می‌کنند.

شناخت مردان بر اساس رفتار و زبان بدن

به طور کل زبان بدن خیلی از رفتارهای افراد را نشان می‌دهد. روانشناسی نیز به طور کل به بررسی زبان بدن همه افراد پرداخته‌است. روانشناسی مردان به بررسی شناخت رفتار و زبان بدن آقایان پرداخته‌است. در ادامه زبان بدن آقایان را توضیح داده‌ایم.

1. پنهان کردن دست راست

از نگاه روانشناسی مردان، پنهان کردن دست راست پنهان کردن اطرافیان است. با این رفتار به شما می‌گوید که علاقه ای ندارد درباره اطرافیان و دوستان او اطلاعاتی داشته باشید.

2. روانشناسی مردان و پنهان کردن دست چپ

اگر مردی دست چپ خود را از شما پنهان کرد، یعنی علاقه ای به ارتباط با شما ندارد. از نگاه روانشناسی مردان، این رفتار نشان از پنهان کاری مسائل شخصی است.

3. گذاشتن دست در جیب

طبق بررسی های روانشناسی مردان، اگر مردی دستانش را در جیب هایش قرار داد، احتمالا در حال پنهان اطلاعات با ارزش شخصی خود است.

4. روانشناسی مردان و تکان دادن پاها

تکان دادن پاها از نظر روانشناسی مردان عجله و عدم علاقه به ادامه گفتگو است. این رفتار نشان از این است که از شما خوششان نیامده و پس از تمام شدن صحبت به سرعت محل را ترک خواهند کرد.

5. پوشاندن دهان

پوشاندن دهان از منظر روانشناسی مردان نشان از پنهان کاری است. اصولا با این رفتار آنها از بیان صداقت دوری می‌کنند و اندکی خجالتی هستند.

6. جفت کردن پاها

جفت کردن پاها از نظر روانشناسی مردان نشان از حالت تدافعی، موافق نبودن و عدم حس خوب آن است.

7. گذاشتن دو پا کنار هم

زمانی که مردی هر دو پای خود را روی زمین قرار دهد، نشان از صداقت و راستگویی اوست. از نظر روانشناسی مردان، معمولا این افراد راستگو، صادق و متعادل هستند.

کلام آخر

روانشناس به پیشرفت برقراری ارتباط با مردان کمک می‌کند. آگاهی از دنیای مردان و نشانه های رفتاری آنها به روابط سالم و صمیمانه کمک می‌کند. مشورت از روانشناس در این رابطه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: روانشناسی مردان | 3 بعد اصلی از روان مردان



:: برچسب‌ها: روانشناسی مردان | 3 بعد اصلی از روان مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره نوجوان هم به نوجوان و هم به والدین و اطرافیان قابل ارائه است. نوجوانی یکی از مراحل بسیار مهم زندگی است که افراد در طی آن تلاش می‌کنند از هویت دوران کودکی فاصله گرفته و به عنوان یک بزرگسال خود را به جامعه معرفی نمایند. در این دوره هم دختران و هم پسران دچار تنش‌ها و تعارضاتی می‌شوند که روابط آن‌ها را با دیگران به خصوص خانواده تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشاوره نوجوان یکی از گزینه‌های بسیار موثری است که به پدر و مادرها و خود نوجوانان کمک می‌کند تا به شیوه کارآمدتری این دوران حساس را پشت سر بگذرانند. در ادامه درباره مباحث مهم جلسات مشاوره نوجوان و نحوه دریافت مشاوره شرح داده‌ایم.

منبع: مشاوره نوجوان | 2 روش ساده برای دریافت مشاوره نوجوان تلفنی

مشاوره نوجوان

نوجوانی دوره‌ای پر فراز و نشیب برای خانواده است. در این میان نه تنها خود نوجوان بلکه تمامی اعضای خانواده (حتی خواهر و برادرها) درگیر می‌شوند. تغییر جسمی و روانی نوجوان او را با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد کرد. والدین در چنین مواقعی سردرگم شده، و راضی کردن نوجوان برایشان دشوار می شود. مشاوره نوجوان برای حل مسائل پیش آمده و درک بهتر یکدیگر موثر شناخته شده است. شما باید برای کمک به خود و نوجوان تان هر چه زودتر از خدمات مشاوره ای ذهن نو استفاده نمایید.

قبل از ورود به جلسه نوجوان‌تان را بشناسید

نوجوانی یکی از مهم‌ترین مراحل رشد انسان است. در طول سال‎‌های نوجوانی و گذار به بزرگسالی با تغییرات جسمی، روانی، هویتی و ارتباطی زیادی روبرو می‌شوند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که با وجود اینکه بسیاری از کلیشه‌ها نوجوانی را به عنوان دوره‌ای طوفانی معرفی می‌کنند، خیلی‌ها هم این برهه از زندگی را با آرامش پشت سر می‌گذرانند و نوسانات رفتاری زیادی از خود نشان نمی‌دهند.

خدمات مشاوره نوجوان به نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها کمک می‌کند تا به گونه‌ای رفتار نمایند که رشد روانی و اجتماعی مرتبط با این دوره تسهیل گردد. همچنین مشاوره به نوجوانان کمک می‌کند تا از نظر روانی بیشتر در امنیت باشند، احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و روابطی توام با احترام با دیگران برقرار کنند. برای آشنایی با روانشناسی نوجوان کلیک کنید.

مشاوره نوجوان چه موضوعاتی را در بر می گیرد؟

مشاوره نوجوان طیف وسیعی از مشکلات را در برمی‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدیریت خشم، مشکلات تحصیلی، اختلالات اضطرابی، مشکلات رفتاری، موضوعات مرتبط با خودانگاره نوجوان در مورد بدن، مواجه شدن با قلدری همسالان، افسردگی، پرداختن به رفتارهای پرخطر نظیر مصرف مواد یا الکل، اختلالات خوردن، تعارضات خانوادگی، مشکلات ارتباطی، نحوه برخورد با جنس مخالف، مسائل مرتبط با عزت نفس، درگیری با استرس، انزوای اجتماعی، کنار آمدن با هویت جنسی و … اشاره کرد.

وضعیت سلامت نوجوانان طبق آمار

نوجوانی دوره حساسی است. علاوه بر چالش های جسمی و روانی که نوجوان با آن مواجه است، او باید مسیر آینده خود را نیز ترسیم کند. نوجوان با مسائلی مثل به دست آوردن استقلال، کاهش اعتماد به نفس، سردرگمی، انزوا و… روبرو است. بنابراین سلامت روانی آن ها بیش از سایر سنین دچار خدشه می شود. طبق آمار یک دهم نوجوانان دچار یکی از انواع مشکلات سلامت روان هستند. همچنین افکار خودکشی در میان گروه سنی 12 تا 17 بسیار زیاد است. آمار به دست آمده در این زمینه نشان می دهد که از هر 13 نفر نوجوان یک نفر به خودکشی فکر می کند.

اهمیت دریافت مشاوره در دوره نوجوانی

سال‌های نوجوانی برای بسیاری از افراد مرحله‌ای لذت بخش است که طی آن تجربیات جدیدی کسب کرده و به نوعی استقلال دست می‌یابند. با این حال این برهه از زندگی برای همه خوشایند نیست.

چرا که نوسانات هورمونی و دغدغه‌های روانی جدید می‌تواند این دوره را برای برخی افراد به مرحله‌ای استرس زا و گیج کننده تبدیل کند. در همین راستا مطالعات انجام شده روی نوجوانان در کشور استرالیا نشان می‌دهد از هر 10 نوجوان دست کم 1 نفر در یک سال اخیر درگیر مشکلات مرتبط با سلامت روان بوده و در میان هر 13 نوجوان 1 نفر با خطر خودکشی مواجه است. با این حال کمتر از 5درصد نوجوانان از خدمات مشاوره بهره مند می‌شوند.

این مسئله به ما نشان می‌دهد که مشاوره نوجوان به آگاهی بیشتری نیاز دارد. نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها در بسیاری از موارد نیازمند دریافت خدمات مشاوره هستند. در نتیجه باید اطلاعات عموم مردم از مشاوره نوجوان افزایش پیدا کند تا از بروز مشکلات جدی نظیر خودکشی یا پرداختن به رفتارهای پرخطر مثل مصرف الکل پیشگیری شود.

زمان مراجعه به مشاوره نوجوان

هر چه کودک تان به دوران نوجوانی نزدیک تر میشود، مسائل و چالش های والدین نیز بیشتر خواهد شد. شما با نافرمانی ها، درس نخواندن ها، پرخاشگری ها، زود رنجی، لجبازی و… فرزند نوجوان تان دیر یا زود مواجه خواهید شد. پس قبل از شروع این دوران باید اطلاعات خود را بالا ببرید. از طرفی وقتی در خانه فرزندان کوچک تر هم داشته باشید، باید اهمیت بیشتری به روش های تربیتی تان بدهید. چرا که در آینده نه چندان دور با مسائل پیچیده تر آن ها رو برو خواهید شد. پس چه بهتر که بتوانید در زمان مناسب اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.

مشاوره نوجوان در تمامی مراحل روش کودک تا بزرگسالی ضرورت دارد. شما برای آموزش، پیشگیری و حل مسائل پیش آمده می توانید به متخصصین مراجعه نمایید.

سبک معمول برگزاری جلسات مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان معمولا رویکردی عملی و مسئله محور دارد. مشاور در طول این جلسات کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  1. با شما و خود نوجوان صحبت می‌کند تا درک واضح و متعادلی نسبت به شرایط پیدا کند.
  2. موانعی که سد راه بهزیستی نوجوان می‌شوند را مشخص کرده و در مورد آن‌ها حرف می‌زند.
  3. برای جلسات مشاوره اهدف قابل دستیابی تعیین می‌کند تا نوجوانان انگیزه بیشتری برای مراجعه داشته باشند.
  4. به شما و نوجوانتان کمک می‌کند تا نیازهای یکدیگر و نیازهای سایر اعضای خانواده را درک کرده و به هم برای رفع این نیازها کمک نمایید.
  5. جلسات مشاوره جدا با شما و نوجوان برگزار می‌کند تا میزان پیشرفت‌ها را بررسی نماید.
  6. راه‌هایی به نوجوان پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها بتواند بیشتر از خودش مراقبت کرده و امنیت بیشتری داشته باشد.
  7. هنگام دستیابی نوجوان به اهداف او را تشویق کرده و روی افزایش انگیزه‌ها کار می‌کند.

اهدافی که در جلسه مشاوره نوجوان دنبال می شود

  • مشاوره در جهت حل و ارائه راهکار عملی پیش می رود.
  • با والدین و نوجوان به صورت فردی و گروهی برای درک بهتر آن ها از یکدیگر صحبت می شود.
  • هدف از شرکت در جلسات مشاوره نوجوان توسط خود نوجوان و والدین توافق می شود.
  • والدین و نوجوان نسبت به نیازهای یکدیگر درک روشنی پیدا بکنند.
  • راه های پیشگیری و حمایتی برای نوجوان و خانواده یافت می شود.

مشاوره نوجوان در مرکز مشاوره تخصصی ذهن نو

بسیاری از خانواده‌ها هنگامی که با چالش‌های مربوط به دوره نوجوانی در فرزندشان مواجه می‌شوند نمی‌دانند که باید به چه متخصصی مراجعه کنند. روانشناسان بالینی با گرایش کودک و نوجوان و سایر روانشناسان و درمانگرانی که پس از اتمام تحصیل دوره‌های تخصصی مشاوره نوجوان و خانواده را گذرانده‌اند از جمله متخصصینی هستند که در این شرایط می‌توانند به شما کمک کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

مشاوره تلفنی نوجوان

دسترسی به یک متخصص مجرب در زمینه نوجوان کار آسانی نیست. مخصوصا برای کسانی که وقت و هزینه کافی برای جستجو ندارند. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی نوجوان بسیار راه مناسبی برای دسترسی سریع به روانشناسی مجرب در حوزه کودک و نوجوان است. مجموعه ذهن نو به صورت تلفنی و آنلاین در حوزه نوجوان به صورت تخصصی خدمات مشاوره تلفنی ارائه می دهد.

بهترین مشاور برای نوجوان چه خدماتی می دهد؟

در یک جلسه مشاوره صحبت های مختلفی با نوجوان و والدین آن ها انجام می شود. مشاوره نوجوان در جهت اهداف ذکر شده پیش می رود. رسیدن به آن اهداف به معنای موفقیت مشاوره است. به طور کلی مشاوره نوجوان برای ارائه راه های مراقبتی از خود و از بین رفتن ناراحتی های خانواده ها انجام می شود. در کنار آن والدین با روش های جدید فرزندپروری آشنا می شوند.

آیا مشاوره تلفنی نوجوان به اندازه مشاوره های حضوری موثر است؟

در مشاوره های تلفنی نیز به نوجوان کمک می شود تا در خانه و خانواده به احساس آرامش، شادی، اعتماد به نفس، امنیت و همدلی برسند. با وجود انتقادهای زیادی که مشاوره های تلفنی شده، آمارها نشان از تاثیرات مثبت آن داشته است. پس اگر شما دیدگاه مثبتی نسبت به نحوه دریافت خدمات مشاوره نوجوان داشته باشید، همان نتیجه ای که قراراست در مشاوره حضوری بگیرید، نصیب تان خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

مشاوره نوجوان چه تاثیری در کاهش پرخاشگری دارد؟

تحقیقات زیادی در این باره انجام شده است که نشان می دهند تغییرات مغزی و هورمونی در دوران بلوغ در افزایش پرخاشگری و کاهش کنترل تکانه تاثیر دارند. به همین خاطر نوجوانان اغلب در کنترل خشم خود با مشکل بیشتری مواجه هستند و احتمال زیادتری وجود دارد که رفتارهای پرخطری از خود نشان دهند.

برای دریافت مشاوره نوجوان باید به روانشاس مراجعه کنم یا روان پزشک؟

در قدم اول لازم است به یک روانشناس مراجعه کنید. در صورتی که فرزندتان نیاز به درمان دارویی داشته باشد روانشناس شما را به روان پزشک ارجاع خواهد داد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره نوجوان | 2 روش ساده برای دریافت مشاوره نوجوان تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره نوجوان | 2 روش ساده برای دریافت مشاوره نوجوان تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی آمل اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی آمل نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی آمل

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی آمل اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی آمل | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی آمل | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی آمل، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی آمل، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی آمل، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی آمل، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی آمل

مرکز مشاوره تلفنی آمل، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی آمل | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی آمل، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی آمل | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی آمل در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی آمل و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی آمل علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

برای مشاوره در زمینه های مختلف از آمل می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی آمل نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی آمل



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی آمل ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین جواب هدف از ازدواج در جلسه آشنایی و خواستگاری چیست؟ هدف ازازدواج برای هر فرد متفاوت و بسته به معیارهای او دارد. از نظر روانشناسی ازدواج به سلامت روان افراد کمک خواهد کرد و افراد در زمینه های مختلف پیشرفت خواهند کرد. بهترین جواب هدف از ازدواج رفع نیازهای عاطفی، نیاز به حامی، رشد در زمینه های مختلف، عشق، رابطه جنسی، آرامش، امنیت و … است.

روانشناسی هدف از ازدواج را به دسته‎های مختلفی طبقه بندی کرده که در این مقاله در رابطه با هدف ازدواج از نظر روانشناسی صحبت کرده ایم. اما همیشه قبل از ازدواج از سلامت روانی خود و فرد مقابلتان مطمئن باشید. قبل ازازدواج نیز از مشاورین در حوزه ازدواج کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: بهترین جواب هدف از ازدواج | 12 جواب انگیزه ازدواج

بهترین جواب هدف از ازدواج

ازدواج مهم ترین تصمیم هر فردی است. انتخاب همسر برای تشکیل زندگی تا همیشه با فرد همراه خواهد بود. اگر افراد انتخاب مناسبی نداشته باشند به مرور با چالش هایی روبرو خواهند شد.

همه افراد بر اساس معیارهایی که دارند تصمیم به ازدواج می‌گیرند. هر چه فرد مورد نظر به معیارهایشان نزدیک تر باشد، برای ازدواج مناسب تر است.

اما ازدواج دلیل و هدفی می‌خواهد که اگر نباشد غیر ممکن است. در ادامه هدف از ازدواج را توضیح داده ایم تا به پاسخ درستی از “چرا باید ازدواج کنیم؟” برسیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

زندگی همه افراد با توجه به نیازهایی که دارند متفاوت است. افراد از شخصیت ها و ویژگی های خاصی برخوردارند که او را با دیگران متفاوت می‌کند. و با توجه به دوره های مختلف زندگی، نیازهای فرد نیز متفاوت می‌شود. در دوران کودکی افراد به دنبال تحصیل و آموزش هستند.

پس از تحصیلات در جستجوی کار می‌روند و بعد از اینکه به شغل مشخصی رسیدند، به دنبال تشکیل زندگی می‌روند. افراد عموما با توجه به کمبود هایی که دارند وارد رابطه می‌شوند و به دنبال پر کردن آن خلاء هستند. در ادامه در رابطه با هدف از ازدواج طبق نظر روانشناسی صحبت کرده ایم.

1. عشق، توجه و محبت

اولین نیاز هر فردی نیاز به توجه، عشق و محبت است. یکی از مهم ترین های هدف از ازدواج نیز عشق و محبت است. افراد احتیاج به عشق ورزیدن، محبت دیدن و توجه دارند.

زمانی که احساس آمادگی ابراز علاقه و توجه به کسی داشتید می‌توانید به ازدواج فکر کنید. ازدواج حضور یک شخصی که به شما عشق می‌ورزد و شما به او عشق می‌ورزید به شما تضمین می‌دهد. برای کسب اطلاع از ازدواج عاقلانه یا عاشقانه کلیک کنید.

2. بهترین جواب هدف از ازدواج | نیاز به شریک و همدم

دومین نوع هدف از ازدواج، نیاز به همدم و شریک عاطفی است. افراد علاقه دارند تا کسی در تمام شرایط و زندگی در کنارش باشد و آرامش را تجربه کند. انسان ها علاقه ای به تنهایی ندارند.

در واقع علاقه ندارند که پستی و بلندی زندگی را به تنهایی تجربه کنند. یا به اشتراک گذاشتن تمام حرف ها، اهداف و درد و دل ها نیاز به همدم دارد. این شرایط فقط با ازدواج رخ خواهد داد و اگر کسی نیاز به همدم و شریک عاطفی داشته باشد باید به ازدواج فکر کند.

3.‎ رشد در زمینه های مختلف

سومین نوع هدف از ازدواج، رشد در زمینه های مختلف است. با مکالمه در رابطه با مسائل مالی، اخلاقی، اجتماعی و … با همسر خود از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنید و در زمینه های مختلف رشد می‌کنید. مطمئن باشید که همسر خوب به شما در زمینه های مختلف کمک بزرگی خواهد کرد.

4. بهترین جواب هدف از ازدواج | نیاز به حامی

چهارمین و یکی از مهم ترین موضوعات هدف از ازدواج، نیاز به حامی است. حضور حامی همه جوره به شما اطمینان می‌دهد که به سمت اهداف خود حرکت کنید و ترسی از قدم برداشتن نداشته باشید.

همسر خوب مانند تکیه گاه، پشتوانه و حمایت گر برای افراد است. تا زمانی که ازدواج نکنید هیچ حامی و پشتوانه ای به خوبی همسر نخواهید داشت.

5. رابطه جنسی

هدف از ازدواج در برخی افراد، رابطه جنسی. یکی از هدف های مهم ازدواج رابطه جنسی است که نیاز هر فردی است. و این نیاز با ازدواج برطرف می‌شود. رابطه جنسی جدا از جنسیت در تمام افراد با هر ویژگی، اخلاق، رفتار و … وجود دارد. اما برقراری رابطه جنسی مناسب و ایمن همیشه باید رعایت شود. برای اطلاع از رابطه جنسی پر خطر کلیک کنید.

6. بهترین جواب هدف از ازدواج | آرامش

برخی از افراد هدف از ازدواج را رسیدن به آرامش می‌دانند. زمانی که نیازهای افراد در ازدواج بر طرف می‌شود، آرامش کل زندگی و سلامت روان زوجین را در بر می‌گیرد.

انتخاب درست و بر اساس معیارها در ازدواح شما را به آرامش خواهد رساند. برای انتخاب درست نیاز به مشاوره ازدواج دارید. برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج کلیک کنید.

7. زیبا شدن زندگی

هفتمین هدف از ازدواج را زیبا شدن زندگی قرار دادیم. افراد اصولا علاقه دارند تا شخصی را همراه خود داشته باشند تا تجربه های جدید را با او کسب کنند.

کارها به تنهایی هیچوقت لذت بخش نیست و زمانی که فعالیت های خود را با فردی که دوستش داریم همراه کنیم، زندگی زیبا تر می‌شود. همسر خوب زندگی را به شکل عجیبی زیبا می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

8. امنیت

شاید بتوان گفت که مهم ترین هدف از ازدواج در روانشناسی، مخصوصا برای خانم ها امنیت است. ازدواج ویژگی های خاصی را به همراه دارد که از جنبه های اجتماعی، مالی، عاطفی و جانی به افراد امنیت می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت زنان و رازهای ناشناخته کلیک کنید.

9. کسب تجارب جدید

نهمین هدف از ازدواج در روانشناسی، کسب تجارب جدید است. برخی از تجربه ها، احساسات و حس ها فقط از طریق ازدواج کسب می‌شود. حس هایی مانند: مادر شدن، پدر شدن، پرورش فرزندان، همسر بودن، تماشای رشد فرزندان و … فقط با ازدواج کسب خواهند شد.

10. اعتبار مضاعف

اگر با دقت جامعه را برانداز کنید متوجه خواهید شد که افراد متاهل از اعتبار بیشتری نسبت به بقیه افراد برخوردارند. ازدواج هایی که بر اساس پیشرفت و فع نیاز ها باشد. و زوجین به پیشرفت یکدیگر کمک کنند باعث اعتبار بیشتر خواهد شد. پس یکی از موضوعات هدف از ازدواج اعتبار بیشتر است.

در واقع با ازدواج دغدغه فکری پیدا کردن همدم وجود ندارد و افراد با آرامش بیشتری برای اهداف خود تلاش می‌کنند.

11. رهایی از خطاها

یکی از یازدهمین موضوع هدف از ازدواج رهایی از انحرافات و خطاها است. ازدواج بر اساس چهارچوب و قانونی که دارد به افراد اجازه خطا نمی‌دهد. با ازدواج تمامی نیاز ها رفع خواهد شد و اگر ازدواجی صورت نگیرد افراد به انحرافات و خطاها نزدیک تر می‌شوند. و زندگی اصولی بر اساس چهارچوب خاصی ندارند.12. فرزند آوری

هدف از ازدواج در خیلی از افراد فرزند آوری است. برخی از افراد علاقه شدیدی به کودک دارند و بزرگتذین هدفشان از ازدواج فرزند آوری و گسترش نسلشان است. اما تا زمانی که ازدواج نکنید توانایی مشاهده رشد فرزند خود را نخواهید داشت.

با ازدواج علاوه بر اینکه نیازهای بنیادی خود را رفع خواهید کرد. می‌توانید تا در زمینه گسترش زندگی نیز پیشرفت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک فرزند پروری کلیک کنید.

 

کلام آخر‎

ازدواج پروسه طولانی دارد و افراد با فرهنگ ها، خانواده ها، ویژگی ها و … یکدیگر آشنا می‌شوند. برای انتخاب فرد مناسب و سالم نیاز به تحقیقات و شناخت کامل از فرد است. در مشاوره قبل از ازدواج به بررسی شخصیت و ویژگی های فرد می‌پردازند.

با توجه به آگاهی که بدست می‌آورید شریک زندگی خود را بر اساس معیارهای خود انتخاب می‌کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین جواب هدف از ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بهترین جواب هدف از ازدواج | 12 جواب انگیزه ازدواج



:: برچسب‌ها: بهترین جواب هدف از ازدواج | 12 جواب انگیزه ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین جواب هدف از ازدواج در جلسه آشنایی و خواستگاری چیست؟ هدف ازازدواج برای هر فرد متفاوت و بسته به معیارهای او دارد. از نظر روانشناسی ازدواج به سلامت روان افراد کمک خواهد کرد و افراد در زمینه های مختلف پیشرفت خواهند کرد. بهترین جواب هدف از ازدواج رفع نیازهای عاطفی، نیاز به حامی، رشد در زمینه های مختلف، عشق، رابطه جنسی، آرامش، امنیت و … است.

روانشناسی هدف از ازدواج را به دسته‎های مختلفی طبقه بندی کرده که در این مقاله در رابطه با هدف ازدواج از نظر روانشناسی صحبت کرده ایم. اما همیشه قبل از ازدواج از سلامت روانی خود و فرد مقابلتان مطمئن باشید. قبل ازازدواج نیز از مشاورین در حوزه ازدواج کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: بهترین جواب هدف از ازدواج | 12 جواب انگیزه ازدواج

بهترین جواب هدف از ازدواج

ازدواج مهم ترین تصمیم هر فردی است. انتخاب همسر برای تشکیل زندگی تا همیشه با فرد همراه خواهد بود. اگر افراد انتخاب مناسبی نداشته باشند به مرور با چالش هایی روبرو خواهند شد.

همه افراد بر اساس معیارهایی که دارند تصمیم به ازدواج می‌گیرند. هر چه فرد مورد نظر به معیارهایشان نزدیک تر باشد، برای ازدواج مناسب تر است.

اما ازدواج دلیل و هدفی می‌خواهد که اگر نباشد غیر ممکن است. در ادامه هدف از ازدواج را توضیح داده ایم تا به پاسخ درستی از “چرا باید ازدواج کنیم؟” برسیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

زندگی همه افراد با توجه به نیازهایی که دارند متفاوت است. افراد از شخصیت ها و ویژگی های خاصی برخوردارند که او را با دیگران متفاوت می‌کند. و با توجه به دوره های مختلف زندگی، نیازهای فرد نیز متفاوت می‌شود. در دوران کودکی افراد به دنبال تحصیل و آموزش هستند.

پس از تحصیلات در جستجوی کار می‌روند و بعد از اینکه به شغل مشخصی رسیدند، به دنبال تشکیل زندگی می‌روند. افراد عموما با توجه به کمبود هایی که دارند وارد رابطه می‌شوند و به دنبال پر کردن آن خلاء هستند. در ادامه در رابطه با هدف از ازدواج طبق نظر روانشناسی صحبت کرده ایم.

1. عشق، توجه و محبت

اولین نیاز هر فردی نیاز به توجه، عشق و محبت است. یکی از مهم ترین های هدف از ازدواج نیز عشق و محبت است. افراد احتیاج به عشق ورزیدن، محبت دیدن و توجه دارند.

زمانی که احساس آمادگی ابراز علاقه و توجه به کسی داشتید می‌توانید به ازدواج فکر کنید. ازدواج حضور یک شخصی که به شما عشق می‌ورزد و شما به او عشق می‌ورزید به شما تضمین می‌دهد. برای کسب اطلاع از ازدواج عاقلانه یا عاشقانه کلیک کنید.

2. بهترین جواب هدف از ازدواج | نیاز به شریک و همدم

دومین نوع هدف از ازدواج، نیاز به همدم و شریک عاطفی است. افراد علاقه دارند تا کسی در تمام شرایط و زندگی در کنارش باشد و آرامش را تجربه کند. انسان ها علاقه ای به تنهایی ندارند.

در واقع علاقه ندارند که پستی و بلندی زندگی را به تنهایی تجربه کنند. یا به اشتراک گذاشتن تمام حرف ها، اهداف و درد و دل ها نیاز به همدم دارد. این شرایط فقط با ازدواج رخ خواهد داد و اگر کسی نیاز به همدم و شریک عاطفی داشته باشد باید به ازدواج فکر کند.

3.‎ رشد در زمینه های مختلف

سومین نوع هدف از ازدواج، رشد در زمینه های مختلف است. با مکالمه در رابطه با مسائل مالی، اخلاقی، اجتماعی و … با همسر خود از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنید و در زمینه های مختلف رشد می‌کنید. مطمئن باشید که همسر خوب به شما در زمینه های مختلف کمک بزرگی خواهد کرد.

4. بهترین جواب هدف از ازدواج | نیاز به حامی

چهارمین و یکی از مهم ترین موضوعات هدف از ازدواج، نیاز به حامی است. حضور حامی همه جوره به شما اطمینان می‌دهد که به سمت اهداف خود حرکت کنید و ترسی از قدم برداشتن نداشته باشید.

همسر خوب مانند تکیه گاه، پشتوانه و حمایت گر برای افراد است. تا زمانی که ازدواج نکنید هیچ حامی و پشتوانه ای به خوبی همسر نخواهید داشت.

5. رابطه جنسی

هدف از ازدواج در برخی افراد، رابطه جنسی. یکی از هدف های مهم ازدواج رابطه جنسی است که نیاز هر فردی است. و این نیاز با ازدواج برطرف می‌شود. رابطه جنسی جدا از جنسیت در تمام افراد با هر ویژگی، اخلاق، رفتار و … وجود دارد. اما برقراری رابطه جنسی مناسب و ایمن همیشه باید رعایت شود. برای اطلاع از رابطه جنسی پر خطر کلیک کنید.

6. بهترین جواب هدف از ازدواج | آرامش

برخی از افراد هدف از ازدواج را رسیدن به آرامش می‌دانند. زمانی که نیازهای افراد در ازدواج بر طرف می‌شود، آرامش کل زندگی و سلامت روان زوجین را در بر می‌گیرد.

انتخاب درست و بر اساس معیارها در ازدواح شما را به آرامش خواهد رساند. برای انتخاب درست نیاز به مشاوره ازدواج دارید. برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج کلیک کنید.

7. زیبا شدن زندگی

هفتمین هدف از ازدواج را زیبا شدن زندگی قرار دادیم. افراد اصولا علاقه دارند تا شخصی را همراه خود داشته باشند تا تجربه های جدید را با او کسب کنند.

کارها به تنهایی هیچوقت لذت بخش نیست و زمانی که فعالیت های خود را با فردی که دوستش داریم همراه کنیم، زندگی زیبا تر می‌شود. همسر خوب زندگی را به شکل عجیبی زیبا می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

8. امنیت

شاید بتوان گفت که مهم ترین هدف از ازدواج در روانشناسی، مخصوصا برای خانم ها امنیت است. ازدواج ویژگی های خاصی را به همراه دارد که از جنبه های اجتماعی، مالی، عاطفی و جانی به افراد امنیت می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت زنان و رازهای ناشناخته کلیک کنید.

9. کسب تجارب جدید

نهمین هدف از ازدواج در روانشناسی، کسب تجارب جدید است. برخی از تجربه ها، احساسات و حس ها فقط از طریق ازدواج کسب می‌شود. حس هایی مانند: مادر شدن، پدر شدن، پرورش فرزندان، همسر بودن، تماشای رشد فرزندان و … فقط با ازدواج کسب خواهند شد.

10. اعتبار مضاعف

اگر با دقت جامعه را برانداز کنید متوجه خواهید شد که افراد متاهل از اعتبار بیشتری نسبت به بقیه افراد برخوردارند. ازدواج هایی که بر اساس پیشرفت و فع نیاز ها باشد. و زوجین به پیشرفت یکدیگر کمک کنند باعث اعتبار بیشتر خواهد شد. پس یکی از موضوعات هدف از ازدواج اعتبار بیشتر است.

در واقع با ازدواج دغدغه فکری پیدا کردن همدم وجود ندارد و افراد با آرامش بیشتری برای اهداف خود تلاش می‌کنند.

11. رهایی از خطاها

یکی از یازدهمین موضوع هدف از ازدواج رهایی از انحرافات و خطاها است. ازدواج بر اساس چهارچوب و قانونی که دارد به افراد اجازه خطا نمی‌دهد. با ازدواج تمامی نیاز ها رفع خواهد شد و اگر ازدواجی صورت نگیرد افراد به انحرافات و خطاها نزدیک تر می‌شوند. و زندگی اصولی بر اساس چهارچوب خاصی ندارند.12. فرزند آوری

هدف از ازدواج در خیلی از افراد فرزند آوری است. برخی از افراد علاقه شدیدی به کودک دارند و بزرگتذین هدفشان از ازدواج فرزند آوری و گسترش نسلشان است. اما تا زمانی که ازدواج نکنید توانایی مشاهده رشد فرزند خود را نخواهید داشت.

با ازدواج علاوه بر اینکه نیازهای بنیادی خود را رفع خواهید کرد. می‌توانید تا در زمینه گسترش زندگی نیز پیشرفت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک فرزند پروری کلیک کنید.

 

کلام آخر‎

ازدواج پروسه طولانی دارد و افراد با فرهنگ ها، خانواده ها، ویژگی ها و … یکدیگر آشنا می‌شوند. برای انتخاب فرد مناسب و سالم نیاز به تحقیقات و شناخت کامل از فرد است. در مشاوره قبل از ازدواج به بررسی شخصیت و ویژگی های فرد می‌پردازند.

با توجه به آگاهی که بدست می‌آورید شریک زندگی خود را بر اساس معیارهای خود انتخاب می‌کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین جواب هدف از ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بهترین جواب هدف از ازدواج | 12 جواب انگیزه ازدواج



:: برچسب‌ها: بهترین جواب هدف از ازدواج | 12 جواب انگیزه ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()