نوشته شده توسط : ذهن نو

بیان یا ابراز عشق برای هر کسی کار راحتی نیست. شاید این موضوع در شخصیت شما نهفته باشد، برای مثال شخصیت‌های درونگرا بیشتر احساسات خود را سرکوب می‌کنند و در بیان کلامی عواطف با مشکل مواجه هستند، پس در رابطه عاطفی نمی‌توانند آنطور که باید عاشقانه رفتار نمایند. این مسئله در بسیاری از موارد زمینه‌ساز بروز سوء تفاهم و تنش میان زوجین می‌شود. اگر راه‌های ابراز عشق را بلد نیستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و اگر شریک‌تان عشق و محبتش را نشان نمی‌دهد، باری دریافت زوج درمانی هر چه زودتر اقدام کنید، چرا ادامه چنین ارتباطی به مرور زمان آسیب‌های عمیقی به عواطف‌تان خواهد زد.

منبع: ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده

چند راهکار ساده برای ابراز عشق

ابراز عشق برای همه کار راحتی نیست. چرا که برخی شخصیت ها بیش از سایرین احساسات درونی خود را سرکوب می‌کنند و ممکن است از بیان عواطف خود خجالت کشیده یا احساس ناراحتی کنند. همچنین این مسئله می‌تواند ناشی از فقدان مهارت‌های ارتباطی کافی در گنجینه رفتاری باشد. در ادامه 7راهکار ساده برای نشان دادن عشق‌تان آورده‌ایم. در صورت شک در مورد رابطه حتما مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت کنید.

1- گفتن “دوستت دارم” را فراموش نکنید

خیلی‌ها (مخصوصا مردان) توقع دارند شریک عاطفی‌شان از کارهایی که انجام می‌دهند به میزان عشق آن‌ها پی ببرد، اما نباید قدرت کلمات را نادیده بگیرید. گاهی اوقات گفتن جمله ساده دوستت دارم از هر کار دیگری تاثیرگذارتر است.

2- به ویژگی های مثبت شریک عاطفی تان توجه نمایید

یکی از روش‌هایی که به واسطه آن می‌توانید عشق خود را ابراز کنید، توجه به ویژگی‌های مثبت او است. در همین راستا تلاش کنید در مورد ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی‌اش که برای‌تان جذاب است به او بازخورد بدهید. این کار باعث می‌شود که شریک عاطفی‌تان احساس کند به او توجه می‌کنید و دوستش دارید.

3- خوب گوش دادن را تمرین کنید

ابراز عشق تنها با گفتن میسر نمی‌شود گاهی اوقات برای اینکه به او نشان دهید چقدر دوستش دارید باید خوب به او گوش دهید. برای این کار زمانی که شریک عاطفی‌تان با شما صحبت می‎‌کند، از کارهای دیگر دست بکشید و با زبان بدن خود نظیر تکان دادن سر یا برقرار کردن ارتباط چشمی مناسب به او بگویید برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید. کار کردن با گوشی یا تماشا کردن تلویزیون زمانی که شریک عاطفی‌تان نیاز دارد با شما صحبت کند به طور غیرمستقیم این پیغام را می‌رساند که او را دوست ندارید یا به دغدغه‌هایش اهمیتی نمی‌دهید.

4- گاهی بی دلیل هدیه بخرید

هدیه خریدن حتما نباید مناسبت خاصی داشته باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن عشق خود را ابراز کنید این است که گاهی بدون مناسبت و بی مقدمه برای شریک عاطفی تان هدیه بخرید. این هدیه می‌تواند تنها یک شاخه گل باشد اما از آنجایی که توجه و محبت شما را نشان می‌دهد از ارزشمندی بالایی برخوردار است.

5- روش های جدیدی را برای ابراز عشق امتحان کنید

یک رابطه بلند مدت زمانی دوام می‌آورد که طرفین از یک نواختی و روزمرگی در آن بپرهیزند. برای همین همیشه از یک راه و روش یکسان برای عشق ورزی استفاده نکنید. تلاش کنید کمی خلاقیت به خرج داده و کمی متفاوت عمل کنید. برای مثال حتی در نحوه معاشقه، بوسیدن و آمیزش جنسی با شریک عاطفی تان روش‌های مختلفی را امتحان کنید و طبق عادت همیشگی پیش نروید.

6- موقعیت مناسبی را برای ابراز عشق انتخاب کنید

در بسیاری از مواقع شکست‌های ما به زمان‌بندی غلط برای انجام کارها بر می‌گردد. پس مهمه که چه زمان و چه موقعیتی را برای ابراز عشق انتخاب می‌کنید. برای مثال اگر برای اولین بار می‌خواهید از احساسات خود صحبت کنید زمانی را انتخاب کنید که از نظر احساسی در شرایط با ثباتی قرار داشته باشد. وقتی که او غمگین، عصبانی یا خسته است قدرت تصمیم گیری خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد و خیلی احتمال دارد که واکنش مناسبی به ابراز علاقه شما نشان ندهد در نتیجه موقعیت مناسب را پیدا کنید.

7- به جزئیات دقت کنید

برای ابراز عشق حتما لازم نیست کار شگفت انگیزی انجام دهید. گاهی اوقات توجه به جزئیات کوچک می‌تواند تا حد زیادی دلگرم کننده باشد و شعله عشق را میان زوجین زنده نگه دارد. از همین رو تلاش کنید به قدم‌های مثبت و هرچند کوچکی که شریک عاطفی تان برای حفظ رابطه برمی‌دارد توجه کرده و از آن‌ها قدردانی کنید. برای مثال تشکر کردن بابت غذایی که همسرتان می‌پزد یا قدردانی بابت کمک کردن در کارهای خانه مسائل کوچکی هستند که می‌توانند عشق و علاقه شما را نشان دهند.

8- برای او نامه بنویسید

تکرار کلمات گاه از قدرت آن می‌کاهد. پس هر از گاهی از نامه برای بیان احساسات و ابراز عشق تان استفاده کنید. همسرتان شاید از عشق شما آگاه باشد. اما خواندن نامه عاشقانه تان ارزش دیگری دارد.

8- از جمله های عاشقانه استفاده کنید

هنگام صحبت با همسرتان حتی در صحبت های عادی هم از کلمات و جملات محبت آمیز مثل عزیزم، نازم، قشنگم، مهربانم، جان، خوشگل و غیره استفاده کنید. و بعد از یک روز خسته کننده یا مهمانی به همسرتان بگویید که چقدر از حضورش خشنودید. او را در کنار خود بنشانید. به چشمانش نگاه کنید. آن وقت احساسات خود را بیان کنید. شما می توانید از جملات زیر استفاده کنید.

چهره فرشته ات نفس منو بند میاره.

خونه و بهشتم را با تو پیدا کردم.

تحقق بخشیدن آرزوهای تو آرزوی منه.

در آغوش کشیدن تو انگار توی بهشتم.

من به معجزه اعتقاد دارم چون با تو آشنا شدم.

هنوزم وقتی بهم دست میزنی، انگار قند تو دلم آب میشه.

به طور عجیبی روحم رو تسخیر خودت کردی.

با تو فقط احساس راحتی می کنم، جلوی تو خود خودمم.

من قلب و وجودم تورو انتخاب کردم.

خاطرات گذشته و آینده بهترین کاری است که با هم می کنیم.

چشمانم همیشه و همه جا فقط دنبال تو هست.

سخن آخر

در ابراز عشق باید به موقعیت و نیاز همسرتان توجه اساسی داشته باشید. هوشمندانه عمل کنید. همسر (شریک عاطفی) تان عمیق ترین بخش های وجودش را فقط با شما در میان می گذارد. پس محتاط باشید. از او و عشق تان مراقبت کنید. مطمئن باشید، او نیز روز بروز به شما علاقه مندتر خواهد شد. هرگز دست از ابراز عشق برندارید. شما باید هر چند وقت یکبار برای تجدید عشق و محبت تان انرژی صرف کنید. هیچ رابطه ای بدون تلاش دو طرف پایدار نخواهد ماند. پس ناامید و یا برعکس بی خیال نشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیان و ابراز عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

همسر من از نظر عاطفی بسیار سرد است و اصلا نمی تواند انتظارات من را از نظر احساسی برآورده کند. چگونه می توانم خود را با این شرایط سازگار کنم؟

تفاوت زن و مرد در شیوه بروز احساسات یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند منجر به احساس ناکامی در زندگی مشترک شود. برای اینکه بتوانید در این زمینه به تفاهم بیشتری برسید باید مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و بیشتر با شخصیت‌‍های یکدیگر آشنا شوید تا به این ترتیب درک بیشتری از هم داشته باشید. شرکت در جلسات زوج درمانی از جمله راهکارهایی است که می تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک نماید.

راه های ابراز عشق چیست؟

کلمات قدرت زیادی دارند. شما با نحوه صحبت و جملات تان می توانید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید. ابراز عشق با نامه، حرف، هدیه، رفتار و… انجام می شود. حتما برای اطلاع از نحوه انجام این کار ادامه مقاله را بخوانید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده



:: برچسب‌ها: ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از سوسک یا باگوفوبیا bugophobia، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع سوسک گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین سوسک هراسی یکی از انواع فوبیا خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترسشان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان سوسک هراسی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از سوسک یا باگوفوبیا | علائم و 6 روش درمان فوبیای سوسک

ترس از سوسک

شدت ترس از سوسک ممکن است بسیار زیاد باشد و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از سوسک، ترسی عمیق و غیرمنطقی از سوسک یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حشره است، دارند.

با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر سوسک یا شنیدن کلمه سوسک نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با سوسک‌ها اجتناب ورزد.

علت ایجاد ترس از سوسک

فوبیای مربوط به حشرات، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی سوسک نقش دارند.

تجربیات منفی

فوبیای سوسک ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، احساس انزجار ناشی از حرکت سوسک بر روی دست یا پاها می‌تواند منجر به ترس از سوسک‌ها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد ممکن است بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند این ترس را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از سوسک‌ها یا شنیدن اخباری مثل هجوم سوسک‌ها به شهر به دلیل گرمای بیش از حد به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از سوسک‌ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

علائم و نشانه های ترس از سوسک

علائم فوبیای سوسک می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از سوسک یا فوبیای سوسک است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن سوسک‌ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا سوسک وجود داشته باشد

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع

ترس از سوسک در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از سوسک که در بالا گفته شد، می‌تواند در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده شود.

روش‌های درمان ترس از سوسک

باگوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از سوسک برای‌تان دردسرساز شده و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید.

در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

1. درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از زنبور به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای زنبور مقابله کنند.

2. مواجهه درمانی

همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

3. غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از سوسک

در این روش، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی سوسک، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

4. حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش به فرد آموزش داده می‌شود که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

5. واقعیت مجازی

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته، وی احساس می‌کند واقعا در میان سوسک‌ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

6. دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

نظر مشاوران درباره ترس از سوسک

ترس از سوسک با توجه به علل ایجاد کننده و شدت آن با روش های مختلفی درمان می شود. متاسفانه بسیاری از مراجعان پس از تشدید بیماری به دنبال درمان می‌گردند. بیمارهایی مثل فوبیا و ترس از سوسک زمینه‌ای برای ابتلا به سایر انواع اختلالات‌اضطرابی هستند. پس عدم توجه به درمان به مرور شرایط روانی و جسمی شما را بدتر خواهد کرد. پیش از آن که عملکرد کاری و اجتماعی شما دستخوش تغییراتی شود، توصیه می کنیم برای درمان مراجعه کنید. در موراد خفیف و متوسط جلسات درمان 5 الی 10 جلسه خواهد بود. اما در موارد شدید، بنا به تشخیص متخصص باید در جلسات درمان حضور پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سوسک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترس از سوسک یا باگوفوبیا | علائم و 6 روش درمان فوبیای سوسک



:: برچسب‌ها: ترس از سوسک یا باگوفوبیا | علائم و 6 روش درمان فوبیای سوسک ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماده مخدر سفید مجموعه از موادمخدر‌ با ساختار و رنگ سفید است که نشانه ها، عوارض و پیامدهایی را به دنبال دارد. ماده‌مخدر های سفید بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته و مشکلات روانی و جسمی را بروز می‌دهد. این مواد با ساختار شیمیایی و گاهی به صورت دست ساز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

هروئین، کوکائین، نمک حمام، مورفین، کروکودیل و متامفتامین از انواع این ماده مخدر سفید رنگ هستند که اگر با الکل و ماری جوانا مصرف شود، خطرات مرگ باری را به همراه خواهد داشت. بهترین راه کسب اطلاعات در رابطه با مواد مخدر سفید تماس با مشاوران و روانشناسان متخصص در حوزه اعتیاد است. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ماده مخدر سفید چیست؟ | 10 ماده مخدر خیابانی

ماده مخدر سفید

ماده مخدر سفید به مواد با ساختار شیمیایی گفته می‌شود که با ساختار و رنگ سفید تشکیل شده‌اند. مصرف ماده‌مخدر سفید عوارض شدید و خطرناکی را به دنبال دارد. این مواد جزء ماده های خیابانی شناخته می‌شود، که مصرف کنندگان آن بسیار زیادند.

مهم ترین انواع ماده مخدر سفید عبارتند از: کوکائین، هروئین و مورفین. اعتیاد به این مواد تمام زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آن‌ها اعتیاد، عوارض و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد. در ادامه به نشانه های هشدار دهنده ماده مخدر سفید اشاره کرده‌ایم.

  • از دست دادن اشتها
  • خون افتادن در چشم ها
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • بوی عجیب در نفس
  • بوی عجیب لباس ها
  • افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
  • دزدی
  • رفتارهای پنهانی
  • رعایت نکردن نظافت شخصی
  • از دست دادن حافظه
  • بی علاقگی نسبت به فعالیت های اجتماعی
  • درخواست های فراوان مالی

انواع ماده مخدر سفید

ماده مخدر سفید اغلب به موادی تعلق می‌گیرد که ساختار سفید رنگی دارند. در ادامه به انواع ماده‌مخدر سفید اشاره کرده‌ایم.

مواد مخدر سفید در طولانی مدت موجب آسیب های شدید و عمیق بر عملکرد مغز می شوند. این درحالی است که سلول های مغز امکان بازسازی را ندارند. پس هر چه اعتیاد طولانی تر باشد، وضعیت بیمار خطرناک تر خواهد بود.

1.کوکائین

برای معرفی اولین ماده مخدر سفید، کوکائین را شرح می‌دهیم. کوکائین ماده پودری است که از گیاه کوکا به دست می‌آید و از طریق بینی (استنشاقی) مصرف می‌شود.

اما از طریق دود و تزریق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف کوکائین از طریق ریه جذب خون می‌شود و بر سیستم عصبی و نورون های عصبی فرد تاثیرگذار است. کوکائین با نام های مختلفی از قبیل راک، نبات، برف و توت نیز شناخته می‌شود. تاثیرات این ماده‌ به شرح زیر است.

  • فشار خون بالا
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش دمای بدن
  • درد معده
  • حالت تهوع
  • از دست دادن اشتها
  • سکته و حمله قلبی
  • از دست دادن بویایی
  • خونریزی و مشکلات معده
  • خطر ابتلا به هپاتیت
  • خطر ابتلا به HIV
  • مرگ

2. هروئین

دومین ماده مخدر سفید، هروئین است. این ماده افیونی که از گیاه خشخاش بدست می‌آید، به شکل پودر سفید مایل به زرد یا قهوه ای وجود دارد. با قرار گرفتن در معرض حرارت، به شکل سیاه رنگ یا قهوه ای تیره تغییر می‌کند.

این ماده مخدر سفید از طریق دود، استنشاق و تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. به سرعت توسط مغز جذب می‌شود و باعث اعتیاد روانی و جسمی می‌شود. پس از مصرف باعث سرخوشی، سنگینی در بازوها، سنگینی در پاها و خشکی دهان می‌شود. از جمله عوارض مصرف این ماده‌مخدر سفید به شرح زیر است.

  • منقبض شدن رگ ها
  • بیماری کلیوی
  • کاهش عمق تنفس
  • آسیب مغزی و مرگ
  • مشکلات گوارشی
  • خطر ابتلا به هپاتیت
  • خطر ابتلا به HIV
  • سقط جنین در دوران بارداری
  • نقص مادرزادی بر جنین

3. مورفین

سومین نوع ماده مخدر سفید، مورفین است. مورفین ماده مخدری است که از گیاه خشخاش بدست می‌آید. ترکیب شیمیایی مانند هروئین دارد و به دلیل لذت بخشی و دسترسی آسان، پتانسیل بالایی برای سوء مصرف دارد. مورفین با جلوگیری از حرکت سیگنال های درد در طول اعصاب به مغز عمل می‌کند.

از این ماده‌مخدر سفید برای درمان دردهای شدید، دردهای بعد از جراحی، درمان های ناشی از تنگی نفس و سرطان در زمینه پزشکی کاربرد دارد. از عوارض مورفین می‌توان به علائم زیر اشاره کرد.

  • یبوست
  • مشکلات گوارشی
  • حالت تهوع
  • بدن درد
  • کما
  • افسردگی
  • عرق بیش از حد
  • سرگیجه شدید
  • اختلال در گردش خون
  • ایست قلبی

4. ماده مخدر سفید | نمک حمام

نمک حمام نیز نوعی از ماده مخدر سفید امروزی است. که به عنوان نمک تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده مخدر سفید به شکل پودر سفید و شامل گرانول و کریستال است که شبیه به نمک خوراکی تهیه و تولید می‌شود.

این ماده جزو ماده‌مخدر جدیدی است که دارای محبوبیت فراوانی بین نوجوانان می‌باشد. نمک حمام قدرت اعتیاد زایی زیادی دارد و به آسانی تولید می‌شود.

این ماده‌مخدر با نام هایی مانند شکوفه، صورت زخم، رعد و برق سفید و غذای گیاهی شناخته می‌شود. سطح دوپامین مغز را تغییر داده و باعث ایجاد سرخوشی در افراد می‌شود. از مهم ترین عوارض این ماده مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کم آبی بدن
  • فشار خون بالا
  • ضربان تند قلب
  • توهمات روانی
  • آژیتاسیون
  • افکار پارانویا
  • عصبانیت
  • حملات پانیک
  • درد در قفسه سینه
  • نارسایی کلیه
  • مرگ

5. اکستازی و فلاکا

پنجمین ماده مخدر سفید، اکستازی و فلاکا است. اکسازی در بین نوجوانان و جوانان بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرد. به شکل قرص، کپسول، استنشاق، دود و خوراکی مصرف می‌شود. اکستازی ماده دست ساز و ترکیب شده از چندین ماده شیمایی است که ماده محرک و توهم زایی است.

باعث تغییر در سطح سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین در مغز شده و باعث ایجاد حس نزدیکی با اطرافیان و تغییر در خلق و خو می‌شود. از عوارض این ماده‌مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افسردگی
  • گیجی
  • اضطراب
  • اختلال در خواب
  • فشار خون
  • افزایش ضربان قلب
  • انقباض عضلات
  • تاری دید
  • سرگیجه
  • عرق کردن
  • لرز

ماده مخدر سفید فلاکا شبیه به نمک حمام است که از کریستال های کم رنگی تشکیل شده است. نام دیگر این ماده مخدر شن است که از طریق سیگار الکترونیکی، به روش دودی و تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مانند نمک حمام حاوی کاتیون مصنوعی است که تاثیرات زیادی می‌گذارد. از عوارض این ماده‌مخدر می‌توان به افکار پارانویا، توهم، خشونت و آسیب به خود اشاره کرد.

6. ماده مخدر سفید | متامفتامین

متامفتامین معروف ترین این دست مواد سفید است. این ماده مخدر به شکل پودر سفید و گچی وجود دارد. متامفتامین به صورت خوراکی، دود و تزریق مصرف می‌شود. این ماده با نام هایی مانند کریستال، یخ و پرانک شناخته می‌شود. از عوارض متامفتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش فشار خون
  • افزایش دمای بدن
  • کاهش شدید وزن
  • بروز زخم در دهان و دندان
  • اضطراب
  • گیجی
  • بی خوابی شبانه
  • توهم
  • هذیان
  • افکار پارانوئیدی
  • افزایش تنفس
  • افزایش ضربان قلب
  • سقط جنین
  • نقص مادرزادی شدید در نوزاد
  • کاهش وزن هنگان تولد نوزاد
  • در صورت مصرف تزریقی خطر ابتلا به بیماری هپاتیت و HIV افزایش می‌یابد

7. کروکودیل

کروکودیل یکی از انواع ماده مخدر سفید است. ماده‌مخدر سفید کروکودیل در روسیه و بین بزرگسالان به دلیل شباهت به هروئین و هزینه ارزان‌تر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماده مخدر سفید 10 برابر بیشتر از هروئین بر افراد تاثیرات مخرب می‌گذارد. کروکودیل ترکیبی از ید، کدئین، بنزین، مایع فندک و … می‌باشد. به صورت تزریقی مصرف می‌شود و بر پوست افراد اثر می‌گذارد. از عوارض این ماده‌مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسیب به رگ های خونی
  • سبز رنگ شدن رگ های خونی
  • پوسته شدن پوست بدن و شباهت به پوست کروکودیل
  • قطع عضو
  • خطر ابتلا به بیماری گانگرن یا قانقازیا
  • مرگ

8. اسپایس

اسپایس‌ترکیبی از گیاهان و مواد شیمیایی است که اثراتی مانند ماریجوانا ایجاد می‌کند. این ماده مخدر سفید با نام های مامبای سیاه، علف هرز تقلبی، آتش، سعادت و … می‌باشد که به صورت نوشیدنی و دم کردن مانند چای مصرف می‌شود.

این ماده مخدر مانند ماریجوانا از ماده شیمیایی تی اچ سی تشکیل شده است اما از ماری جوانا قدرت بیشتری دارد. با مصرف این ماده‌مخدر سفید آرامش و حس شادی در فرد بروز پیدا می‌کند. عوارض این ماده مخدر به شرح زیر است.

  • اضطراب شدید
  • حالات پارانویید
  • توهم
  • ضربان قلب سریع
  • استفراغ
  • گیجی
  • تشنج
  • افزایش فشار خون
  • حمله قلبی

9. قارچ

قارچ که امروزه بین نوجوانان مصرف می‌شود، نوعی از ماده مخدر سفید است. این ماده‌مخدر به سیلوسایبین و قارچ جادویی نیز معروف است که به روش خوراکی مصرف می‌شود. مدت توهم در این ماده‌مخدر سفید حدود 20 دقیقه تا 6 ساعت است. از عوارض این ماده مخدر سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توهم
  • تغییر ادراک فردی و روانی
  • ناتوانی در تشخیص و تمایز واقعیت
  • روان پریشی
  • وحشت
  • فلش بک
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • حالت تهوع
  • استفراغ

10. مریم گلی

آخرین نوع ماده مخدر سفید، مریم گلی است. این ماده مخدر سفید از خانواده نعناعیان است و در مکزیک با جویدن برگ و دود کردن آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نعنای جادویی نام دیگر این ماده مخدر است که تاثیرات کوتاه اما شدیدی به دنبال دارد. در عرض 5 تا 10 دقیقه آغاز و تا 30 دقیقه زمان می‌برد. مهم ترین عوارض مریم گلی را در ادامه می خوانید.

  • تغییرات در بینایی
  • تغییرات در خلق و خو
  • تغییر در عواطف و احساسات
  • تاثیر در حافظه و یادگیری افراد

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با 10ماده مخدر سفید و عوارض آن‌ها صحبت کرده ایم. برای آشنایی با موارد بیشتر لینک های قرار داده شده را با دقت مطالعه کنید. تمامی مواد مخدر عوارض و پیامدهایی دارند که به شدت به افراد و خانواده آنها صدمه وارد خواهد کرد.

بهترین روش و راهکار برای رهایی از بند مواد مخدر کمک از روانشناس و مشاور ترک اعتیاد است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ماده مخدر سفید چیست؟ | 10 ماده مخدر خیابانی



:: برچسب‌ها: ماده مخدر سفید چیست؟ | 10 ماده مخدر خیابانی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خلاصه نویسی تاثیرات زیادی بر یادگیری، فهم و درک مطالب می‌گذارد. همه افراد از اهمیت خلاصه‌نویسی در مطالعه مطالب آگاه هستند و می‌دانند که خلاصه نویسی یعنی جمع بندی نکات مهم و اساسی کتاب! با خلاصه‌نویسی مطالب را به زبان خود، روان و خوانا یادداشت می‌کنید. می‌توان گفت که خلاصه‌نویسی نمونه ای کتاب اما به زبان خود است. به طور کل افرادی که خلاصه‌نویسی نمی‌کنند نسبت به افرادی که خلاصه نویسی می‌کنند مطالب را کمتر درک می‌کنند. در ادامه به انواع خلاصه‌نویسی و سبک های آن اشاره کرده ایم. برای آموزش مهارت های خلاصه نویسی از روانشناسان و مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

منبع: خلاصه نویسی با 4 روش | چگونه خلاصه نویسی کنیم ؟

خلاصه نویسی

یکی از روش های مطالعه درس خلاصه‌نویسی است. خلاصه نویسی یک روش بسیار مفید برای یادآوری مطالبی است که قبلا مطالعه کرده ایم. خلاصه‌نویسی به ما کمک می‌کند تا به جای مرور نکته به نکته کتاب، با یک بار مطالعه و استخراج نکات مهم آنها را مرور کنیم. اگر خلاصه‌نویسی صورت نگیرد شب امتحان مجبور به مرور مطالب به صورت مو به مو می‌شویم. مطالعه کتاب و یادداشت برداری از نکات آن به گونه ای 2 بار مطالعه در طول یک دوره است. برای خلاصه‌نویسی روش های مختلفی وجود دارد که هر دانش آموز یا دانشجویی باید از آنها اطلاعات داشته باشد.

روش های خلاصه نویسی

خلاصه نویسی روش های متفاوتی دارد که با توجه به شرایط و درسی که دارید، از انواع آن استفاده می‌کنید. در ادامه انواع روش های خلاصه‌نویسی را اشاره کرده ایم.

1. نقشه کشی ذهنی

نقش کشی ذهنی اصلی ترین و کاربردی ترین روش خلاصه نویسی است. در این روش شما از تمامی دروس می‌توانید استفاده کنید. برای نقشه کشی ذهنی نیاز به شاخه و زیرشاخه است. در ادامه روش نقشه کشی ذهنی را شرح داده ایم.

  • ابتدا کاغذ سفید بردارید.
  • دایره ای وسط کاغذ قرار دهید.
  • موضوع یا ایده اصلی را داخل دایره یادداشت کنید.
  • شاخه هایی را به دایره متصل می‌کنیم و نکات اصلی را یادداشت می‌کنیم.
  • سعی کنید شاخه های اصلی را بیش از 7 تا نکشید.
  • به شاخه های اصلی تا هر چقدر که نکته داشتید، زیر شاخه اضافه می‌کنید.
  • برای هر شاخه از رنگ بندی استفاده کنید.
  • از جملات استفاده نکنید و تنها کلمات کلیدی یادداشت کنید.

2. سر فصل نویسی

دومین روش خلاصه نویسی، سرفصل نویسی است. که راحت ترین راه برای جمع آوری مطالب می‌باشد. در این روش باید مهم ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و داخل برگه یادداشت کنید. زیر هر کلمه کلیدی که یادداشت کرده اید چند خط برای توضیح جا بگذارید. روش سر فصل نویسی در مواقعی که قصد کلی نویسی دارید به درد می‌خورد.

3. یادداشت برداری کرنل

سومین روش خلاصه نویسی، یادداشت برداری کرنل است. اسم کرنل از خود دانشگاه کرنل برداشت شده است. که بزرگترین ویژگی آن جزئیات بیشتر است. مراحل یاد داشت برداری کرنل به شرح زیر است.

  1. ابتدا کاغذ را به 4 قسمت مانند عکس تقسیم کنید.
  2. ستون عمودی بالا را موضوع تشکیل می‌دهد.
  3. ستون سمت راست را کلمات کلیدی تشکیل داده است.
  4. در ستون سمت راست نشانه هایی را بگذارید تا زمان مرور مطالب، کلمات کلیدی را به راحتی به یاد بیاورید.
  5. ستون سمت چپ را نکات مهم تشکیل داده است.
  6. و ستون عودی پایین را خلاصه تمام مطالب شکل داده است.

4. اسلاید سازی

اسلاید سازی یکی از روش های خلاصه نویسی است که برای کنفرانس و فعالیت های کلاسی کاربرد داد. در این روش با استفاده از پاورپوینت یا اسلاید سازی در کاغذ مطالب درسی را یادداشت می‌کنیم. اسلاید سازی به دلیل تصویر سازی که برای حافظه رخ می‌دهد به یادگیری مطالب و نکات کمک می‌کند.

سبک های خلاصه نویسی‌

برای خلاصه نویسی مطالب از سبک های متفاوت استفاده می‌شود. در ادامه به 3 سبک خلاصه‌نویسی اشاره کرده ایم.

1. کلمات هم معنی

یکی از روش های سبک خلاصه نویسی، استفاده از کلمات هم معنی است. شاید ما با برخی از کلمات برخورد داشته باشیم که توان یادگیری آن را نداریم. در این سبک از خلاصه‌نویسی کلماتی را انتخاب کنید که هم معنی با نکته های شما باشد. از کلماتی استفاده کنید که برای شما روان و خوانا است. و با به یاد آوری آن با مشکل روبرو نخواهید شد.

2. در نظر گرفتن نکات اصلی

یکی از سبک های خلاصه نویسی در نظر گرفتن نکات اصلی است. کلمات کلیدی نقش مهمی در به یادگیری کل مطالب دارند. با یادداشت برداری از کل کلمات کلیدی کتاب، نسخه کوتاه تری از مطالب را در دست خواهید داشت.

3. تغییر لحن

پر کاربرد ترین و اصلی ترین روش خلاصه نویسی تغییر لحن است. در این سبک از خلاصه‌نویسی نوشته متن را به زبان خود و با لحن متفاوت مرور کنید. احتمالا برای شما هم پیش آمده زمانی که متنی را متوجه نشده باشید، از اطرافیان کمک می‌گیرید و بهتر متوجه می‌شوید. مثلا در مدرسه موضوعی را متوجه نمی‌شدید اما وقتی که دوستتان آن را توضیح می‌داد به راحتی متوجه می‌شدید. تغییر لحن نیز همین کار را با شما خواهد کرد. و با این روش به یاد آوری مطالبی که با زبان خود خوانده اید راحت تر صورت خواهد گرفت.

نکات خلاصه نویسی

خلاصه نویسی نیز مانند تمام فعالیت ها نیاز به دقت و رعایت اصول خاصی دارد. در ادامه در رابطه با نکات کلیدی خلاصه‌نویسی شرح داده ایم.

  • قبل از اینکه خلاصه نویسی را اغاز کنید، کل مطلب را مطالعه کنید.
  • هنگام مطالعه زیر کلمات کلیدی خط بکشید.
  • یکی از روش های خلاصه‌نویسی که به فهم راحت تر شما کمک می‌کند، انتخاب کنید.
  • از توضیحات زیادی و اضافه پرهیز کنید.
  • فقط از نکات اصلی و کلیدی استفاده کنید.
  • مختصر و مفید بنویسید که در مرور مطالب متوجه نکات شوید.
  • حتما بعد از خلاصه‌نویسی مطالب خود را بازخوانی کنید. تا اگر نکته مهمی را جا انداخته باشید، یادداشت کنید.
  • حافظه در سپردن تصاویر بهتر عمل می‌کند، پس در خلاصه‌نویسی خود از تصاویر استفاده کنید.

فواید خلاصه نویسی

خلاصه نویسی دارای مزایا و فواید بسیاری است. که در ادامه به فواید آن اشاره کرده ایم.

  1. خلاصه‌نویسی مرور درس ها را آسان تر می‌کند.
  2. یادگیری راحت تر و بهتر صورت می‌گیرد.
  3. قبل از امتحان نیاز به مطالعه کل مطالب را ندارید.
  4. دقت در مطالعه خلاصه‌نویسی بیشتر از مطالعه کتاب است.
  5. حجم خلاصه‌نویسی نسبت به کتاب خیلی کمتر است.
  6. خلاصه نویسی به گونه ای جمع بندی مفید از کل مطلب است.

کلام آخر

اگر خلاصه نویسی با شیوه درست و مناسبی انجام شود به مرور مطالب بصورت راحت تر و فعالانه تری داخل مغز پردازش می‌شوند. خلاصه‌نویسی در هر فردی با توجه به درک و علاقه خود از نوع روش صورت می‌گیرد. برای راهنمایی از روش های خلاصه‌نویسی و اصول یادگیری آن با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خلاصه نویسی می توانید از طریق شماره تلفن 02191002360 با متخصصان تحصیلی در مرکز مشاوره روانشناسی صحبت کنید

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خلاصه نویسی با 4 روش | چگونه خلاصه نویسی کنیم ؟



:: برچسب‌ها: خلاصه نویسی با 4 روش | چگونه خلاصه نویسی کنیم ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج دختر عمو با پسر عمو یکی از ازدواج‌ های‌فامیلی پر طرفدار است. بسیاری از افراد به دلیل شناخت کاملی که از خانواده‌ها دارند، راضی به وصلت فرزندان خود با فامیل می‌شوند. ازدواج دختر عمو با پسر‌عمو معایب و فواید زیادی دارد. که البته مشکلات ژنتیکی از بزرگ ترین معضل این ازدواج است. ضریب خطای بیماری ژنتیکی در ازدواج دختر عمو و پسر‌عمو بسیار بالا است. از فواید این ازدواج می‌توان به آشنایی خانواده ها، ازدواج راحت، فرهنگ یکسان و شناخت خانواده ها اشاره کرد. در ادامه در رابطه با فواید و معایب ازواج دختر عمو و پسر عمو اشاره کرده ایم. برای اطلاع از اهمیت خانواده همسر در ازدواج کلیک کنید.

ازدواج دختر عمو با پسر عمو

ازدواج دختر عمو با پسر عمو فواید و معایب بسیاری دارد. که از معایب آن می‌توان به اصلی ترین مشکل که ژنتیک است اشاره کرد. در واقع وجود ژن های بیمار در ژنتیک پدر و مادر به فرزند انتقال می‌یابد و باعث بروز اختلالات ژنتیکی، معلولیت، سندرم داون و … می‌شود. حتی اگر این بیماری ها به فرزندان انتقال نیابد، به نسل های بعدی منتقل می‌شود. اما از فواید ازدواج دختر‌عمو با پسر عمو می‌توان به تناسب خانوادگی، ازدواج آسان و شناخت کامل از خانواده و فرد اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج فامیلی کلیک کنید.

 

فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو

فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو به روابط خانوادگی و آشنایی های خانواده ختم می‌شود. در ادامه به فواید‌ازدواج دختر‌عمو با پسر عمو اشاره کرده ایم.

آشنایی با خانواده

یکی از مهم ترین فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو، آشنایی با خانواده ها است. خانواده ها از روحیات و رفتار یکدیگر اطلاع دارند و نسبت به افراد دیگر کمتر دچار تنش و دغدغه خواهند شد. اینکه خانواده ها به شناخت کاملی از عروس یا داماد خود رسیده اند و از کودکی با او در ارتباط بوده‌اند.

ازدواج راحت

معمولا ازدواج دختر عمو با پسر عمو سختی های زیادی را همراه ندارد. ازدواج های فامیلی به دلیل شناخت و رضایت بیشتر خانواده به آسانی صورت می‌گیرد. خانواده ها در ازدواج دختر‌عمو با پسر عمو توقعات کمتری دارند و فشارهای کمتری به یکدیگر وارد می‌کنند. بنابراین ازدواج راحت تری در این وصلت ها اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از سختی های ازدواج کلیک کنید.

فرهنگ یکسان

از فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توان به فرهنگ یکسان نیز اشاره کرد. اینکه پدران در یک خانواده بزرگ شده اند و با یک شیوه تربیتی و فرهنگ رشد یافته اند، مشکلات ازدواج را کمتر می‌کند. و احتمال اینکه زوجین در آینده با مشکل روبرو شوند، بسیار کمتر است.

شناخت دختر عمو با پسر عمو از یکدیگر

از فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توان به شناخت زوجین از یکدیگر اشاره کرد. در واقع شما از بچگی با یکدیگر بزرگ شده اید و با سلایق، عقاید و رفتار یکدیگر آشنا هستید. بنابراین نسبت به افراد غریبه با شناخت بیشتری ازدواج کنید.

معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو

معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو در موارد زیر خلاصه می‌شود.

دخالت والدین

در ازدواج دختر عمو با پسر عمو، خانواده ها به دلیل صمیمیت با زوجین به راحتی اجازه دخالت می‌دهند. به همین دلیل عامل بسیاری از طلاق های زوجین در ازدواج های فامیلی، دخالت والدین است. این دخالت ها به تدریج زیاد تر می‌شود و زوجین را کلافه خواهد کرد. برای اطلاع از مشکلات دخالت والدین در ازدواج کلیک کنید.

بیماری های ژنتیکی

ازدواج دختر عمو با پسر عمو از نظر ژنتیکی با مشکلات جدی ای روبرو است. بر اساس تحقیقات 70درصد از بیماری های ژنتیکی مانند افسردگی، سندرم داون، معلولیت و اختلالات ژنتیکی از ازدواج های فامیلی نشات می‌گیرد. اگر این ژن های معیوب به فرزندان منتقل نشود، احتمالا نسل های بعدی شما را درگیر خواهد کرد. قبل از با خبر کردن فامیل از این ازدواج، تمام آزمایشات لازم را انجام دهید. و از مشاورین ژنتیک کمک بگیرید. برای اطلاع از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی کلیک کنید.

طلاق پر دردسر

یکی از معایب مهم ازدواج دختر عمو با پسر عمو طلاق های پر حاشیه و پر دردسر است. اگر زوجین در زندگی با مشکل مواجه شوند به سختی بیان می‌کنند و تصمیم به طلاق می‌گیرند. حتی زمانی که طلاق صوت بگیرد روابط خانواده ها قطع می‌شود و با تنش همراه می‌شود.

بی توجهی به تحقیقات جامع

یکی از معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو، عدم تحقیقات جامع است. خانواده ها به دلیل شناختی که از فرزند برادر خود دارند به دنبال تحقیقات جامع و کامل نمی‌روند. همین طرز فکر به زندگی زوجین لطمه وارد خواهد کرد. قبل از ازدواج های فامیلی و غیر فامیلی از مشاورین ازدواج کمک بگیرید.

چشم پوشی از نقص های مهم در ابتدای ازدواج

یکی از بزرگ ترین معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو، چشم پوشی از عیب ها و قناعت های بیش از حد است. خانواده ها در این شرایط از بسیاری توقعات و خواسته ها چشم پوشی می‌کنند تا وصلت سر بگیرد. در واقع آن ها به دلیل احترامی که برای خانواده یکدیگر قایل اند، از خواسته های قلبی شان گاه می گذرند. اما در آینده دچار پشیمانی می‌‌شوند. این رودربایستی ها در زمینه های مختلف ممکن‌است پیش آید. رفته رفته کوهی از درد برای خانواده ها و زوج ایجاد خواهد کرد.

کلام آخر

ازدواج مهم ترین تصمیمی است که هر فردی در زندگی خود می‌گیرد. هیچ ازدواجی بدون شناخت و نسنجیدن موفق نخواهد بود. قبل از ازدواج از مشاورین و روانشناسان ازدواج کمک بگیرید و با چشم باز و شناخت کامل ازدواج کنید.

شاید عموزاده خود را از کودکی بشناسید، اما هرگز به اعماق روان او پی نبرده اید. چرا که این کار تنها توسط یک متخصص ماهر قابل انجام است. پس حتما با وجود روابط نزدیکی که دارید، باز حتما برای دریافت مشاوره ازدواج به متخصصین با تجربه و واجد شرایط مراجعه نمایید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید. برای دریافت وقت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا آزمایش ژنتیک در ازدواج دختر عمو و پسر عمو لازم است؟

ازدواج های فامیلی به دلیل برزو اختلالات ژنتیکی نیاز به آزمایشات ژنتیک دارد. برای جلوگیری از این اختلالات حتما آزمایشات ژنتیک را انجام دهید.

ازدواج فامیلی بدون عشق صحیح است؟

هیچ ازدواجی بدون عشق و علاقه درست نیست. ازدواج نیاز به علاقه و محبت دارد.

آیا برای ازدواج فامیلی نیاز به مشاوره قبل از ازدواج است؟

از آنجایی که ازدواج تصمیم مهمی است. برای تمام ازدواج ها باید مشاوره قبل از ازدواج صورت بگیرد. انتخاب درست و تفاهمات در ازدواج فامیلی و غیر فامیلی پر اهمیت است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج دختر عمو با پسر عمو | 5 خطر و 4 مزیت



:: برچسب‌ها: ازدواج دختر عمو با پسر عمو | 5 خطر و 4 مزیت ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اهمیت زیبایی در ازدواج برای هر کس متفاوت است. ازدواج به منزله برعهده گرفتن نقش و مسئولیت‌های مهم در زندگی است که باید با در نظر داشتن معیارهای مهم همراه شود. تدین، اخلاق، مادیات، اصالت خانواده و سلامت جسمی و روحی از جمله معیار‌های مهم انتخاب همسر هستند.

اما در کنار این معیارها، باید توجهی به معیار زیبایی نیز داشت، چرا که علاقه به چهره و زیبایی همسر از همان اولین برخورد بر روی رفتار و نگرش‌تان تاثیر دارد. بنابر اینکه هر انسانی به طور ذاتی به زیبایی گرایش دارد، پس می‌توان گفت زیبایی نیز در بین معیارهای مربوط به انتخاب همسر نقش مهمی ایفا می‌کند. در ادامه مقاله به بررسی کامل اهمیت زیبایی در ازدواج می‌پردازیم. برای نتیجه گیری صحیح حتما درباره معیار انتخاب همسر مطالعه کنید.

منبع: اهمیت زیبایی در ازدواج | 3 نکته درباره قیافه و هیکل

اهمیت زیبایی در ازدواج

اگر همسر از زیبایی ظاهر برخوردار باشد و چهره جذاب و دلنشینی داشته باشد، تمامی توجه و افکار طرف مقابل را به خود جلب می‌کند. منظور از زیبایی داشتن چهره‌ای بی عیب و نقص نیست بلکه داشتن حدی از زیبایی است که به دل همسر بنشیند. هر چند ظاهر و زیبایی پس از گذشت مدت زمانی، اهمیت اولیه زیبایی در ازدواج را ندارد و به تدریج تکراری می‌شود اما با این وجود در مراحل اولیه آشنایی و شروع ازدواج نقش مهمی دارد. برای آشنایی با اهمیت ظاهر در ازدواج کلیک کنید.

اهمیت زیبایی در ازدواج | تفاوت دیدگاه زن و مرد در مورد زیبایی

اهمیت و معیارهای زیبایی دو جنس در ازدواج تفاوت هایی دارد. از دیدگاه مرد زیبایی زن در مواردی چون تناسب اندام، زیبایی چهره، طنین دلنواز صدا، عفت و پاکدامنی خلاصه می‌شود. در حالی که زنان زیبایی مرد را در موضوعاتی چون قدرت، غیرت، توانمندی، صدای مردانه، چشم پاکی، قد بلند، هیکل چهار شانه و پرستیژ اجتماعی تعریف می‌کنند.

اهمیت به زیبایی در ازدواج از دیدگاه اسلام

اسلام به نوبه خود برای داشتن یک زندگی موفق و ازدواج نتیجه بخش معیارهایی را مد نظر قرار می‌دهد. و به جوانان توصیه‌می‌کند در انتخاب شریک زندگی خود به این معیارها توجه نمایند. معیارهایی چون اصالت خانواده، دینداری، فضیلت‌های اخلاقی، عفت و پاکدامنی از مهم‌ترین این معیارها هستند. در کنار این معیارهای اصلی به زیبایی ظاهری نیز توجه شده است اما در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. اهمیت زیبایی در ازدواج اگر زیاد باشد، باعث اشتباه خواهد شد.

اهمیت زیبایی مردان

اگر چه زیبایی مرد باعث می‌شود که خانم‌ها به همسر خود گرایش بیشتری داشته باشند و خیانت کمتری اتفاق بیفتد. اما نباید تنها معیار ازدواج قرار بگیرد. اهمیت زیبایی در ازدواج از نظر زنان نیز بالاست. اما برخی از دختران در انتخاب‌همسر تمامی توجه خود را بر زیبایی همسر متمرکز می‌سازند. چه بسا مردان خوش چهره‌ای که اخلاق بسیار بدی دارند و با بداخلاقی خود زندگی را به کام همسرشان تلخ می‌کنند. گاهی پیش می‌آید مردان به واسطه چهره و اندام زیبای خود دچار نوعی غرور و خود شیفتگی شوند.

مردان متکبر خود را از تمامی اطرافیان خویش حتی همسر خود برتر و بالاتر می‌بینند و در نتیجه روابط زناشویی آنچنان که باید پیش نمی‌رود و دچار فراز و نشیب‌هایی خواهد شد. برخی دیگر از مردان به دلیل زیبایی خود توسط خانم‌های دیگر مورد پذیرش قرار می‌گیرند و این موضوع زمینه میل به سمت دیگر زنان را فراهم می‌آورد. با توجه به این تفاسیر مشخص می‌شود که زیبایی زیاد مردان می‌تواند دردسرهایی به همراه داشته باشد. اهمیت زیبایی در ازدواج نباید بیش از حد معقول باشد.

اهمیت زیبایی زنان در ازدواج

زیبایی یک قانون و اندازه مشخص ندارد بلکه به سلیقه و علائق افراد بستگی دارد. زیبایی برای زنان یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید و باعث می‌شود برای همسرش جذاب به نظر آید. هوش و حواس همسر را به خود جلب نماید و از گرایش همسر به زنان زیبا جلوگیری کند. به ویژه وقتی این زیبایی ظاهری با زیبایی اخلاق و رفتار نیز همراه شود در نگاه همسر، ارزشمندی زیادی می‌یابند.

آیا کسانی که خوشگل هستند، خودشیفته‌اند؟

اختلال شخصیت‌خودشیفته با نام نارسیستیک نیز شناخته می شود. این نام برگرفته از یک افسانه یونانی است. نارسیس نام فردی بود که چهره خود را در آب می بیند و عاشق خودش می شود. به خاطر همین افسانه برخی از مردم زیبایی ظاهری را دلیلی بر اختلال شخصیت‌خودشیفته می‌دانند. در حالی که نارسیس به دلیل خلاء شخصیتی و رنجی که از درون داشت، دچار خودشیفتگی گشت. بسیاری از نارسیست ها نیز معیارهای زیبایی را برآورده نمیکنند. اهمیت زیبایی در ازدواج را نباید به دلیل احتمال ابتلا به اختلال‌خودشیفتگی نادیده گرفت.

زیبایی دائمی نیست

اهمیت زیبایی در ازدواج انکار نشدنی است. اما اگر تنها انتخاب تان به خاطر زیبایی باشد، دیر یا زود پشیمان خواهید شد. شما باید غیر از ملاک زیبایی به بقیه پارامترها توجه کنید. زیبایی همسر شما با بالارفتن سن کمتر شده و یا تغییراتی خواهد داشت. همچنین ما تحت تاثیر مد نظرمان درباره زیبایی تغییر می کند. پس اهمیت زیبایی در ازدواج یک پارامتر ثابت و قابل اطمنیان نیست.

زیبایی یک معیار است پس خجالت نکشید

برخی افراد با وجود آنکه از چهره و ظاهر طرف مقابل خوششان نمی‌آید، به رابطه ادامه داده و حتی وارد ازدواج می شوند. شما بایدبدانید که علاوه بر شخصیت ظاهر همسرتان اهمیت دارد. اگر امروز با ظاهر او مشکل دارید، نظرتان تغییر نخواهد کرد. پس با خود صادق باشید. ازدواج مساله ای نیست که در آن رودربایستی یا دلسوزی داشته باشید. باید منطق و احساس شما با این ازدواج همسو شود.

نکات کلیدی درباره معیار زیبایی

_تاثیر زیبایی اندام و چهره در انتخاب همسر قابل انکار نیست اما با این وجود نباید به عنوان معیار اصلی ازدواج قرار بگیرد. این ویژگی باید در سایه معیارهای مهم دیگر مورد اهمیت واقع گردد.

_توجه به زیبایی نباید از حد مجاز و معمول فراتر رود و به مشکل سخت پسندی تبدیل گردد.

_ازدواج نباید مانند گذشته بدون دیدن هم دیگر اتفاق بیفتد. باید در جلسه خواستگاری فرصتی برای دختر و پسر اختصاص داده شود تا چهره یکدیگر را ببیند و ازدواجی کور کورانه نداشته باشند. مشاوره ازدواج کمک زیادی در انتخاب بهتر به زوجین می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاور ازدواج کلیک کنید.

میزان رضایت زنان از داشتن همسرانی با چهره زیبا

آمارهای رو به افزایش طلاق و شکایت‌های ارجاع داده شده به دادگاه خانواده اگر چه نه به طور کامل اما تا حد زیادی حاکی از خیانت همسر می‌باشد. زنان معمولا از این موضوع شکایت دارند که همسرانشان به واسطه زیبایی اندام و چهره به آن‌ها خیانت می‌کنند و با خانم‌های دیگر رابطه دارند. پس اهمیت زیبایی در ازدواج می‌تواند برعکس نیز باشد.

سخن آخر

اهمیت زیبایی در ازدواج در هر دو جنس وجود دارد. اما با کسب تجربه های مختلف ممکن است نظرات متفاوتی درباره زیبایی در ازدواج داشته باشید. در هر صورت شما باید بدانید که چهره و ظاهر همسرتان همان چیزی است که هر روز هنگام بیدارشدن وخوابیدن خواهید دید. پس در این باره باید خوب بیاندیشید. اگر شک و تردیدی دارید، آن را حل کنید. طبق نظرسنجی ها بیش از 70 درصد افراد زیبایی را جزء ملاک‌های ازدواج دانسته اند. پس آن را نادیده نگیرید.

از طرفی ممکن‌است اهمیت بیش از حد شما به زیبایی در ازدواج تصمیم گیری را برای تان دشوار کرده باشد. در این میان باید به سایر ملاک‌هایتان نگاهی بیاندازید. همه آن ها را لیست کنید. از یک تا ده به هر ملاک بر اساس میزان اهمیتش نمره دهید. اینگونه می‌توانید دیدگاه خود را مشخص کنید. آن وقت از سردرگمی در خواهید آمد. اگر موفق نشدید، حتما با شماره های درج شده تماس گرفته و با مشاوران ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت زیبایی در ازدواج و می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا توجه به معیار زیبایی می تواند باعث تداوم زندگی زناشویی شود؟

این موضوع بستگی به شخصیت زن و مرد دارد. یعنی زمانی که این معیار جزء پارامترهای اصلی در انتخاب‌شان باشد، می‌تواند در میزان علاقه و برخورد آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اهمیت زیبایی در ازدواج چقدر است؟

زیبایی در ازدواج مهم است. اما معیارهای دیگر مهمتر هستند. چهره همسرتان با توجه به رفتار و شخصیت او در ضمیر ناخودآگاه شما خواهد نشست.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اهمیت زیبایی در ازدواج | 3 نکته درباره قیافه و هیکل



:: برچسب‌ها: اهمیت زیبایی در ازدواج | 3 نکته درباره قیافه و هیکل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

معیارهای انتخاب همسر از جمله مسائلی است که هر دختری و پسری برای ازدواج باید برای خود آن را تعیین کند. هر کسی با توجه به فرهنگ و دیدگاه‌هایی که در زندگی دارد، اولویت‌های مشخصی را برای همسر آینده‌‌اش در نظر می‌گیرد. با این حال اغلب پارامترهایی که باید در نظر گرفته بشوند، فراموش شده و انتخاب همسر بر اساس دیده‌ها وشنیده‌های اطرافیان صورت می‌گیرد. بیشتر نارضایتی‌ها هم به خاطر نادیده‌گرفتن مسائلی است که باید قبل از ازدواج به آن‌ها پرداخته می‌شد.

پول، ظاهر، تحصیلات و… تنها بخش بیرونی آدم را مشخص می‌کند، در حالی که شما با تمام بخش‌های ظاهری و باطنی یک فرد وارد زندگی مشترک می‌شوید. برای پی بردن به درستی آن آدم می‌توانید با او ازدواج کرده و او را در زندگی محک بزنید و یا از کمک‌های روانشناس برای پی بردن به آینده آن ازدواج استفاده کنید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

منبع: معیارهای انتخاب همسر | 10 ملاک اصلی برای انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر

تعیین معیارهای انتخاب همسر ، یکی از مهم ترین گام ها برای قدم نهادن در این مسیر است. این مساله در مورد هر دو جنس صدق می کند. آقایان قبل از خواستگاری باید معیارهایی برای انتخاب همسر آینده شان تعیین کرده باشند. در این شرایط آشنایان بهتر می‌توانند همسری مورد پسند او را معرفی کنند. خانم ها نیز همینطور، با تعیین معیارهای انتخاب همسر خود خواستگارهایی نزدیک تر به سلیقه شان معرفی خواهد شد. علاوه بر این آگاهی از این معیارها به دختر و پسر کمک‌می‌کند تا در محیط های مختلف بتوانند با افراد مناسب تری آشنایی پیدا کنند. در ادامه مهم ترین معیارهای انتخاب همسر را نام برده ایم.

معیارهای انتخاب همسر را چه کسی مشخص می کند؟

اگرچه بسیاری از جوانان ملاک‌های مشخصی برای ازدواج دارند و به خوبی می‌دانند همسر مناسب برای آن‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اما برخی دیگر در انتخاب این معیارها سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند بر اساس چه ارزش‌هایی معیارهای خود را در نظر بگیرند. یکی از دلایل این مسئله می‌تواند ضعف در خودشناسی و نبود هویت ثابت در فرد باشد. افرادی که دیدگاه درستی راجع به خود و خواسته‌هایشان در زندگی ندارند طبیعتاً در زمینه انتخاب همسر نیز نمی‌توانند اصول مشخصی را طرح‌ریزی کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه معیارهای انتخاب همسر باید به آن توجه داشته باشید این است که معیارها کاملاً فردی و خصوصی هستند. هریک از ما براساس فرهنگ و انتظاراتی که از زندگی داریم ملاک‌های مشخصی برایمان اهمیت بیشتری داشته و برخی دیگر برای ما بی‌ارزش هستند. در نتیجه سعی کنید در این زمینه صرفاً به خواسته‌ها و اولویت‌های خودتان توجه داشته باشید. اگرچه مشورت کردن با دیگران در تمامی موضوعات مفید خواهد بود اما ضبط معیارهای دیگران بدون تفکر راجع به آن‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند. برای رسیدن به یک نظر منسجم و تصمیم مناسب حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

معیارهای انتخاب همسر چیست؟

اگرچه معیارهای انتخاب همسر برای همه ما یک موضوع شخصی است و ممکن است آنچه برای یک نفر در اولین اولویت است برای دیگری هیچ اهمیتی نداشته باشد اما بهتر است به‌طور کلی این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید و در هریک از این موارد تصمیم مشخصی بگیرید.

1. ویژگی‌های ظاهری

نخستین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید ظاهر همسرتان است. برای لحاظ‌کردن معیارهای ظاهری در انتخاب همسر به این سؤالات پاسخ دهید که راجع به قد، وزن و زیبایی صورت طرف مقابل‌تان چه دیدگاهی دارید؟ درمیان این ویژگی‌ها کدام یک برایتان با ارزش‌تر است و به‌طور کلی ملاک‌های ظاهری تا چه حد در تصمیم شما برای ازدواج کردن یا نکردن اهمیت دارند.

اگر ظاهر خواستگار و یا خانمی که برای ازدواج در نظر دارید، مورد پسندتان نیست، هرگز با این فکر که “اگر جراحی کند و یا عمل زیبایی کند همان می‌شود که می‌خواهم” رابطه را ادامه ندهید. برای آشنایی با نکات مربوط به ویژگی های ظاهری همسر کلیک کنید.

2. ملاک انتخاب همسر | سن

شما ترجیح می‌دهید طرف مقابلتان تا چه حد با شما از نظر سنی اختلاف داشته باشد؟ سن شایع ترین پارامتر در معیارهای انتخاب همسر است. برای توجه به معیار سن بهتر است نکاتی مثل تفاوت فکری و تولد فرزند را در نظر داشته باشید. به‌علاوه افرادی که مربوط به یک دوره هستند و اختلاف سنی بالایی با هم ندارند معمولاً به دلیل وجود اشتراکاتی همچون برنامه‌های تلویزیونی در زمان کودکی، احساس نزدیکی بیشتری را میانشان تجربه خواهند کرد.

3. توانایی مالی

یکی از جنبه‌های اساسی هر زندگی قدرت مالی است. اگرچه دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما شما به حداقل‌هایی برای گذران زندگی نیاز دارید. در زمینه توانایی مالی همسرتان به این موضوع توجه داشته باشید که چه میزان از این توانایی برای شما اهمیت دارد. به لحاظ مالی چه انتظاراتی از همسرتان دارید و مسائل مالی اولویت چندم زندگی شما هستند. توجه داشته باشید که مسائل مالی علاوه بر میزان درآمد، ابعاد دیگری نظیر برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و درایت اقتصادی، دست و دلبازی یا خساست و اتفاق‌نظر در زمینه نحوه خرج کردن را نیز شامل می‌شود.

4. سلامت جسمی و روانی از معیارهای مهم انتخاب همسر

یک از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید وضعیت سلامت جسمی و به‌خصوص روحی همسر آینده‌تان است. بهتر است برای اطمینان خاطر در این زمینه حتماً از جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید و نسبت به انجام تست‌های سلامت روان و تناسب شخصیت حساس باشید.

این موضوع به‌ویژه در شرایطی که طرف مقابل شما آسیب‌هایی را در زندگی تجربه کرده باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا اصول صحیح رفتار با هر شخصیت را بیاموزید و بدانید زندگی با هر سبک شخصیتی چه نتایجی خواهد داشت. برای آشنایی با جوانب کامل بهداشت روانی در ازدواج کلیک کنید.

5. ویژگی های رفتاری

هر فردی با توجه به روش تربیتی والدینش، خصوصیات رفتاری به خصوصی دارد. برای مثال نحوه برخورد فرد در فروشگاه، نحوه احوال پرسی، طریقه معاشرت با دوستان و همکاران همگی جزو ویژگی‌های رفتاری گزینه ازدواجی شما هستند. پس در معیارهای انتخاب همسر خود حتما به سبک خاص رفتاری که برای همسرتان مد نظر دارید توجه داشته باشید.

6. معیارهای انتخاب همسر | تناسب عقاید دختر و پسر

در هر جامعه علاوه بر فرهنگ، باورهای مختلفی درباره مذهب، زندگی، علوم، چهارچوب های اخلاقی، نحوه پس انداز کردن و… وجود دارد. تناسب عقاید از مهم ترین معیارهای انتخاب همسر است. متاسفانه بسیاری از زوج ها به دلیل سهل انگاری و یا صادق نبودن، بعد از ازدواج در این زمینه دچار اختلافات فراوانی می شوند. پس با دریافت خدمات مشاوره ازدواج حتما در باره عقاید خود تبادل نظر کنید.

7. تفاوت های فرهنگی

به دلیل پیشرفت هایی که در ارتباطات رخ داده. در این عصر شاهد ازدواج های دو یا چند فرهنگ هستیم. در ایران خودمان اقوام و فرهنگ های زیادی وجود دارد. ازدواج با تفاوت های فرهنگی اگر ناآگاهانه رخ دهد، موجب مشکلات زیادی خواهد شد. متخصصان در معیارهای انتخاب همسر ، فرهنگ را بسیار مهم می‌دانند.

8. معیارهای انتخاب همسر | میزان تحصیلات

تحصیلات همسر آینده شما در میزان درآمد، تربیت فرزندان، ارتباط با شما و… تاثیرگذار است. پس نادیده گرفتن تحصیلات، اشتباه است. در معیارهای انتخاب همسر تحصیلات جایگاه بالایی دارد. به طوری که برخی زنان و مردان پیش از آشنایی حداقل هایی در این زمینه مشخص می‌کنند.

9. علایق مشترک

این روزها خانواده ها زمان بیشتری را برای آشنایی زوج ها در نظر می‌گیرند. این بازه زمانی فرصت خوبی برای پی بردن به علایق و سلیقه همسرآینده تان است. به علایق همسرآینده تان توجه کنید. شما قراراست یک خانه و زندگی مشترک با او داشته باشید. قرار نیست همه چیز بر وفق مراد شما باشد. یا برعکس. بلکه در بهترین حالت سلیقه هر دوی شما اعمال می شود. و هر دو از حضور در خانه و کنار یکدیگر لذت خواهید برد. در معیارهای انتخاب همسر خود باید بدانید که نمی‌توانید علایق خود را تحمیل کنید.

10. معیارهای انتخاب همسر | هدف از زندگی

شاید هر کسی هدف از زندگی را جزو معیارهای انتخاب همسر نداند. هدف از زندگی در عالی ترین سطح بلوغ قرار دارد. انسان خواه ناخواه در مسیری یک طرفه قرار دارد. برخی فعالانه در جستجوی هدفشان هستند. و برخی اهداف دیگران را پیش می گیرند. برخی نیز هیچ توجهی به مسیرشان نمی کنند. پس برای رشد بیشتر حتما در معیارهای انتخاب همسر تان هدف از زندگی را قرار دهید. شما به همراه همسرتان درک بهتری از جهان هستی خواهید داشت.

چند نکته درباره معیارهای انتخاب همسر

توجه به حرف و قضاوت دیگران

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در انتخاب معیارها و ازدواج توجه به حرف و نظر دیگران بیش از نظر خود فرد است. بسیاری از ما ویژگی‌هایی را برای همسر آینده‌مان در نظر می‌گیریم که اطرافیان، برای مثال پدر و مادر یا دوستان آن‌ها را مهم می‌دانند و یا بعضی معیارها را به این خاطر در نظر می‌گیریم که قضاوت دیگران راجع به همسر ما، برایمان اهمیت بالایی دارد.

این موضوع گاها باعث می‌شود که شما با فردی ازدواج کنید که مطابق سلیقه شما نیست و در آینده دچار نارضایتی و دلزدگی خواهید شد. در نتیجه سعی کنید در کنار توجه به نظرات دیگران خودتان تصمیم گیرنده اصلی باشید.

نداشتن معیار مشخص

اینکه ما معیارهای مشخصی نداشته باشیم و ندانیم به دنبال پیدا کردن چگونه شریکی برای زندگی آینده هستیم؛ می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در آینده متوجه زندگی ما کند. این افراد معمولاً به دنبال احساساتی که دچارش می‌شوند و یا شرایط زمانی با یک نفر ازدواج می‌کنند و ممکن است در آینده از انتخابشان پشیمان شوند.

کنار گذاشتن بی دلیل معیارها

برخی از جوانان علی‌رغم اینکه معیارهای مشخصی برای انتخاب همسر آینده دارند اما در زمان ازدواج به دلیل مسائلی همچون علاقمندی به یک فرد یا شرایط زمانی از معیارهای خود صرف‌نظر می‌کنند. به این موضوع توجه داشته باشید که انعطاف، یکی از شروط اصلی برای زندگی مشترک است و چشم‌پوشی از برخی مسائل شرط لازم برای شروع و ادامه زندگی است.

اما میان انعطاف و کنار گذاشتن معیارها تفاوت وجود دارد. همچنین شما از ملاک‌های اصلی و اصول مهم خود نمی‌توانید عقب‌نشینی کنید و این مسئله در آینده شما را دچار مشکل خواهد کرد.

امید به تغییر از اشتباهات رایج در ملاک انتخاب همسر

یکی از دلایل کنار گذاشتن معیارها و یا تغییر در دیدگاه‌ها راجع به همسر آینده می‌تواند به دلیل امید به تغییر کردن فرد در آینده باشد. بسیاری از دختران و پسران به این موضوع فکر می‌کنند که فرد مورد علاقشان را در آینده و به مرور زمان بر اساس ملاک‌ها و خواسته‌های خود تغییر خواهند داد.

این نکته را همواره در نظر داشته باشید که شما قادر به تغییر دادن شخصیت هیچکس نخواهید بود و این موضوع حتی اگر ممکن باشد دشواری‌های بسیاری خواهد داشت. بهتر است به جای انتخاب فردی که با معیارهای شما تفاوت دارد و تلاش برای تغییر او، از ابتدا با فردی ازدواج کنید که مطابق معیارهای شما باشد. برای آشنایی بیشتر مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد را بخوانید.

تمریناتی برای تصمیم گیری مناسب در انتخاب همسر

برای اینکه بدانید چه موضوعاتی برای شما در انتخاب همسر اهمیت بیشتری دارند می‌توانید از تمرین زیر استفاده کنید.

سعی کنید زندگی مشترک با همسرتان در آینده را تصور کنید. چشمان‌تان را ببندید و تا جای ممکن به تصوراتتان اجازه دهید جزئیات بیشتری را ترسیم کنند. توجه داشته باشید که در این تمرین صرفاً بر خواسته‌ها و آرزوهایتان تمرکز کنید و مسائل منطقی یا ممکن بودن و نبودن خواسته‌هایتان را درنظر نگیرید.

اکنون همه آنچه را در همسر آینده‌تان تصور کردید روی کاغذ بیاورید. به موارد نوشته شده با دقت نگاه کنید و هرچه می‌خواهید به آن اضافه یا کم کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید چیزی را در همسر آینده‌تان از قلم نینداخته‌اید. در مرحله بعد سعی کنید این ویژگی‌ها را اولویت‌بندی کنید و رتبه هریک را براساس ارزشی که دارند مشخص نمایید. برای مثال اگر ظاهر و وضعیت مالی دو اولویت شما هستند از خود بپرسید که حاضرید کدام یک را به خاطر دیگری کنار بگذارید.

همسرتان را تصویرسازی کنید

یک تمرین دیگر که ممکن است از تمرین قبلی برایتان آسان‌تر باشد این است که سعی کنید به این سؤال پاسخ دهید (دلتان می‌خواهد همسر آینده شما چه ویژگی‌هایی را نداشته باشد؟) سعی کنید این موارد را فهرست کنید و از این طریق دیدگاه روشن‌تری نسبت به معیارهایتان به دست آورید.

با استفاده از این تمرینات می‌توانید اولویت‌های خود در انتخاب همسر را مشخص نمایید. اگر احساس می‌کنید علی‌رغم انجام این تمرین‌ها موضوع خاصی به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده با نکات مهمی که باید در زمینه انتخاب همسر به آن توجه داشته باشید آشنا شوید. پیشنهاد می‌شود که مقاله معیارهای اشتباه ازدواج را هم بخوانید.

نتیجه گیری نهایی برای انتخاب همسر

با توجه به آنچه که گفته شد، معیارهای انتخاب همسر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شما برای مشخص کردن معیارهای انتخاب همسر باید پیش از هر چیز به یک خودآگاهی رسیده باشید. چرا که با شناخت‌خود قادر به تعیین معیارهایی کاربردی و ارزشمند خواهید بود. شما باید خوب و بد را با خط کش خودتان بسنجید. پس در تعیین معیارهای انتخاب همسر عجله نکنید. مطالعه نمایید. و به متخصص خانواده و ازدواج مراجعه کنید.

سخن آخر

ازدواج یک انتخاب است، نه حادثه. پس شما بیش از هر کسی بر آن کنترل دارید. با تعیین معیارهای انتخاب همسر خود آگاهانه در این مسیر قدم خواهید گذاشت. شاید نتوانید همه چیز را پیش بینی کنید. اما داشتن‌یک ملاک به شما کمک می کند تا نزدیک ترین انتخاب به معیارهای ازدواج تان را داشته باشید.

اما نکته قابل ذکر در تعیین معیارهای انتخاب همسر ، واقع بینانه بودن آنهاست. شما باید ملاک هایی واقع بینانه تعیین کنید. پس به خود و شرایط تان توجه کنید. ابتدا به خود بنگرید و سپس همسرآینده تان را در ذهن ترسیم کنید. هرچقدر با خود بیشتر صادق باشید، همسر دلخواه تان را زودتر خواهید یافت.

برای دریافت مشاوره در زمینه معیارهای انتخاب همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا داشتن ملاک برای انتخاب همسر اهمیت دارد؟

درصورتی‌که معیار مشخصی برای انتخاب همسر نداشته باشید به این معناست که نمی‌دانید به دنبال چه هستید. این افراد معمولاً در آینده دچار این شک می‌شوند که شاید درصورت انتخاب کردن فرد دیگری زندگی بهتری داشتند و یا در آینده متوجه شوند فردی که انتخاب کرده‌اند مطابق میل و علاقه آن‌ها نیست.

تا چه حد می‌توانم برای ازدواج با فرد موردعلاقه‌ام از معیارهایم صرف‌نظر کنم؟

شما نمی‌توانید معیارهایتان را به طور کلی کنار بگذارید اما می‌توانید از برخی آن‌ها به خاطر طرف مقابلتان چشم‌پوشی کنید. البته این درصورتی است که طرف مقابل شما حداقل نیمی از معیارهای مدنظر شما را برآورده کرده باشد. به‌علاوه صرف‌نظر کردن از معیارهایی که نخستین اولویت‌ها را برای شما داشته‌اند معمولاً باعث پشیمانی در آینده خواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: معیارهای انتخاب همسر | 10 ملاک اصلی برای انتخاب همسر



:: برچسب‌ها: معیارهای انتخاب همسر | 10 ملاک اصلی برای انتخاب همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رابطه با محارم از مسائلی است که همواره جزو بحران‌های اخلاقی و اجتماعی در هر فرهنگ و جامعه‌ای محسوب می‌شود. به دلیل تابو و ممنوعه بودن این مسئله، معمولا از آن در مباحث عمومی صحبتی نمی­‌شود و حتی خیلی از افراد با اینکه درگیر این مسئله هستند، هیچکس را از آن مطلع نمی­‌کنند.

اما آیا واقعا رابطه با محارم اشکال دارد؟ آیا این نوع رابطه یا گرایش به آن اختلال جنسی محسوب می­‌شود؟ با توجه به پیامدهای جدی رابطه با محارم بر روی فرد و جامعه، لازم‌است که افراد از دلایل گرایش به این نوع رابطه و پیامدهای آن آگاه باشند تا از بروز آن پیشگیری نمایند. اگر افکاری از این قبیل دارید، هر چه سریع تر برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع:‌ رابطه با محارم یا زنا با محارم | 7 عارضه رابطه با محارم

پیامدهای رابطه با محارم

در نظر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی ارتباط با محارم مورد پذیرش و قابل بخشش نیست. این مسئله جدای از پیامدهای اخلاقی و آثار منفی برای جامعه، برای خود افراد هم آزاردهنده و آسیب‌زاست. بارزترین پیامد رابطه با محارم، شکل گیری احساس گناه شدید در دوطرف است.

احساس گناهی که بخشی از ناخودآگاه فرد که مسئولیت کنترل مسائل اخلاقی فرد را برعهده دارد، ایجاد می‌­کند تا فرد را از گناه و اشتباهی که به آن مرتکب شده دور نگه دارد. جدای از این احساس گناه، اختلالات شدید خلقی و اضطرابی به فرد متحمل می‌شود.

ریشه و علت میل رابطه با محارم از کجا ناشی می­‌شود؟

در ابتدا باید این مسئله را مطرح کرد که ارتباط جنسی با محارم، در اکثر فرهنگ‌ها و اکثر آیین‌ها ممنوع و قبیح است. حتی در جوامعی مانند آمریکا یا اروپا، ازدواج فامیلی هم نوعی رابطه با محارم تلقی شده و بین اکثریت زننده بوده و مورد پذیرش جامعه نیست. دلایل ژنتیکی و اخلاقی آن‌ها برای ممنوعیت رابطه جنسی یا ازدواج با نزدیکانی که از کودکی با آن‌ها بزرگ شده‌اند، به مرور زمان تبدیل به یک قانون اجتماعی شده است.

اما اینکه اساسا علت میل جنسی به محارم چیست را در زیر بررسی می­‌کنیم. در جوامعی که محدودیت‌های ارتباط با جنس مخالف یا ارضای نیازهای جنسی زیاد است، معمولا این مسئله بیشتر گریبان جامعه را می­‌گیرد. برخی از علل رابطه با محارم غیر از اختلالات روانی به شرح زیر است:

1. اختلال در رشد طبیعی کودک

برخی کودکان به دلیل سهل انگاری‌های والدین روند طبیعی رشد جنسی‌شان دچار اختلال می‌شود. برای مثال شنیدن یا دیدن رابطه پدر و مادر یا دیدن فیلم‌هایی با محتوای جنسی منجر به بلوغ زودرس و یا شعله ور شدن کنجکاوی جنسی کودکان در زمانی که نباید می‌شود.

2. انزوا و ترس اجتماعی

در شکل نادری از این روابط، افراد به دلیل ترس‌های وسواس گونه‌ای که از جامعه یا آدم‌های غریبه دارند، معمولا درون خانواده خود تمام نیازها و مشکلات‌شان را حل می­‌کنند. این مسئله جدای از اختلالات وسواس، اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی، می­‌تواند ریشه‌های عمیق‌تری نیز داشته باشد. چنین نوجوانانی توانایی برقراری ارتباط با افرادی خارج از خانواده را نداشته و برای ارضای نیاز جنسی به سمت تنها کسانی که باهاشون در ارتباط است کشیده می‌شود.

3. رابطه با محارم | عقده ادیپ

یکی از مسائلی که فروید درباره رشد جنسی انسان مطرح کرده است، میل جنسی کودک پسر به مادر و کودک دختر به پدر است. به طور خلاصه ممکن است انسان در دوران کودکی خود نتوانسته باشد از بحران‌های جنسی خود ماننده عقده ادیپ (گرایش جنسی به والد غیرهمجنس و رقابت با والد همجنس برای به دست آوردن او) با موفقیت گذر کند و این عقده حل نشده باقی بماند و باعث شود فرد در بزرگسالی، همچنان درگیر این رقابت‌های بیمارگونه باشد.

4. صنعت پورنوگرافی

یکی از دلایل عمده‌ای که این روزها گرایش افراد به ارتباط جنسی با اعضای خانواده و محارم را افزایش داده، صنعت پورنوگرافی است. این صنعت با دست گذاشتن روی تابو‌های اجتماعی سعی در تحریک امیال بیمارگونه پنهان افراد دارد و با این روش به ثروت و نفوذ دست پیدا می‌کنند.

ساخت محصولات فراوانی از رابطه فرزند با والدین، خواهر و برادر، عمو و دایی با خواهرزاده‌ها یا برادرزاده‌ها، باعث شکستن قبح این مسئله و تاثیر منفی بخصوص روی نوجوانان می­‌شود و آن‌ها را به سمت این باتلاق ناشایست سوق می­‌دهد.

5- دچار بودن به اختلال شخصیت

دو شخصیت‌ خودشیفته و مخصوصا ضداجتماعی، توجهی به قوانین اجتماعی نداشته و احساس گناه و عذاب وجدان در این اختلال شخصیت‌ها به مانند سایر افراد عمل نمی‌کند. شخصیت ضداجتماعی امیال خود را اولویت قرار می‌دهد.

6- نبود مرز بندی مشخص بین اعضای خانواده

والدین و فرزندان خانواده باید حریم شخصی مشخصی داشته باشند. آموزش حدود ارتباط با محارم و مرزبندی بین آن‌ها از جمله وظایف والدین است که گاه به دلایل مختلف توجهی به آن نمی‌شود. برای مثال آموزش نقاط خصوصی بدن و پوشش مناسب در منزل از جمله این اقدامات است.

7- قدرت دادن به فرزندان و نادیده گرفتن اشتباهات

نبود مرجع قدرت در خانواده و دادن آزادی بیش از حد به فرزندان منجر به خودشیفتگی و خود بزرگ پنداری فرزندان و در نتیجه از بین بردن چهارچوب‌های خانواده خواهد شد. برخی والدین با بها دادن بیش از حد به فرزندان مخصوصا فرزندان ارشد، این باور را در آن‌ها ایجاد می‌کنند که اشتباهات‌شان مجازاتی ندارد و آن‌ها هر کاری می‌توانند انجام دهند.

راه‌های کنترل میل جنسی به محارم

به طور کلی مشخص است که این اتفاق نباید بیفتد، حتی زمانی که دو طرف رضایت دارند. اما بخش زیادی از رابطه با محارم، به شکل کودک آزاری یا تجاوز است که هم بار ا‌خلاقی منفی و بروز آسیب‌های روحی شدید را به دنبال دارد و هم باعث بروز جرم و جنایت‌های ناموسی و امثال آن می‌­شود. کنترل کردن رابطه با محارم در درجه اول نیاز به آگاهی کسانی دارد که این مسئله را مجاز می­‌دانند.

آن‌ها باید به تبعات کار خود فکر کرده و حتما برای کنترل آن به متخصص مراجعه کنند. همچنین یکی از راهکارهای مهم، ارضای میل جنسی و عاطفی از راه‌های درست آن است و باید برای آن فکرهای جدی کرد. با کمک گرفتن از مشاوره جنسی می‌توانید این مساله را تا حد زیادی مدیریت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه با محارم می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا رابطه جنسی با محارم اشتباه است؟

بله رابطه جنسی با محارم به دلایل اخلاقی و پزشکی (همچون مشکلات ژنتیکی) به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. این نوع رابطه از طرف جامعه به شدت نفی شده و منفور می باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع:‌ رابطه با محارم یا زنا با محارم | 7 عارضه رابطه با محارم



:: برچسب‌ها: رابطه با محارم یا زنا با محارم | 7 عارضه رابطه با محارم ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج بدون عشق چگونه است؟ ازدواج یکی از مهم ترین مسائل زندگی انسان‌ها است که عوامل متعددی بر آن تاثیر می‌گذارد. در این بین برخی از افراد منتظر عشق می‌مانند و معتقدند ازدواج بدون عشق امکان‌پذیر نیست. اما مسلما عشق تنها ملاک ازدواج نیست چراکه ازدواج‌های بسیار زیادی با وجود عشق آتیشین منجر به طلاق و شکست شده‌اند.

اما در بسیاری از مواقع دلیل عدم موفقیت ازدواج‌ها و سردرگمی افراد در پیدا کردن عشق زندگی، نداشتن تعریفی دقیق از عشق است. ازدواجی که بدون هیچ عشق و علاقه‌ای شروع شود، مسلما با مشکلات بسیاری زیادی مواجه خواهد شد. با آگاهی از تعریف دقیق عشق و پیامدهای این نوع ازدواج، می‌توانید تمام جوانب را به خوبی بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج بدون عشق | پیامدهای زندگی بدون عشق

ازدواج بدون عشق

شما نیاز به محبت، عشق، توجه، حمایت و تجربه سایر حس‌های زیبا دارید. با ازدواج در یک چهارچوب جامعه پسند به تمام این موارد می‌توانید دست یابید. شاید اکنون بیش از هر دوره دیگری جوانان از ازدواج بدون عشق دوری بکنند. آن ها تمایل به در دست‌گرفتن سرنوشت خودشان را دارند. اما تحت شرایطی همین افراد ممکن‌است تصمیم به ازدواجی بدون عشق بگیرند.

ازدواج با عشق یا منطق، کدام بهتر است؟

برخی افراد تصور می‌کنند در آغاز زندگی مشترک یا باید به عشق نگاه کنند یا با منطق تصمیم بگیرند. این افراد در واقع به تعریف دقیقی از عشق در زندگی زناشویی نرسیده‌اند. بهتراست بگوییم بر خلاف آنچه اکثر مردم می‌پندازند، عشق و منطق دو موضوع مقابل یکدیگر نیستند و عشق حقیقی می‌تواند با منطق و عقل شما همسو باشد. به همین علت قبل از هر تصمیمی باید تعریف صحیحی از عشق داشته باشید. برای آشنایی با انواع ازدواج و آینده هر کدام کلیک کنید.

عشق چیست؟

عشق واقعی سه عنصر اصلی را شامل می‌شود: صمیمیت، شهوت و تعهد. در نتیجه روابطی که تنها بر پایه میل جنسی ایجاد شده‌اند یا روابط متعهدانه طولانی که بدون صمیمیت و رابطه جنسی شکل گرفته و سالیان سال ادامه پیدا می‌کنند نمونه‌های درستی از روابط عاشقانه نمی‌باشند.

در واقع هیچ کدام از این سه عنصر به تنهایی قابلیت ایجاد یک رابطه رضایت بخش برای افراد را ندارد. تضمین کننده یک رابطه رضایت بخش با شریک زندگی این است که با شریک زندگیتان صمیمیت داشته باشید و با او همانند یک دوست رفتار کنید.

همچنین در کنار صمیمیت و دوستی و رفتار خوب، به شریک زندگی خود میل و کشش جنسی دارید و همزمان نحوه فکر کردن و عقاید و افکار او را درک می‌کنید و به رابطه خود پایبند هستید. نادیده گرفتن هر یک از این عوامل در آینده می‌تواند برای شما و رابطه‌تان مشکل ایجاد کند. به همین دلیل ازدواج بدون عشق می‌تواند باعث مشکل در زندگی شود.

سرانجام ازدواج بدون عشق چه می شود؟

به موجب هر یک از عناصر عشق که توسط شما نادیده گرفته شود در زندگی مشترکتان فراز و نشیب‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال ممکن است به این فکر کنید که در ازدواج مهم‌ترین مسئله برای شما تعهد و پایبندی دو طرف به یکدیگر است. ولی توجهی به رفتار و درک متقابل و همچنین صمیمیت بین دو طرف رابطه نداشته باشید یا اینکه رابطه جنسی سردی را با طرف مقابل خود تجربه کنید.

اینجاست که کمبودهایی که از ازدواج بدون عشق و نبود عنصرهای دیگر بوجود می‌آیند، رخ نموده و رابطه عاطفی و جنسی را سرد می‌کند. چه بسا تعهد و پایبندی را نیز از بین ببرد. حتی ممکن‌است افراد برای جبران این کمبودها دست به خیانت بزنند و سراغ افراد دیگری برای ارضای کمبود خود بروند.

البته باید توجه داشته‌باشید که شدت هر کدام از این عناصر می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است در شروع یک رابطه، صمیمیت شما با طرف مقابل به سطح مناسب و مطلوب نرسیده باشد. اما این عوامل با توجه و تمرین مشترک بین زوجین قابل بهبودی هستند و عوامل ثابت و غیرقابل تغییری محسوب نمی‌شوند.

بهتر است بگوییم برای یک رابطه موفق و زندگی زناشویی خوب ( و جلوگیری از ازدواج بدون عشق ) باید عشق را از زوایای مختلف در نظر بگیرید. اگر هر یک از عوامل صمیمیت و تعهد و عشق از کیفیت بالاتری برخوردار باشند دلیل بر آن نیست که رابطه شما نجات پیدا خواهد کرد. شما باید هم زمان بتوانید در ابعاد و زوایای مختلف، رابطه با کیفیتی را با شریک زندگی خود برقرار کنید.

عشق قبل ازدواج یا بعد ازدواج؟

برخی افراد تصور می‌کنند اگر احساس عاشق شدن شدید نسبت به کسی نداشته باشند نمی‌توانند با او ازدواج کنند و خیلی از افراد دقیقا در نقطه مقابل چنین عقیده‌ای قرار دارند و معتقدند عشق بعد ازدواج بسیار پایدارتر است و موجب استحکام و دوام رابطه می‌گردد. اما عشق تنها به زمان تجربه شدن آن ربطی ندارد و ازدواج بدون عشق صرفا دلیلی بر شکست ازدواج نیست. باید بررسی کرد که عشق چگونه و به چه صورتی ابراز شده است.

هر کجا که ازدواجی بدون عشق رخ دهد، حتما عشقی بدون ازدواج نیز رخ داده است.
“بنجامین فرانکلین”

به عنوان عشق پرشوری که قبل از ازدواج برای فرد تجربه می‌شود، بیشتر بخاطر هیجانات هورمونی و تمایلات جنسی می‌باشد و قاعدتا پس از ازدواج و رفع نیاز جنسی، فرد خود به خود به جنبه منطقی رابطه توجه بیشتری می‌کند و ممکن است متوجه تفاوت‌های بسیار زیاد در رابطه شود. پس قبل از هر چیز میزان علاقه خود را بررسی کنید تا ببینید همه ملاک‌های لازم را دارا هست یا خیر. برای این منظور می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید.

دلبستگی یا وابستگی، کدام عشق است؟

نحوه شکل گرفتن و به وجود آمدن عشق در کیفیت و پایداربودن رابطه اهمیت بالایی دارد. مثلا امکان دارد که شما تجربه عشق و دوست داشتن را با وابستگی بیش از حد به شریک زندگیتان یکسان در نظر بگیرید. در حالی که تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد. خیلی اوقات ازدواج های بدون عشق به خاطر وابستگی پایدار می‌مانند. با خواندن مقاله محبت به همسر عشق واقعی را نثار خانواده‌تان کنید.

در وابستگی فرد بدون وجود شریک عاطفی خود از عهده هیچ کاری بر نمی‌آید و در واقع تمام کارهایش را مشروط به بودن آن فرد در نظر می‌گیرد اما در احساس دلبستگی با وجود علاقه بسیار زیاد، فرد استقلال خود را حفظ کرده و بدون وجود فیزیکی شریک عاطفی‌اش کارهای خود را به درستی انجام می‌دهد.

سخن آخر

زنان و مردان هر دو نیاز به عشق و محبت دارند. هر کسی دلش رابطه‌ای مملو از عشق می‌خواهد. ازدواج بدون عشق شاید از نظر پدر و مادرهایمان زیاد اهمیت نداشته باشد. اما طبق تحقیقات ازدواج هایی که با عشق شروع شده‌اند، زوجین سلامت روان بیشتری داشته اند.

اما شما باید راه های جلوگیری از ازدواج بدون عشق را بدانید. و قبل از وقوع از آن پیشگیری کنید. شاید شرایط و جایگاه خواستگار یا مورد ازدواجی شما بسیار مناسب به نظر آید. اما توصیه می کنیم که حتما به کمک متخصصین ازدواج تصمیم گیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بدون عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج بدون عشق | پیامدهای زندگی بدون عشق



:: برچسب‌ها: ازدواج بدون عشق | پیامدهای زندگی بدون عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

فرزند حاصل از ازدواج موقت با توجه به ماهیت غیر رسمی که این نوع ازدواج دارد، با چالش‌های زیادی مادر و کودک را روبه‌رو می‌کند. این کودکان معمولا ناخواسته هستند وگاه حتی از همان تولد برای اثبات هویت‌شان، مادر دچار مشکلاتی می‌شود. والدین کودکان ازدواج‌موقت به ندرت می‌توانند شرایطی به مانند سایر بچه‌ها فراهم کنند. بنابراین احتمال آسیب روانی بسیار بالایی دارند. متخصصان سلامت روان به پدر و مادرها توصیه می‌کنند، در صورت بارداری از چنین ازدواجی در قدم اول به دنبال راهی برای حفظ حقوق کودک باشند و مسائل شخصی خودشان را با کودک گره نزنند. در ادامه به قوانین گرفتن شناسنامه و جایگاه اجتماعی آن‌ها اشاره شده است. برای آشنایی بیشتر با فوائد و عوارض ازدواج موقت کلیک کنید.

منبع: فرزند ازدواج موقت

الزام ثبت فرزند در ازدواج موقت

ثبت رسمی ازدواج موقت گاه بسیار اهمیت می‌یابد؛ زیرا در صورتی که زن و مرد در این نوع ازدواج صاحب فرزندی شوند، ممکن است مشکلاتی برای زن به وجود بیاید که مهم‌ترین آن‌ها مسئله اثبات مشروعیت فرزند است. در صورتی که زن نتواند مشروعیت فرزند خود را اثبات کند، از حقوق قانونی برخوردار نخواهد شد. اما اگر ازدواج موقت در در دادگاه قابل استناد باشد، مشکلی برای دریافت حقوق قانونی کودک وجود نخواهد داشت. لازم است پدر برای فرزندش شناسنامه بگیرد اما در صورتی که پدر به هر دلیلی برای انجام این کار اقدام نکند مادر می‌تواند با ارائه حکم (امین موقت) که نشان‌دهنده‌ سرپرستی اوست، برای فرزندش شناسنامه‌ای با نام خانوادگی خود بگیرد.

اثبات نسب پدری و گرفتن شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج موقت

ممکن است زن و مرد به دلایل گوناگونی ازدواج موقت خود را ثبت نکرده باشند و صاحب فرزند شوند. در این میان برای این که بتوانید نسب پدری فرزندتان را مشخص کنید و ثابت کنید که همسرتان پدر فرزند به دنیا آمده است، چند راه حل وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که پدر اقرار کند که پدر فرزند به دنیا آمده است و این امر در صورتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که اقرار به نسب بر حسب عادت و قانون ممکن باشد و همچنین فرزندی که به نسب او اقرار شده است این موضوع را تصدیق کند مگر آنکه فرزند بسیار کوچک باشد.

دومین مورد این است که طبق قانون کودک متولد شده در صورتی متعلق به شوهر است که از تاریخ ازدواج تا زمان تولد کمتر از شش ماه و یا بیشتر از ده ماه گذشته باشد. در این شرایط نسبت پدر به فرزند به دنیا آمده قانونی و قابل اثبات خواهد بود. برخی از فرزندان بعد از تمام شدن مهلت صیغه به دنیا می‌آیند. در این شرایط می‌توان نسب پدری را ثابت کرد به شرطی که مادر ازدواج مجدد نداشته‌ باشد و از زمان جدایی تا تولد کودک کمتر از ده ماه گذشته باشد.

اثبات نسب مادری بسیار ساده‌تر است چرا که دوران بارداری و زایمان را نمی‌توان به راحتی انکار کرد. برای اثبات نسب مادری نیز راه‌هایی وجود دارد که پدر فرزند می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. یکی از آن‌ها گرفتن شناسنامه است. همچنین راه دیگر اقرار خود مادر است. بسیاری از فرزندان به دنیا آمده از ازدواج موقت ناخواسته هستند بنابراین باید خانم‌ها در این نوع ازدواج به موضوع بچه دار شدن بسیار اهمیت دهند و شرایط را در نظر بگیرند.

حقوق فرزند در ازدواج‌موقت

فرزندان حاصل از ازدواج موقت در صورتی که مشروعیتشان ثابت شود، از حقوق قانونی مانند فرزندان دیگر برخوردار هستند و تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد. اما برای اینکه از حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند، باید والدین آن‌ها ازدواج موقت خود را به گونه‌ای قابل قبول در دادگاه اثبات کنند. نکته‌ مهم این است که نباید فرزند به دنیا آمده را به خاطر این که حاصل ازدواج موقت بوده‌است، سرزنش و تحقیر کرد. او با کودکان دیگر تفاوتی ندارد. یکی از حقوق قانونی او این است که نباید احساس کمبود مالی کند و والدین موظف‌اند امنیت مالی و جانی را برای او فراهم کنند. در مورد حضانت این کودکان نیز مانند کودکان دیگر عمل می‌شود؛ فرزند به دنیا آمده تا هفت سالگی با مادر خود و بعد از آن با پدر زندگی می‌کند.

جایگاه اجتماعی و سلامت فرزند ازدواج موقت

با وجود قانونی بودن این نوع ازدواج و مشروعیت فرزندان ازدواج‌موقت، عموم مردم دیدگاه خوبی به آن ندارند. به خصوص زمانی که پدر، فرزندانی از ازدواج رسمی‌اش داشته باشد، زندگی برای این کودکان با چالش‌ها و دردسرهای زیادی همراه خواهد بود. در واقع آسیب‌های این کودکان به مانند کودکانی است که پجدر و مادرشان چند ازدواج داشته‌اند. این مشکلات زمانی بیشتر می‌شود که کودک مجبور به مخفی کردن هویت خود از سایر خانواده باشد.

سخن آخر

تفاوت ازدواج موقت با ازدواج دائم در این است که ازدواج موقت بعد از مدت مشخص شده پایان می‌یابد، خطبه‌ محرمیت از بین می‌رود و در آن طلاق وجود ندارد. فرزندان حاصل از ازدواج موقت مانند دیگر کودکان از حقوق قانونی برخودار هستند، اما باید برای اثبات مشروعیت فرزند خود و دفاع از حقوق اساسی او در ازدواج موقت، تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با آگاهی جلو بروید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی از راهنمایی‌های مشاوران و متخصصان در این زمینه بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فرزند ازدواج موقت



:: برچسب‌ها: فرزند ازدواج موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()